Jdi na obsah Jdi na menu
 


AJ 3. ročník - Kružliaková

V případě potřeby prosím volejte na mobilní číslo: 728 741 899 - Anežka Kružliaková nebo na emailovou adresu: kruzliakova@zsbreznice.cz

úkoly budou přidávány každé pondělí - středu - pátek

Od pondělí 11. května budou zadávány úkoly v pondělí a středu.

Milé děti, vítejte zpět ve škole. Ode dneška nic neposíláte, desky si necháváte ve škole. Děti, které pokračují v distanční výuce, posílají vše. 

Milí třeťáčci.

Jistě víte, že někteří vaši spolužáci chodí od pondělí do školy již každý den. Dokonce se povedlo, že budeme mít společně ve škole i hodiny angličtiny a to v pondělí a ve středu vždy ráno od 8:00 hodin. I když nejste ve škole, budete se i nadále učit s námi.

Středa 17. 6.

Milé děti.

Blížíme se do konce, proto tato poslední příprava bude více obsáhlá, některá cvičení musíte projít dříve, než vrátíte paní učitelce ve škole učebnici, nezapomeňte ji zkontrolovat, vygumovat a podepsat do tabulky a napsat, jak knížka vypadá po roce vašeho používání.  Pracovní sešit vám bude zůstávat! O prázdninách procvičujte a opakujte slovíčka ze strany 61-63!

Dodělejte si postupně pracovní sešit strana 38-39-40-41-43-44-45 - není to povinné, je to pro tebe na procvičení slovíček z lekce The beach. 

My = moje – můj, Your – tvoje, tvůj, new – nový, old – starý Slovíčka strana 46 cv. 1 - dirty, wet, dry, clean, písnička Písnička strana 46 Let´s play in the sand

Tato slova potřebuješ znát, abys mohl dodělat cvičení na straně 39 v pracovním sešitě.

Budeme si číst příběh v učebnici na straně 45 – Příběh ze strany 45 - poslech, přečtěte si příběh o Hračkách - strana 50-51. Vše dobře dopadlo, viď?Story - poslední díl - The Toy story - část 3Na straně 47 v učebnici si prohlédni koloběh vody - to jste se učili v našem světě - poslech k textu je zde water cycle - The water cycle

 

To je vše. přeji Ti krásné prázdniny a naviděnou v září! 

Happy Summer Holiday Images And Quotes

Pondělí 15.6. 

Milé děti. 

Budeme pracovat s učebnicí. Otevřete si ji na straně 44 a podívejte se na cvičení 1. Prohlédni si, o čem si děti povídají. Na každém obrázku se baví o předmětu, který drží v ruce a používají slovo My = moje a your = tvůj/tvoje.

Zopakujete si také slovo big - velký a small - malý. 

My – moje, your – tvoje – My spade is blue. Your spade is brown. Napiš si tyto věty do školního sešitu, věty už mi nefoťte.

Pak si přečti cvičení 2. 

U cvičení 2/strana 44 – doplň chybějící slova z obrázků – vše jen ústně.  

Řešení: 1) bag 2) ball 3) bucket 4) towel 5) spade 6) sandcastle  To je pro dnešek vše. Krásný týden! 

 

středa 10. 6.

Milé děti. 

V pondělí jste pracovaly samy na nové lekci a nové slovní zásobě. Dneska trochu potrénujte psaní slovíček. Strana 63/Unit 5 – napište si anglicky slovíčka z této lekce od slovíčka bucket do lekce od slovíčka bucket do věty Your spade is red.

Až to budeš mít, poslechneme si říkanku z učebnice. Máš ji na straně 63/ označenou jako Page 42 u Unit 5.

Look and say and clap with me, Are you ready? 123
Podívej se a říkej a tleskej se mnou. Jsi připravený? 123 A
Zbytku básničky už určitě rozumíš!

Pusť si poslech a říkej s nimi! (poslech 87 ) explore_together_1_class_audio_listening_087.mp3

A pak zde máš ještě poslech číslo 89/ cvičení v učebnici na straně 41/1 - Poslech č. 89

Podívej se na obrázky a uslyšíš jednoduché věty s There´s a na začátku. Ukazuj na obrázek podle toho, co slyšíš.

Řešení: 2 -There´s a sandcastle, 3 -There´s a towel. 6 - There´s the sea, 1 There´s a bucket – 5 – There´s a spade. 4 – There´s sand.

Poslední úkol je prohlédnout si aktivity vyfocené dole – throw a ball – házet míč, swim – plavat

pondělí 8. 6.

Úkol platí pro všechny, děti, které chodí do školy, obrázky ukáží ve škole na středeční hodině paní učitelce Doulové nebo Ottové!

Milé děti,

Dneska začneme novou slovní zásobu. Opět vám dám na pomoc poslechy, abyste věděly, jak správně slovíčko vyslovit. Když se podíváte do učebnice na stranu 42, uvidíte nadpis The beach – to znamená v českém jazyce pláž. Už se blíží léto a proto se budeme učit slovní zásobu k tématu pláž a jak si na pláži nebo i u bazénu můžete hrát a co k tomu vše potřebujete.

Učebnici na straně 42 už máte otevřenou a pusťte si nyní poslech – 85 – uslyšíte slovíčka – sea – moře, sand – písek, sandcastle – hrad z písku, bucket – kbelík, spade – rýč, towel – ručník

explore_together_1_class_audio_listening_085.mp3

Poslechni si poslech 86 a ukazuj na slova, která slyšíš na obrázku v učebnici – poznáš je?

Jsou ve stejném pořadí jako u poslechu 85 -  sea – moře, sand – písek, sandcastle – hrad z písku, bucket – kbelík, spade – rýč, towel – ručník

explore_together_1_class_audio_listening_086.mp3

Nyní si vezmi školní sešit – nadepiš dnešní datum – a nakresli obrázky slovíček a popiš obrázek anglicky – např. nakresli hrad z písku – a pod něj napiš anglicky sandcastle. Tento slovníček mi vyfoť a pošli zase obvyklým způsobem.

Těším se na vaše práce. Hezký týden. 

středa 3.6.

Milí třeťáci.

Dneska budeme pracovat v pracovním sešitě na straně 36.

Cvičení 1 je lehké – podle učebnice na straně 40-41 zjisti, kdo řekl tu danou větu v bublině.

Řešení: 2)Hattie 3)Wanda 4) an ant 5) the beetle 6) Eddie

Cvičení 2 – kukni na mravence a napiš, co má kdo z nich na sobě – kousek popisu vždy už máš a máš dopsat chybějící text, aby vždy vznikla věta typu: Já mám na sobě …. – jako pomoc máš v rámečku vypsané oblečení, které máš doplnit.

Opět řešení ke kontrole: 1) T-shirt, 2) wearing – dress 3) wearing – jacket 4) I´m wearing a – a skirt 5) I´m wearing – a hat

3. cvičení – pospojuj 1 – 5 začátek věty s koncem – opět ty věty najdeš v příběhu z učebnice na straně 40 -41. Po spojení věty napiš na řádky dole.

Řešení: 2) They´re on the table. 3) They´re in the boxes. 4) It´s a spider. 5) It´s raining.

Cvičení 4 je na předložku IN (v) a ON (na)

Dopiš větu podle obrázku – použij in nebo on.

Příklad věta číslo 1 – kde jsou brouci? Oni jsou v autě. Where are the beetles? They´re in the car.

Řešení: 2) They´re in the tent. (stan), They´re on the motorbike. They´re on the table. They´re in the box. To je vše. Krásný víkend. 

pondělí 1.6.

Milé děti. Dneska je váš den. Je Mezinárodní den dětí! Hezky si ho oslavte, ať vám rodiče koupí něco dobrého.

Teď se spolu vrhneme na příběh hraček na straně 40-41 v učebnici.  Pamatuješ si ten minulý? Můžeš se podívat do učebnice na stranu 22-23, seznámili jsme se tam s hrošicí Hattie, s průzkumníkem Eddie, kamarádkou Wandou a opičkou Bubbles.

Pusť si poslech 84  explore_together_1_class_audio_listening_084.mp3a dívej se co se děje na obrázcích. O čem příběh je? Hattie se dostala do obchodu s hračkami a ostatní ji jedou najít a vysvobodit. Koho tam Eddie potkává? Velkého brouka= a beetle. Co vidíš na obrázku číslo 8? Jsou tam všude po místnosti= They´re everywhere. Jsou to mravenci= ants, kteří se na ně řítí. Co napadne Wandu na dalším obrázků? Oblékne Bubbles do oblečení a předstírají, že jsou jeden hmyz, uhádneš jaký?

explore_together_1_class_audio_listening_084.mp3

explore_together_1_class_audio_listening_086.mp3

Je na dalším obrázku - a spider. Před mravenci se dokázali ubránit, ale co se mezi tím děje s hrošicí Hattie? Jedna holčička si jí kupuje a společně s maminkou odjíždějí pryč. Poznáš kam? „They are going to the beach.“- Odjíždějí na pláž!

Prima den!

 

středa 27. 5.
Ve škole  děti nebudou rozděleni na skupinky tak, jak jste byli zvyklí, ale v každé třídě bude učit jedna paní učitelka na anglický jazyk.  Přípravy i nadále budou probíhat a budou dávány na tyto stránky 2 x týdně a pokud nechodíš do školy, určitě mi posílej vždy všechny úkoly, které budu chtít zkontrolovat a vidět. Vždy to je u dané přípravy napsané.

Dneska bude výuka jiná právě proto, že se po delší době potkám s vašimi kamarády ve škole. A i vy doma si zopakujete stejné věci.

Začni otázkami. Přečti si otázku a vždy na ni rovnou odpověz.

What´s your name? Jak se jmenuješ? My name is … Jmenuji se. Nebo také I´m  - Já jsem ..
How are you? Jak se máš?  I´m fine. I´m so so. Mám se dobře. Mám se nic moc.
What´s the weather like today? Jukni z okna a řekni, jaké je počasí.

Is it cloudy? Je oblačno?  Is it sunny? Je slunečno?  Is it rainy? Prší?  Is it snowy? Sněží?

A vždy na tu otázku odpověz yes, no. Is it cloudy? Yes. Is it snowy? No.

Další bude opakování slovíček a slovní zásoby.

Umíš vyjmenovat a správně napsat aspoň 5 členů rodiny?

Umíš vyjmenovat správně napsat alespoň 5 zvířat?

Umíš vyjmenovat a správně napsat 5 barev?

Umíš pojmenovat a správně napsat věci v tvé tašce a penálu?

Umíš pojmenovat předměty v parku? ( strom, kámen, rybník, řeka atd. ) použij věty s tvarem There´s  a  pro jednotné číslo – There are pro množné číslo ….

Umíš popsat, co mají na sobě právě teď členové tvé domácnosti a co máš na sobě ty?

Napočítáš do 20 a zpátky? Umíš číslovky napsat?

To je na dnešek hodně práce, pomocníkem v případě toho, že nevíš, ti může být slovníček v pracovním sešitě na straně 61 a dále, pak i tvůj školní sešit, kde máme tato slovíčka všechna vypsaná.

Hezky procvičuj a krásný víkend!

Pondělí 25.5.

Hezké pondělí!
Dnes se podíváme do pracovního sešitu na stranu 35. Uvidíš tabulku s obrázky a pod nimi větičky, ve kterých chybí slovíčka. Podívej se vždy na začátek větičky, kde uvidíš číslo a písmenko- číslo odpovídá řádkům v tabulce a písmenka označují sloupečky. Vždy si najdi ke větě odpovídající políčko a správně doplň větičky. Některá slovíčka jsou z předchozích lekcí, proto můžeš použít slovníček na konci pracovního sešitu. Cvičení mi do čtvrtka vyfoťte a pošlete (jen pro děti doma, co nechodí do školy!)

Pusť si zde krátký příběh o Gogovi, Jenny a Tonym. Procvičíš si oblečení i barvičky. Některá slovíčka třeba znát nebudeš, ale určitě je poznáš podle toho, co děti budou mít na sobě. V příběhu se několikrát opakuje slovíčko „want“= chtít.

středa 20. května 

Ahoj třeťáčci.

Moc se mi líbily vaše grafy s ponožkami. Jste vážně šikovní.

Dneska se zase podíváme společně do učebnice.  Když se podáváš na stranu 38 a 39, tak uvidíš fotky dětí a maminky. Kde myslíš, že jsou? Jsou nějak jinak oblečení, viď?  Oni se totiž jeli podívat do školního muzea. Byli už jste někdy v muzeu? Jsou tam vystaveny staré věci a učíme se v něm o době, která byla hodně dávno. Toto muzeum je z doby, kdy ve Velké Británii vládla královna, která se jmenovala Viktorie. Představ si, že vládla celkem 64 let! Na trůn se dostala, když jí bylo 17 let. Je v Británii moc slavná a dokonce po ní pojmenovali hodně moc staveb, ulic a i celé období. Viktorie vládla od roku 1837 do roku 1901. A zavedla, že děti mladší 10 let chodily do školy a neplatily za to. To je zvláštní, viď? Vždyť my za to, že chodíme do naší březnické školy, také nic neplatíme. Ale v jiných zemích to není samozřejmost a za školy se platí. Pokud u nás v Česku navštěvuješ státní školu, také nic neplatíš.

Teď už víme, že jsou děti v muzeu. Dokonce se oblékly i s maminkou do oblečení, které bylo typické v té době, kdy vládla královna Viktorie.

Jsem si jistá, že už nepotřebuješ velkou pomoc, protože všemu, co je tady napsáno, rozumíš. Možná jen obrázek 5 – Can I borrow your camera, please? Mohu si půjčit tvůj fotoaparát, prosím? Yes, of course. Ano, samozřejmě.

Prohlédni si jednotlivé obrázky včetně popisků pod nimi. Pusť si poslech číslo 80 – popisky jsou přeházené, dokážeš si správně ukázat na aktuální obrázek, podle toho, co slyšíš? Obrázky v poslechu jdou v tomto pořadí – nejdříve si to pusť a pak se zkontroluj – 1,2,4,5,3

poslech 80.mp3

Další poslech máme písničku – poslech 82 – její text máš na straně 63 v učebnici vlevo nahoře.  Je tam napsáno Page38/strana 38 –Listening 82 – poslech 82.

poslech 82.mp3

Can I borrow your camera, please? Mohu si půjčit tvůj fotoaparát, prosím? Yes, of course. Ano, samozřejmě. Here you are. Tady máš. Take a photo, please.  Udělej fotku, prosím. 

Písničku si pusť a procvič si výslovnost. Otázka Can I borrow your – mohu si půjčit? Je tady v poslechu číslo 81 – tato otázka je vlastně univerzální. Vyzkoušej si půjčit např. tužku, knížku,  míč. Umíš to? Can I borrow your pencil, please? Can I borrow your book, please? Can I borrow your ball, please?

poslech 81.mp3

Dneska jsem udělali zase hodně moc práce. Jste pašáci!

Závěrem bych ráda poděkovala rodičům za úžasnou pomoc. Bez vás bychom to, my angličtinářky, nezvládly.  Je nám jasné, že pracujete a pomáháte dětem s úkoly a zastupujete nás ve zprostředkování toho, co chceme dětem předat.  Moc si toho vážíme a děkujeme.

Přejeme vám klidný týden.

 

Pondělí 18. května

Ahoj třeťáci.

Moc se mi líbily vaše grafy s ponožkami. Jste vážně šikovní.

Dneska budete dělat samostatně. Pracovní sešit na straně 34. Celou stránku samostatně bez pomoci udělej a popros zase maminku nebo někoho z rodiny, aby mi to do čtvrtka poslali. Obrázky vybarvi. Hlavně se těším na ten, na kterém namaluješ sebe!

Bodové výsledky testů jsou zde.

 

středa 13. května

Ahojky!

Dneska začneme pro změnu  v pracovním sešitě.

Na straně 32 se zahřeješ ve cvičení 1 a cvičení 2.  Myslím, že je to snadné, že už to uděláš během krátké chvilky. Mám pravdu? Posílám hned řešení ke kontrole, ale jsem si jistá, že to nepotřebuješ.

Řešení – cv.1 / strana 32 – 1. skirt 2. boots  3. shorts  4 jumper

Řešení – cv.2 / strana 32 zleva doprava 3,1,2,4    1. shorts  2. skirts  3. boots  4. jumper

Pamatuješ si grafy – dělali jsme je minulou hodinu na straně 37 v učebnici.  Dneska s nimi budeme pracovat. Ve cvičení 1/strana 33 – projdi si sloupce a dopiš počty dětí k oblečení.

Druhé cvičení je o tobě. SLOVO SOCK – (sok) je ponožka. Vyber si 4 barvy a vymaluj páry ponožek těmito barvami. Spočítej si je. Pak v tom grafu dole vybarvi každou ponožku jednou barvou, kterou jsi použil/a na vybarvení párů ponožek a nakresli sloupec do grafu s odpovídajícím počtem párů jednotlivých barev.  Popros zase někoho z rodiny, ať ti ten úkol vyfotí a do pátku pošle. Jsem zvědavá, jakou barvu ponožek máš nejraději J

Vyplňte si do čtvrtka tento testík. Máte dva pokusy.

 

pondělí 11. května

Ahoj děti.

Dneska budeme společně mluvit o tom, co jsou to grafy. To je trochu divné, v angličtině mluvit o takové věci, co myslíš? Víš co je to graf? Otevři si učebnici na straně 37. Tam máš nahoře graf. Anglicky se mu říká BAR CHART A SURVEY (bár čárt srvej). Graf slouží k tomu, aby se přehledně zaznamenaly nějaké získané informace. Například v naší skupině – kolik je tam holek a kolik kluků. Udělali bychom dva grafy – vlevo by byl počet a pod sloupečkem / grafem – by bylo napsáno holka, pod druhým kluk.

V učebnici na straně 37 vidíš graf s oblečením. Je to graf z nějaké třídy, kde se spočítalo, kolik dětí mělo na sobě určitý druh oblečení.  Dneska budeme hodně poslouchat různá cvičení. Neboj, pomůžu ti se v tom zorientovat.

Poslech poslech 77.mp3 – Look at the bar chart – Podívej se na sloupcový graf ve výzkumu.  Přečti si, co se bude dít. Uslyšíš informace ke grafům z učebnice ze strany 37. Co je jinak? Uslyšíš číslo, které ale na grafu není napsané – je to o tom, že podle výšky toho sloupce je jasné, že pokud je sloupec mezi 6 a 8 – tak se jedná o číslo 7. Chápeš? Podívej se, kolik je kterého oblečení – projdi si to sám a řekni si to nahlas klidně česky a pak se podívej na počet, který ti sem napíšu.

Triček je 7, svetříky jsou 4, saka jsou 2, kalhot je 9, sukní 5, šaty jsou 3.

Teď si to poslechni – poslech číslo 77  a ukazuj si na oblečení, které slyšíš a uvědom si i ten počet. Poslech si pusť vícekrát, abys mu dobře rozuměl/a.

Seven children are wearing T-shirts. Sedm dětí mají na sobě tričko.
Four children are wearing jumpers. Čtyři děti mají na sobě svetřík.
Two children are wearing jackets. Dvě děti mají sako.
Nine children are wearing trousers. Devět dětí má na sobě kalhoty.
Five children are wearing skirts. Pět dětí má na sobě sukni.
Three children are wearing dresses.Tři děti mají na sobě šaty.

 

Poslech poslech 78.mp3 – poslouchej a říkej – Yes (ano) No (ne) podle grafu v učebnici

Uslyšíš zase věty, ale mohou v nich být nepravdivé údaje o počtu oblečení. Tvým úkolem je si uvědomit číslo a říct, jestli to je správný počet nebo ne. Řekneš yes/no.  Tady máš hned přepis i správou odpověď k poslechu za každou větou. Poslech si pusť opět klidně vícekrát.

Ten children are wearing T-shirts. Deset dětí má na sobě tričko. (NO)  ne
Four children are wearing jumpers. Čtyři děti mají na sobě svetřík. (YES) ano
Two children are wearing jackets. Dvě děti mají sako. (YES) ano
Nine children are wearing trousers. Devět dětí má na sobě kalhoty. (YES) ano
Sevenchildren are wearing skirts. Sedm dětí má na sobě sukni. (NO)  ne
Five children are wearing dresses. Pět dětí má na sobě šaty. (NO)  ne

Poslední dnešní cvičení bude opět poslech. poslech 79.mp3

Budou se tě ptát na počet – Kolik dětí má na sobě – How many children are wearing? A teď co – T-shirt, jumpers, jackets, trousers, skirts, dresses?

Odpovědi: Triček je 7, svetříky jsou 4, saka jsou 2, kalhot je 9, sukní 5, šaty jsou 3.

 

Vyplňte si do čtvrtka tento testík. Máte dva pokusy.

To je pro dnešek všechno!  Jak ti to šlo?  Poznáš už v poslechovém cvičení druhy oblečení? Výborná práce!!! 

 

Středa 6. Května

Ahoj třeťáci,

Dneska budeme potřebovat nůžky, fixy nebo pastelky, pracovní sešit.

Na straně 57 máte vystřihovánku. Co myslíte, že budeme dělat?  Správně, vystříhneme si dvě papírové panenky – kluka a holku a budeme je oblékat. Pozor, vystřihujte jen podél přerušované čáry. Vybarvěte oblečení podle sebe, jak se vám to líbí. A skládejte. Používejte věty s tím, že na začátku bude buď He = On nebo She = ona – He is wearing – On má na sobě -  She is wearing – Ona má na sobě.  Můžeš papírovým postavičkám dát i jména a pak říkat „Anna is wearing a red skirt“ (Anička má na sobě růžovou sukni )  – Peter is wearing blue shoes.  …  ( Peter má na sobě modré boty). Ukaž svoje postavičky někomu z rodiny, oblékni je a popisujte nahlas, co mají na sobě.

Užijte si prodloužený víkend!

have-a-nice-friday.jpg

 

Pondělí  4. května

Dneska se naučíme novou slovní zásobu – učebnice strana 36 – cvičení 1

Pusťe si poslechové cvičení  72 – ukazujte si jednotlivé obrázky a opakujte.

A skirt – sukně , boots – vysoké boty, holinky,  a jumper – svetřík, shorts – šortky – tato slovíčka si napište do školního sešitu a nakreslete si je. Poté mi je vyfoť a do čtvrtka pošli.

explore_together_1_class_audio_listening_072.mp3

Další poslech dneska bude písnička – poslech 73 – It´s party time! Je večírek(párty)!

Podívejte se v učebnici na straně 36 na text písničky. Najdeš v textu již známá slovíčka, které jsme se naučili? Ukaž si je, přečti si je a řekni, co znamenají v češtině.

Opět ti pomůžu s pochopením textu písničky  –

It´s  party time, it´s party time. Let´s sing and dance and play. Je večírek! Pojďte si zazpívat, zatancovat a hrát si. Look at my party clothes? Podívej se na moje oblečení na večírek? Hip, hip hooray! Hip, hip, hurá! To je pro dnešek vše. Z této hodiny by ses měl/a naučit 4 nová slovíčka k tématu oblečení. Ještě si zopakuj ta, která ses už naučil před tím – jukni na str. 32 do učebnice a projdi si je. Všechny slovíčka byste měli umět číst, psát a vyslovit! 

explore_together_1_class_audio_listening_073.mp3

See you on Wednesday! Uvidíme se ve středu.