Jdi na obsah Jdi na menu
 


AJ 8. ročník - Kružliaková

V případě potřeby prosím volejte na mobilní číslo:  728 741 899 - Anežka Kružliaková nebo na emailovou adresu: kruzliakova@zsbreznice.cz

Od 15.6. budu zadávány úkoly jednou týdně, a to po odučené hodině ve škole 17.6. Ti, co zůstávají doma, mi úkoly i nadále zasílají, ostatní pracují na zadaných úkolech ve škole.

čtvrtek 11.6.

Hezký čtvrtek!
Dnes jsme si na hodině ve škole zopakovali minulé časy- jejich tvoření, použití- najdeš ve videu zde nebo ve svém sešitě. (Nezapomeň zopakovat pravidla pro tvoření koncovek s -ed a -ing.)

Dále se podívej na video zde. Zodpověz tyto otázky, používej správný čas (minulý prostý, průběhový, u poslední věty přítomný prostý) a odpovídej celou větou:
1. Who is he?

2. Where is he?

3. What is he doing?

4. What is he buying?

5. Where is he at the end of the video? (building)

6. How many presents do you see?

Věty mi do pátku pošli.

Podívej se na online cvičení a vyplň si.

 

Pondělí 8.6.

Tady jsou věty z poslechu:

  1. He saw a space rocket at the Science Museum.
  2. He fed the pigeons in Trafalgar Square.
  3. She went on a boat on the River Thames.
  4. They went shopping in Oxford Street.
  5. They had lunch at the Tower of London.
  6. They saw the Prime Minister at the Houses of Parliament.
  7. They went to a show at the Cambridge Theatre.

Procvičte si online členy zde a zde.

Londýn

The River Thames

Stále procvičuj slovní zásobu z předchozí lekce a uč se slovíčka z lekce 4.

Zadání úkolů bude vloženo po hodině ve škole, tedy 11.6.

Středa 3.6.

Výsledky PS:

2.

B6, C1, D3, E2,F5

4.

určitý člen (the) v 2,4,8, 12, 14

žádný člen v 3, 5,6, 7, 9, 10, 11, 13, 15

5.

2in, 3at, 4 to, 5in, 6on, 7in, 8to, 9in, 10at, 11 in, 12to, 13 in, 14to, 15at, 16 in, 17 in, 18 on, 19on

 

Procvičte si ještě členy: cvičení 1             cvičení 2

Potom si udělejte poslech a do školního sešitu mi napište, co jednotliví lidé dělali v Londýně a také kde. Nezapomínejte na členy. J  Pošlete do pátku.

03 Pista 03 1.mp3

 

Pondělí 1.6.

Hezké červnové pondělí!

Tady máte výsledky z poslechu:

You were right - Trish really wants to go shopping next time as her dad told her she can go shopping when she is at home. 

They managed to see:

Buckingham Palace

the London Eye

Madam Tussauds

the Victoria Palace Theatre

the Natural History Museum

Hyde Park

Zopakujte si ještě členy v Broňovo videu o členech.

Doplňte si v pracovním sešitě cv 2, 4, 5 na straně 34, výsledky zveřejním ve středu.

 

středa 27.5.

Hezkou středu, zkuste si ještě jedno cvičení online.

Projděte slovíčka v pracovním sešitu na straně 77 Unit 4A. Poté si pusťte vypravování A trip to London   a zkuste mi odpovědět na tyto otázky.

What does Trish want to do next time? Why? 

Nekoukejte do učebnice, poslech si můžete pustit tolikrát, kolikrát budete potřebovat.

Kromě odpovědi na první otázku si napište, na jaká místa se Trish podívala.

Zde si udělejte trénink a procvičujte.

 

Pondělí 25.5.

 

Podívejte se znovu na přehled členů na stránce zde. Vyzkoušejte si online cvičení zde.

Zapište si cv 6 str 45 v uč. do sešitu a odpovědi mi do čtvrtka vyfoťte.

 

Středa 20.5.

Budeme procvičovat členy, procvičte v odkaze zde a zde. Doplňte cvičení 3 strana 34 v prac. sešitě.

Hezký zbytek týdne :) 

 

Pondělí 18.3.

Kdo by měl zájem podívat se na místa v Londýně, pusťte si online prohlídku zde.

Dnes se začneme zabývat členy, čekají nás vlastní jména – tedy názvy. Naučíme se, kdy se používá určitý člen a kdy nikoliv. Zde je pěkný přehled, který bych chtěla, abyste si opsali do školních sešitů (stačí napsat jen pár příkladů ke každému bodu, nebo vytisknete jako tabulku a nalepte. Projděte si jí a učte se jí.

Podívejte se na cvičení 4a strana 45 v učebnici.  Zkuste najít v textu strana 44 příklady těchto míst a vypsat si je (nezapomeňte opsat členy, kde jsou).  Nadepište vždy příklad místa (např. squares) a pak doplňte určitá místa. Cvičení mi vyfoťte a do čtvrtka pošlete.

Bodové výsledky testů jsou zde.

 

středa 13.5.

Podíváme se společně na novou lekci 4. Nejdříve si budeme povídat o Londýně. Pusťte si video, ve kterém uvidíte nejznámější místa Londýna.

V následující prezentaci se dozvíte informace o některých místech v Londýně. Sepište si je do sešitu, pokud nevíte co je dané místo, najděte si jej na internetu.

památky Londýna.pptx

Další památky nalezneš v uč. na straně 44. Mrkni se na obrázky a text a pak doplň cvičení 1 na straně 34 v pracovním sešitě.

Vyplň si testík do čtvrtka, máš dva pokusy.

 

pondělí 11.5.

kontrola 32/3:

2 were you reading

3 were you sitting

4 Was it raining?

5 did you leave the living room

6 did you go

7 did you go upstairs

8 did you see

9 was he doing

10 was he carrying

 

Podívejte se na cv 4 strana 33 v prac. sešitě. Vaším úkolem je podle časů sepsat co jste dělali včera. Doplňujete hlavně minulý čas průběhový. Cvičením i vyfoť a do čtvrtka pošli.

Vyplň si také „I CAN“ na straně 33.

Vyplň si testík do čtvrtka, máš dva pokusy.

 

Středa 6.5.

32/2:

2 was playing, 3 was throwing, 4 was running, 5 wasn´t raining, 6 fell, 7 was trying, 8 fell, 9 shouted, 10 saw, 11 jumped, 12 swam, 13 brought

Budeme stále procvičovat minulé časy, ty jsou hlavním tématem celé lekce 3. Mrkněte na cv. 3 strana 32 v prac. sešitě. Doplň správně čas podle rozhovoru Smart Aleca a Jakea. Používáme oba dva časy.

Vyplňte online cvičení zde a procvičujte časy.

Hezký prodloužený víkend!

have-a-nice-friday.jpg

Pondělí 4.5.

Pusť si video a podívej se na příklady, kdy používáme minulý čas průběhový.

 

Probírali jsme spolu věty s „while“= zatímco, „when“=když.

Pokud probíhá určitý proces, něco trvá, používáme průběhový. Pokud tento proces něco přeruší, používáme prostý.

Doplňte si v prac. sešitě cv 2, strana 32.

 

Přelož mi následující věty, zapiš do šs a pošli do čtvrtka na e-mail. Zamysli se nad tím kdy, jaký čas použiješ. Může se stát, že ve větě s „while, when“ použijeme třeba jen průběhový minulý.

  1. Petra si hrála s panenkou, když do jejího pokoje přišel otec.
  2. Díval se na televizi, když matka vytírala podlahu.
  3. Letadlo létalo blízko pláže, když lidé plavali v moři.
  4. Pes zaštěkal, když slyšel divné zvuky.
  5. Hasič zachraňoval mnoho dětí, když ostatní slyšeli výbuch.