AJ 5. ročník - Klímová
V případě potřeby prosím volejte na mobilní číslo: 774 213 262 - Zuzana Klímová nebo na emailovou adresu: klimova@zsbreznice.cz
Milé děti,
vyučování ve škole bude tento týden již naposledy v úterý od 8.55 a ve středu od 8.55.
V pondělí budeme kontrolovat domácí úkol - už jste mi všichni poslali předložky a také věty o Edwardovi? (učebnice strana 53/3a, b) Uděláme si také cvičení 4, 5 na stejné straně. To mi určitě pošlete.
Zde si můžete procvičovat předložky.
Ve středu se seznámíme s vazbou There is/There are, kterou si zapíšeme do školního sešitu a budeme ji celou hodinu procvičovat.
Zde si ji můžete opsat a tady procvičit.
Mějte se krásně, doufám, že se opět připojíte.
Jinak vám přeji krásné prázdniny a v září na viděnou.
A dětičky, přineste vygumované knihy, budu je vybírat.
5.ročník učivo úterý plus středa 9.6, 10.6..2020
Milé děti,
vyučování ve škole bude v úterý od 8.55 a ve středu od 8.55. V pondělí se do školy nejde. V úterý budeme procvičovat otázky s tázacím zájmenem where, when, who. Zde vypracujte pracovní list.
Ve středu začneme dělat 5.unit - projděte si slovíčka v pracovním sešitě a do školního sešitu si opište předložky ze strany 52, které budeme na hodině procvičovat.
K tomu si vypracujte i cvičení 52/3b, kde vytvoříte krátké věty o tom, kde je méďa Edward - příklad máte nad prvními obrázky. Vše pošlete mě na whatssup. A určitě se připojte na obě hodiny.
Mějte se krásně.
5.ročník učivo středa 3.6.2020
Milé děti,
dnes budeme pracovat s tímto pracovním listem, kde si zopakujeme otázku s do/does. Příští týden se vrhneme na otázky doplňovací - tedy se slovy what, where, who, when, where.
Na hodinu se můžete připojit v 8.55.
Budu se moc a moc těšit.
5.ročník učivo pondělí 1.6.2020
Milé děti,
dnes budeme pracovat s tímto pracovním listem.
Zkuste si jej také vypracovat a pošlete mi ho na Whatssup.
Zde si můžete 3.osobu procvičit.
Naviděnou a naslyšenou dnes, to je 1.6. v 8.55
Mějte se krásně.
5.ročník učivo středa 27.5. 2020
Milé děti,
dnes na hodině jsme procvičili otázky s pomocným slovesem DO. Nelinko a Patriku, vy jste úkol splnili - v pořádku. V pondělí budeme pokračovat v opakování této otázky, těším se, že se připojíte.
Tady si otázky ještě procvičte - pozor, je tam i pomocné DOES ve 3.osobě.
Mějte se krásně.
Důležitá informace !!
Od 27.5. bude obnovena prezenční výuka anglického jazyka v 5.ročníku.
Děti, které pokračují v distanční výuce, se mohou do hodiny připojit přes Internet. Zde je odkaz. Hodiny budou vždy od 8.55 - to je 2. vyučovací hodina každou středu a pondělí. Úkoly budou zadávány až po proběhnutí prezenční výuky - to je středa odpoledne a pondělí odpoledne.
5.ročník učivo pondělí 25.5. 2020
Milé děti,
vítejte zpět ve škole. Ode dneška nic neposíláte, desky si necháváte ve škole. Děti, které pokračují v distanční výuce, posílají vše.
děkuji za účast na online lekcích. Zde jsou výsledky domácího úkolu.
Řešení Progress Check pracovní sešit Unit 4
Velmi pečlivě si zkontrolujte výsledky, měli jste tam chyby hlavně ve 3.osobě, kde jste vynechávali koncovku s.
Dnes si budeme opakovat.
Do školního sešitu si zapiš YES/NO QUESTIONS přelož následující otázky, na které krátce odpověz.
- Máš rád fotbal?
- Koukáš na televizi po večeři?
- Vstáváš v půl sedmé?
- Snídáš každý den?
- Děláš si úkoly v kuchyni?
- Jezdíš do školy autobusem?
- Sbíráš známky?
- Hraješ na piano?
- Hraješ tenis?
- Chodíš plavat v Březnici?
Všechny otázky budou začínat na pomocné sloveso DO, například:
1.Do you like football?
A odpovídat budeš pouze Yes, I do. nebo No, I don´t. Když se ti bude chtít, můžeš mi k otázkám namalovat nějaký pěkný obrázek toho, co rád děláš.
Mějte se krásně.
5.ročník učivo středa 20.5. 2020
Milé dětičky,
jak vám šly testíky online? Dnes se ještě trochu zapotíte v pracovním sešitě, kde nás čeká opakování Unit 4 – do neděle vypracujte stranu 40 a 41. Budu se těšit na vaše odpovědi.
Zde máte ještě jednou vysvětlený přítomný prostý čas a otázky.
Ve čtvrtek 21.5. se sejdeme zase při online hodině v 11 hodin. Budu se těšit.
Tady je dobrovolné procvičování :-)
A tady těžké procvičování 1 a 2
Mějte se krásně.
5.ročník učivo pondělí 18.5. 2020
Milé dětičky,
viděla jsem, že vám to procvičování v pracovním sešitě dalo zabrat. Nebojte se, tyto otázky budeme ještě dlouho pilovat, protože je to skutečně obtížné. Zde jsou správné odpovědi, pečlivě si je projděte a opravte si případné chyby v pracovním sešitě.
Dnes si otázky procvičte zde.
Mějte se krásně.
5.ročník učivo středa 13.5. 2020
Milé dětičky,
mockrát děkuji za vzorně vypracovaný úkol.
Zde je řešení
- Where do you have breakfast? I have breakfast in the kitchen.
- Where do you do your homework? I do my homework in the living room.
- Where does your mum have lunch? She has lunch at work.
- When do you have dinner? I have dinner at 7 o´clock in the evening.
- What do you do at weekends? I relax.
- Do you play computer games? No, I don´t. (Jak jste pochopili, jedná se o mé odpovědi. Vy máte samozřejmě odpovědi jiné :-)))
Dnes si budete procvičovat otázky v pracovním sešitě. Vypracujte stranu 38, 39 v pracovním sešitě. Máte na to dost času – zasílejte vyfocenou práci do nedělního večera. Když nebudete něčemu rozumět, neváhejte mi zavolat na Whatssup. Ráda vám vše vysvětlím.
Mějte se krásně.
5.ročník učivo pondělí 11.5. 2020
Milé dětičky,
ode dneška budete dostávat práci jen v pondělí a středu.
Mockrát děkuji za vzorně vypracovaný úkol.
Zde je řešení z učebnice strana 47/5a
- When does she have breakfast?
- When do you go to school?
- Where does he have lunch?
- When do we go home?
- Where do you do you homework?
- When do they watch TV?
Na rozjezd si udělejte tady cvičení:
Dávejte si pozor na pomocné sloveso do/does, které v otázce je hned po tázacím zájmenu.
Až se trošičku zahřejete, zkuste si přeložit tady šest otázek do angličtiny a zkuste mi na ně krátce odpovědět - nejlépe dle pravdy.
- Kde snídáš?
- Kdy si děláš domácí úkoly?
- Kde tvoje maminka obědvá?
- Kdy večeříš?
- Co děláš o víkendech?
- Hraješ počítačové hry?
Vyfoťte a pošlete na Whatssup, budu se těšit.
Mějte se krásně.
5.ročník učivo středa 6.5. 2020
Milé dětičky,
Dnes si to trochu rozšíříme. Tedy víme, že otázka se vždy v přítomném čase tvoří s pomocným slovesem do a does. Je to ale jen otázka typu ano, ne – nezjistíte žádné další informace. Když budeme chtít udělat otázku s nějakým tázacím zájmenem, zájmeno dáme na úplný začátek věty, ve větě však do nebo does zůstane.
Například:
Máš rád banány? Do you like bananas?
CO máš rád? WHAT do you like?
- vidíte? ptám se už na něco dalšího, na začátku mám WHAT, ale pomocné sloveso DO mi tam zůstalo.
CO má rád tvůj táta? WHAT does your father like?
- vidíte? ptám se na tatínka, je to 3.osoba, musím použít DOES.
Do školního sešitu si napište vše, co je níže fialové:
WH-questions (doplňovací otázky)
- otázka se tvoří s pomocným slovesem do/does a příslušným tázacím zájmenem na začátku věty
Např.
Where do you play tennis? Kde hraješ tennis?
When does he go to school? Kdy on chodí do školy?
Tázací zájmena k zopakování
what – co, jaký
who – kdo, koho
where – kde, kam
when – kdy
why - proč
Můžete si pustit ještě jedno výukové video zde, kde je celý přítomný čas zopakovaný.
Dále si vypracujte cvičení 5a strana 47 v učebnici, kde vytvoříte otázky – chybí vám v nich pomocné do a does. Celou práci mi vyfoťte a pošlete do neděle – v pátek práci nebudu zadávat, máme volno.
Mějte se báječně.
5.ročník učivo pondělí 4.5. 2020
Milé dětičky,
děkuji za zaslané odpovědi. Řešení je zde:
Tabulka:
Do you play valleyball? Yes, I do.
Does he like sport? Yes, he does.
Otázky
- Do you collect stamps?
- Does Rob go skiing?
- Does Meena play tennis?
- Do Pradeep and his friends play football?
Tady v té větě jste dělali nejvíce chyby. DOES potřebujeme jen ve 3.osobě jednotného čísla, tedy když se ptáme jen na jednu osobu. Jakmile se ptáme na více osob, použijeme pomocné sloveso DO.
- Do you go swimming?
- Does Pradeep play a musical instrument?
Dnes budeme procvičovat otázky s do a does. Vyzkoušejte si online cvičení zde:
A když budete na tom počítači, zopakujte si koncovku s ve 3. osobě – v testíku jste chybovali.
To je pro dnešek vše, dnes mi nic neposílejte J Zopakujte si také slovíčka z kapitoly 4D. Maminka vás určitě ráda vyzkouší.
Mějte se krásně!
Vyhodnocení testíku na přítomný prostý čas - 3.osoba
Milé dětičky,
zde máte výsledky testíku společně s chybami. Podívejte se na ně a napište mi, jak se příště chyby vyvarujete. Moc vás chválím, až na výjimky jste podali stoprocentní výkon.
5. ročník učivo středa 29.4.
Milé děti,
zde jsou odpovědi ke cv.2 na straně 46 v učebnici. Všichni jste se snažili :-), akorát některé dostala ta třetí možnost, že?
- true
- false
- true
- false
- doesn´t say
- true
- doen´t say
- true
- true
Dnes si naučíme, jak se tvoří otázka v přítomném prostém čase. Podívejte se na malou prezentaci zde.
Poté si zkuste doplnit tabulku na straně 47 (cv. 3a) a hned pod tím doplňte otázky ve cvičení 3b.
Vše mi vyfoťte a pošlete.
Máte na to čas až do neděle, v pátek je svátek, to žádné úkoly dávat nebudu. Pouze zde zveřejním, jak jste dopadli v testíku. Už jste ho stihli? Máte čas do čtvrtka 18 hodin.
Mějte se krásně!
5. ročník učivo pondělí 27.4.
Milé děti,
moc děkuji za zaslané fotky vašich úkolů. Je vidět, že pracujete soustavně. Mám z toho radost.
Dnes si zkusíme takový malý testík, kde mi ukážete, že umíte použít přítomný prostý čas ve všech osobách (pozor na 3.osobu he, she, it) a také umíte použít don´t a doesn´t čili zápor.
Poté se podívejte na slovíčka z kapitoly 4 D. Projděte si je, budeme je potřebovat v příběhu. Pusťte si tento poslech 2.17 – můžete při něm koukat na obrázky na straně 46 v učebnici. Opište si věty ve cvičení dvě do sešitu a označte je True(pravda), False (lež). Vyfoťte a pošlete. Budu se těšit.
5. ročník učivo pátek 24.4.
Milé děti,
Dnes si ještě jednou procvičíte zápor v přítomném prostém čase. Nejprve si pusťte video na Youtubu.
Nyní v pracovním sešitu – vypracujte si stranu 36, vyfoťte a pošlete na Whatssup.
Užijte si krásně víkend!
5. ročník učivo středa 22.4.
Milé děti,
děkuji za zaslané odpovědi. Zde je řešení:
- don´t
- doesn´t
- don´t
- doesn´t
- doesn´t
- don´t
- don´t
Tady si o záporu ještě jednou přečtěte.
A pak si udělejte i následující cvičení 1 a cvičení 2 online.
Mějte se krásně, dnes mi nic neposíláte.
5. ročník učivo pondělí 20.4.
Milé děti,
děkuji za zaslané úkoly. Zde je řešení:
Pradeep B, Meena A, Charlie C
I have a karate lesson. He has a music lesson.
We go swimming. She goes do dance class.
They watch TV. He watches TV.
I play football. She plays tennis.
Dnes se budeme věnovat záporu, čili zopakujeme si, jak se řekne, že něco nedělám. Pamatujete si, jak jste mi posílali věty o tom, co neděláte ve svém volném čase?
Např.
I don´t play computer games. (Já nehraju počítačové hry.)
I don´t collect stamps. (Já nesbírám známky.)
I don´t go swimming. (Já nechodím plavat.)
Ve všech osobách je před slovesem don´t. Ale pozor, ve 3.osobě si dáme pozor a použijeme doesn´t.
Např.
Matěj doesn´t go to dance class. (Matěj nechodí na hodiny tance.)
Marianka doesn´t play football. (Marianka nehraje fotbal.)
Zuzana doesn´t play ice hockey. (Zuzana nehraje hokej.)
Do školního sešitu si opište následující tabulku a zkuste si vyplnit cvičeníčko 5b na straně 45. Opište si celé věty a doplňte právě don´t nebo doesn´t.
Zápor v prostém přítomném čase – negative
I |
don´t |
play football |
you |
don´t |
watch DVDs |
He |
doesn´t |
play the quitar |
she |
doesn´t |
play the violin |
it |
doesn´t |
play ice-hockey |
we |
don´t |
play tennis |
you |
don´t |
play computer games |
They |
don´t |
go to dance class |
Vše vyfoťte a pošlete na Whatssup.
Mějte se báječně.
5. ročník učivo pátek 17.4.
jak vám šla slovíčka? Dnes je využijeme a budete si číst na straně 44, cvičení 2. Přečtěte si tři krátké články o Pradeepovi, Meeně a Charliem a napiště si do školního sešitu, který obrázek A-C patří komu (například Pradeep - A). Až to budete mít hotové, opište si tabulku ve cvičení 3 – tady si zopakujete, že ve 3.osobě (he, she, it) sloveso přibírá koncovku –s. Práci mi vyfoťte a pošlete na Whatssup.
Když budeš mít chuť, tady si můžeš 3.osobu ještě procvičit.
Mějte se krásně ZK.
5. ročník učivo středa 15.4.
doufám, že jste si krásně užily Velikonoce. Už umíte slovíčka z kapitolky 4 C? Dnes si budete hrát na počítači – procvičíte si slovíčka týkající se volného času zde. Nahoře vždy po dokončení cvičení klikněte na šipku. Dohromady je tam osm cvičení (děkuju Nelinko Ch.).
Toť vše, mějte se krásně. ZK
5. ročník učivo středa 6.-13.4. Velikonoce
Milé děti,
děkuji za zaslané a zpracované úkoly týkající se volného času. Dám vám na to malou jedničku, moc se mi to líbilo. Dnes se nebudeme učit v učebnici, ale oslavíme společně Velikonoce. Nejprve si zkuste udělat zde cvičení na slovíčka týkající se Velikonoc.
Teď si pusť video o tradičním slavení Velikonoc ve Velké Británii. Video se bude zastavovat a ty budeš doplňovat správné odpovědi. A to je pro dnešek vše.
Přeju ti krásné Velikonoce a můžeš mi vyfotit, co ti přinese Easter Bunny.
Měj se krásně.
učivo pátek 3.4.2020
Milé děti,
děkuji za testíky, máte čas do 12 hodin. Poté vám zapíši známky. Nebojte se, pokud jste třeba napsali velké písmeno nebo člen a ukázalo se vám, že máte špatnou odpověď. Vidím v tabulce všechny vaše odpovědi, a podle toho vás oznámkuji.
Dnes si budete opět trochu psát – podívejte se do učebnice na stranu 44 a projděte si tam nová slovíčka, která se týkají volného času. Vypiště si je do školního sešitu, nadepište si Free time (Volný čas) a namalujte si ke každému slovesu obrázek. Slovesa si přeložte do češtiny.
Napište, jaké věci děláte ve svém volném čase a jaké věci neděláte, např:
I play football and tennis in my free time. I don´t play computer games in my free time.
Práci mi vyfoťte a pošlete na telefon nebo mejl. Stačí mi to na Whatssup. Dám vám malou jedničku.
Mějte se krásně!
učivo středa 1.4.2020
Milé děti,
Děkuji za testíky, máte ještě čas do pátku 12 hodin. Poté vám zapíši známky. Nebojte se, pokud jste třeba napsali velké písmeno nebo člen a ukázalo se vám, že máte špatnou odpověď. Vidím v tabulce všechny vaše odpovědi, a podle toho vás oznámkuji. A vždy si dávejte dobrý pozor na zadání, ať tam nemáte zbytečně chyby. :-)
Máte zapsané poznámky? Dnes nic psát nebudete, jen si uděláte dvě online cvičení:
Nejprve si procvičte 3.osobu zde a potom ještě jednou tady.
Potom se podívejte na krátké video o anglické královně, víte, jak se jmenuje? Uvidíte, jak taková královna prožívá svůj den. Vždy si video zastavte a zkuste si doplnit větu, video pak zase pusťte a uvidíte, jestli jste měli pravdu.
Mějte se krásně!
učivo pondělí 30.3.2020
Milé děti, dnes náš čeká novinka, otevřete si tento soubor a pečlivě si jej prostudujte a do školních sešitů si zapište poznámky , které jsou označené červeně. Přítomný prostý čas třetí osoba
Zopakujte si určován hodin - testík vypracujte do pátku 3.4. do 12 hodin. Hodnotím známkou 1 - 3, N - nevypracoval :-).
Mějte se krásně!
učivo pátek 27.3.2020
Milé děti, děkuji za zaslané odpovědi. Správně jste pochopili, že zápor se dělá pomocí do not a stažený tvar je don´t. Můžete tedy říci I don´t work at the weekend. O víkendu nepracuji. :-) A to platí pro tento víkend, pořádně si odpočiňte, doplňte si restíky, učte se slovíčka ze 4.Unit A, B a v pondělí se zase uvidíme tady.
Mějte se krásně!
5. ročník učivo středa 25.3. 2020
Řešení z pondělí učebnice str.43/3b – 2go, 3read, 4get, 5 finish, 6take, 7do
pracovní sešit str.34 cv.1 3school, 4 lesson, 5 in, 6 eight, 7 teeth, 8 homework, 9 kitchen, 10 dinner, 11 radio, 12 o´clock
pracovní sešit str.34 cv.2 2I have breakfast at five past eight. 3 I catch the bus to school at tweinty-five past eight. 4 Lessons start at nine o´clock. 5 I come home from school at quarter to two. 6 I do my homework from half past four to six o´clock. 7 On Thursday I have a piano lesson at five o´clock. 8. On Saturdays I have a tennis lesson from ten o´clock to quarter past eleven. 9 I watch my favourite show at quarter past four.
Když vyprávíš o tom, co děláš pravidelně každý den, používáš samotné sloveso. Například – I get up at 6 o´clock. Tomu se říká přítomný prostý čas – hovoříš o přítomnosti jedním prostým slovesem. Opiš si tabulku z učebnice na straně 43/3a. a pojmenuj si téma Přítomný prostý čas. Dále si napiš Přítomný prostý čas zápor a opiš si tabulku ze stejné strany tentokrát cv.4b – doplň si ji podle obrázku v 4a. Dále si napiš do školního sešitu, co neděláš každý den – vymysli alespoň tři věty. Například I don´t have a bath every day. (Nekoupu se každý den). Tentokrát mi školní sešit vyfoť a pošli na email. Budu se těšit.
učivo - pondělí 23.3.
Ahoj děti,
Vyzkoušej si, jak umíš slovesa popisující denní režim. Tady máš testík.
V učebnici si udělej na straně 43 cvičení 3b a v pracovním sešitě zkus udělat stranu 34.
Nakonec se podívej tady na to krátké video.
učivo - pátek 20.3.
Řešení učebnice 41/5 - on Sunday, at five to five, on Thursday, at quarter to six; pracovní sešit 33/ cv. 3 2at, 3on, 4on, 5at, 6on, 7at, 8at, 9on, 10 at
Tady si to vyzkoušej v testíku.
Na pondělí si domaluj obrázky činností, které popisují náš každodenní život podle strany 42. Napiš si každému obrázku sloveso anglicky a česky.
Potom napiš o sobě větu i s přesným časem, kdy každou činnosti provádíš. Například - get up-vstávat I get up at half past six every day.
Sešit máš možná ve škole, použij prázdný papír, který si po příchodu vlepíš do svého školního sešitu.
učivo - středa 18. 3.
zapište si přehled učiva do školního sešitu - viz. odkaz, jedná se jen o předložky IN, ON, AT a příklady - potom půjdete do učebnice Project 1 - strana 41/cv.5 a v pracovním sešitě strana 33/ cv. 3
učivo - pondělí 16. 3.
Vypracujte si následující cvičení, kde si procvičíte určování hodin odkaz zde
Druhé procvičování času najdete zde.