Jdi na obsah Jdi na menu
 


AJ 5. ročník - Doulová

V případě potřeby prosím volejte na mobilní číslo:  720 171 456 - Jana Doulová nebo na

e-mailovou adresu: doulova@zsbreznice.cz

Krásné prázdniny!

Best 50+ Holidays at the Beach Background on HipWallpaper | Happy ...

 5.ročník úterý a středa 16., 17.6. 

Milé děti, 

vyučování ve škole bude tento týden již naposledy v úterý od 8.55 a ve středu od 8.55. 

V pondělí budeme kontrolovat domácí úkol - už jste mi všichni poslali předložky a také věty o Edwardovi? (učebnice strana 53/3a, b) Uděláme si také cvičení 4, 5  na stejné straně.  To mi určitě pošlete.

Zde si můžete procvičovat předložky. 

 

 

Ve středu se seznámíme s vazbou There is/There are, kterou si zapíšeme do školního sešitu a budeme ji celou hodinu procvičovat. 

Zde si ji můžete opsat a tady procvičit.

Mějte se krásně, doufám, že se opět připojíte. 

Jinak vám přeji krásné prázdniny a v září na viděnou.

 

A dětičky, přineste vygumované knihy, budu je vybírat. 

 

5.ročník učivo úterý plus středa 9.6, 10.6..2020

 

Milé děti, 

vyučování ve škole bude v úterý od 8.55 a ve středu od 8.55. V pondělí se do školy nejde. V úterý budeme procvičovat otázky s tázacím zájmenem where, when, who. Zde vypracujte pracovní list.

Otázky s who, where, when

Ve středu začneme dělat 5.unit - projděte si slovíčka v pracovním sešitě a do školního sešitu si opište předložky ze strany 52, které budeme na hodině procvičovat.

K tomu si vypracujte i cvičení 52/3b, kde vytvoříte krátké věty o tom, kde je méďa Edward - příklad máte nad prvními obrázky. Vše pošlete mě na whatssup.

A určitě se připojte na obě hodiny.

Mějte se krásně.

5.ročník učivo středa 3.6.2020

Milé děti,

dnes budeme pracovat s tímto pracovním listem, kde si zopakujeme otázku s do/does. Příští týden se vrhneme na otázky doplňovací - tedy se slovy what, where, who, when, where.

Pracovní list 2

 

Na hodinu se můžete připojit v 8.55. 

Budu se moc a moc těšit.

5.ročník učivo pondělí 1.6.2020

Milé děti, 

dnes budeme pracovat s tímto pracovním listem. 

Pracovní list 1

Zkuste si jej také vypracovat a pošlete mi ho na Whatssup.

Zde si můžete 3.osobu procvičit.

Pracovní list 2

A tady je ještě pracovní list, se kterým budeme pracovat ve středu. Můžete si ho vytisknout a vyplnit, můžete třeba psát o členech rodiny.

Naviděnou a naslyšenou dnes, to je 1.6. v 8.55

Mějte se krásně. 

Důležitá informace !! 

Od 27.5. bude obnovena prezenční výuka anglického jazyka v 5.ročníku. 
Děti, které pokračují v distanční výuce, se mohou do hodiny připojit přes Internet.  Zde je odkaz. Hodiny budou vždy od 8.55 - to je 2. vyučovací hodina každou středu a pondělí.  Po odkliknutí odkazu se vám úkaže tato stránka jako na fotce a klikněte na prostřední rámeček - pokračovat bez přihlášení - potom vás to vyzve vyplnit jméno a je to :-) Úkoly budou zadávány až po proběhnutí prezenční výuky to je ve středu odpoledne a pondělí odpoledne. 

 

teams.jpg

5.ročník učivo středa 27.5. 2020

Milé děti, 

dnes na hodině jsme procvičili otázky s pomocným slovesem DO.  Pošlete přeložené otázky s DO na telefon paní učitelky Klímové (whatsapp - 774213262), která vás bude učit při online výuce.

Tady si otázky ještě procvičte - pozor, je tam i pomocné DOES ve 3. osobě.

Mějte se krásně. 

 

5.ročník učivo pondělí 25.5. 2020

Milé děti. Vítejte zpět ve škole. Ode dneška nic neposíláte, desky si necháváte ve škole. Děti, které pokračují v distanční výuce, posílají vše.

Dnes si budeme opakovat.

Do školního sešitu si zapiš YES/NO QUESTIONS

Přelož následující otázky, na které krátce odpověz:

  1. Máš rád fotbal?
  2. Koukáš na televizi po večeři?
  3. Vstáváš v půl sedmé?
  4. Snídáš každý den?
  5. Děláš si úkoly v kuchyni?
  6. Jezdíš do školy autobusem?
  7. Sbíráš známky?
  8. Hraješ na piano?
  9. Hraješ tenis?
  10. Chodíš plavat v Březnici?

Všechny otázky budou začínat na pomocné sloveso DO, například:

1.Do you like football? A odpovídat budeš pouze Yes, I do. nebo No, I don´t. Když se ti bude chtít, můžeš mi k otázkám namalovat nějaký pěkný obrázek toho, co rád/a děláš. Mějte se krásně.

 

středa 20. května

Ahoj páťáci. 

Umíme už slovní zásobu k pokoji?  Ještě ne? Tak já vás nechám, abyste si ji ještě dneska trénovali. Přidám vám sem poslech. První bude na slovní zásobu k pokoji. Pokud si jej pustíš a podíváš se do učebnice na stranu 52 nahoře, tak si opakuj a vyslovuj nahlas slovíčka. Unit 5A -Places 1.wma

Další bude čtení – vlevo dole máš text u cvičení 2. Máš zjistit, kdo je Edward. Text toho cvičení máš také možnost si poslechnout. Project 1 - Places - 5a2poslech.wma Podívej se na obrázek pokoje nahoře na stránce.  Máš za úkol v pokoji najít CD player, a spider a Edwarda. Text si přečti společně s poslechem.

To je pro dnešek vše. Určitě si ještě projděte slovíčka - na tomto odkazu Projdi si slovíčka 

 

pondělí  18. května

Ahoj páťáci.

Doufám, že jste si užili skvělý víkend a že jste si i trochu odpočinuli od angličtiny. :-) Dneska začneme novou lekci v učebnici Project 1 - je to lekce 5 – jmenuje se Places – Místa. Jukni se do učebnice na stranu 52. Lekce 5A se jmenuje My room – můj pokoj.

Protože se opakují slovíčka, která už znáš, ale některá jsou nová včetně výslovnosti, opět pomoc se slovní zásobou na quizletu. Projdi si slovíčka a opakuj si nahlas správnou výslovnost a zkus se je naučit. To je pro dnešek vše.

Přeji ti prima týden. Jana Doulová

 

středa 13. Května

Dám ti sem online procvičování - http://www.kaminet.cz/engl/test/4.php

Klikni na prostředek na modrý text  a otevře se ti otázka a možnosti. Hodnocení mi nemusíte fotit. 

Dneska se vrhneme znova na procvičování přítomného času.  Vezměte si učebnici.

strana 50/ cvičení 2. Minulý úkol jste hodně psali. Dnes si procvičuj jen ústně. Vytvoř si ústně otázky z kladných vět.

Řešení pro kontrolu ti sem hned přidám.

1. Are you from Australia? 2. Is it your turn? 3. Do we have lunch at one o´clock? 4. Do you like football? 5. Are you in this photo? 6. Does Peter take the bus to school?   7. Have Mr. And Mrs. Johnson got a new computer?  8. Does Jane finish school at 3:15?

Jak ti to šlo? To je vše. další úkol dostaneš až v pondělí. Užij si víkend a odpočiň si. 

PONDĚLÍ 11. KVĚTNA 

Milí páťáci,

Blížíme se na konec  4. lekce. Dneska si dáme dvě cvičení v učebnici Project 1. Strana 50/ cvičení 1 a cvičení 2.

Ve cvičení 1/ strana 50 – doplň správný tvar slovesa do věty – věty napiš celé do školního sešitu a potom se zkontroluj.

1. has got, 2. play, 3. goes  4. work  5. goes.  6. watch  7. Does

V tuto chvíli dostaneš další úkol – věty napiš do záporu a to mi pošli! Co je to zápor? Použiješ záporný tvar – že se to nedělá, nejede, nedívají se, atd. tvary s NOT =  hasn´t got, doesn´t, don´t

Ještě k informace k testu. Test se vám všem úplně nepovedl. Zapíšu si k sobě jen jedničky a dvojky. Ostatní známky jsou pro vás, informativní. 
Výsledky a řešení máte níže a odpovědi vašeho testu máte v tomto souboru 5. ročník_Odpovědi_Present Simple (3rd person plus negative).xlsx Prohlédněte si odpovědi a zkuste si za dva dny ten test znova, pokud se vám nepovedl. 

 

známka Výsledek Napiš své jméno 
3 7 / 14 Václav 
3 6 / 14 Vojta
3 6 / 14 Miroslav
1 14 / 14 Petr 
4 4 / 14 Patrik
1 14 / 14 Štěpán 
4 4 / 14 Adéla Š
4 5 / 14 Eliška
1 13 / 14 Jakub
1 12 / 14  Adéla M
3 8 / 14 Jan K
4 4 / 14 Matyáš 
řešení: I get up at six.  
  Charlie collect football cards.  
  We play ice hockey  
  Predeep plays the piano  
  Mut eats dog food.  
  I play the violin  
  Mickey and Millie watch DVDs.  
  They go swimming every weekend.  
  I don´t play tennis.  
  She doesn´t go to school.  
  He watch tv je špatně - správně je he watches tv.
  She have lunch at school - správně je she has lunch at school.

 

středa 6. 5. 2020

Ahojky páťáci.

Připomínám  testík, kdo jste si ještě neudělali. https://forms.gle/G8sE7FtjMgoN5Q3d9

Dneska dostanete speciální úkol. Pošlu vám odkaz na časopis a chtěla bych, abyste si jej zkusili otevřít a našli si v něm nějaký článek, který se vám bude líbit.  Jen si ho prolistujte v mobilu nebo pc a zkuste si cokoliv vybrat a přečíst. Pokud tě něco zaujme, napiš mi česky, co ses dozvěděl/a nebo který článek se ti líbil. A tady jej máte ještě v pdf. formátu. Použijte, co je pro vás nejlepší. P-CZ-MAG-2020-05.pdf

To je pro dnešek vše. Krásný prodloužený víkend. 

Pondělí  4. 5. 2020

Ahojky páťáci.

Přítomný čas musíme pořád procvičovat. Proto vám sem dám do čtvrtka zase krátký testík na tvoření přítomného času , udělejte si ho zase 2x, pokud chcete.

Odpočinuli jste si?  Tak to je skvělé. Dneska budeme dělat s textem v učebnici. Zopakuješ si slovní zásobu, dozvíš se něco zajímavého o populárních sportech ve Velké Británii a v USA.  Jsem zvědavá, jestli všechny tyto sporty znáš. Na pomoc si vezmi slovíčka – strana 76 pracovní sešit – lekce 4 CULTURE.

Otevři si učebnici na straně 48. Téma je SPORT. Podívej se nahoře na slovíčka.  Do školního sešitu si udělej tabulku pod 1a – Britain – The USA – My country – Czech rep. Přečti si text a do tabulky dopiš, který sport je kde typický. Dopiš sporty, které jsou typické u nás. Tabulku mi pošli a dostaneš za ní určitě jedničku. Budu se těšit, které sporty u nás podle tebe vyhrály.

Potom si přečti text u cvičení 2/strana 48 v učebnici – jaké sporty jsou typické pro dívky a pro chlapce a v jakou roční dobu.

To je vše. Nová slovíčka si projdi a zkus se je naučit.  Udělám ti opět na quizletu procvičování. 

 

Středa 29 4. 2020

Ahoj páťáci.

Posílám správné řešení  otázek ze cvičení 5a/strana 47 v učebnici:

When do you go to school?   Kdy jdeš do školy?

Where does he have lunch? Kde obědvá?

When do we go home? Kdy jdeme domů?

Where do you do your homework? Kde děláš úkol?

When do they watch tv? Kdy se dívají na televizi?

Pokračujeme pořád v práci s otázkou – dneska si dáme pracovní sešit – strana 38/39

Na straně 38/ uděláme cvičení 3 – tohle cvičení je velice jednoduché – podívej se vždy, v jaké osobě je ta oznamovací věta napsaná – a pokud to není ve 3. Os. j.č. ( he, she, it, internet friend, Beverlys´s dad = tatínek Beverly, Jeremy, Ben J ) tak dáváme na začátek otázky vždy pomocné tázací slovo DO, pozor, opakujeme i sloveso Být – to be

Jukni se – věta číslo 2 – We go to football matches every Saturday.  Jak uděláme otázku? Jednoduše, vidíme zájmeno WE = my , vím, že otázka musí mít na začátku DO – tak dáme DO před tu větu a opíšeme zbytek: Do we go to football matches every Saturday? Chodíme každou sobotu na fotbalové zápasy? Tohle tvoření ale funguje jen u otázky s odpovědí ANO, NE a ještě u těch, co nejsou ve 3.os.j.č.

Pokud je to ve 3. Os. j.č.  – postupujeme jinak – Podívej se. Mark likes karate. ( Mark má rád karate). Tak , vidíš to „S“ za like? A je tam Mark ( to je on – kluk, jeden, jedná se o 3.os. j.č.) – z toho důvodu to „s“ musíme dát i někam do otázky – a my to dáme do toho pomocného slova DOES – takže otázky pak vypadá DOES Mark like  karete? Všimni si, že sloveso like už nemá ,-S – protože to S je v tom DOES. Dopiš si to samostatně a zkontroluj si to.

Správná odpověď je takto:

2. Do we go to football ….. 3. Do our lessons start at nine o´clock? 4. Does my internet friend collect music CDs?  5. Does Ben listen to the radio in the kitchen?  6. Is Beverly´s dad a postman?  Tady je sloveso být – otázky je s Is na začátku – Je tatínek Beverly pošťák? 7. Does Jeremy have a karate lesson every Friday?  8. Do my parents go to bed at ten o´clock?

Cvičení 4/ strana 39

Vytvoř otázky s WH – na začátku. Pamatuješ si toto? přečti si znova tázací slova - už je máte zapsané v sešitě

často začínají WH,-, někdy lze i použít slovo HOW

Výraz , který používáme           v otázkách na ….

Who  /Kdo                                                     osoby

What/which /Co, jaký, který                             věci

Where /Kde                                                   místa

When  /Kdy                                                   čas

Why     /Proč                                                 důvody

How     / Jak                                                 způsob

To ti pomůže, abys věděl, jak se zeptat nebo na co se ptáš.

Vždy máš větu a k ní máš vytvořit otázku. Tázací slovo už máš doplněné, takže víš, na co se ta otázka ptá.

Příklad první věta: When …. To je kdy . Pod tím je věta – Mark gets up at seven o´clock. Mark vstává v 7 hodin. Otázka začíná Kdy? Takže bude logicky, Kdy vstává Mark? Takže napíšeme When – doplníme does Mark get up?  Vždy si přelož větu oznamovací pod začátkem otázky a řekni si česky, co to znamená a na co se ptáš. Potom vytvoř otázku.

Řešení:

2. When do Wendy and Jess start school? 3. Where does Mellissa go swimming?  4. When does my mother listen to Radio four?  5. When do my friend have lunch?  6. What do you do in your free time?  7. Where does Matthew live?  8. When does Lucy have a piano lesson?

To je vše. Přeji ti krásný prodloužený víkend. Virtuálně se potkáme zase až v pondělí 4. května.  Bye, bye.

pondělí  27. 4. 2020

Ahoj páťáci.

Děkuji za úkol. Opravila jsem vám test. Výsledky máte uvedené v páteční přípravě.

Někteří jste zvládli tvoření otázek úplně hravě, jedničky máte v bakaláři. Pokud to zrovna tobě nešlo, nic se neděje. Je to těžká látka a máme dost času, abychom si ji procvičili. Máte ještě čas mi cvičení poslat. Správné řešení sem dám až ve středu.  A nezapomeň, že se mi můžeš kdykoliv ozvat, abych ti pomohla.  Domluvíme se na určitou hodinu a zavoláme si na whatsappu nebo na mobilu a já ti vše zkusím vysvětlit online.  Není to vůbec ostuda, nemusíš se ani stydět.  J  

Co budeme dělat dneska? Procvičíme si znova otázky. Učebnice strana 47/ cvičení 6a , 6b

Co máš dělat? Máš se podívat na tabulku a vytvořit otázky a věty  – zeptáš se maminky, tatínka nebo sourozence nebo kamaráda na tyto věci – a pak napíšeš pět odpovědí na ty otázky podle toho, co se dozvíš. (které si vybereš, to nechám na tobě) 

Pomůžu ti, abys věděl/a, jak na to.

Jak na to nejdříve ústně – první obrázek je „play the quitar“. Jak to máš ty? Hraješ na kytaru? Já ano. Takže bych řekla I play the quitar. Pokud nehraješ, řekneš I don´t play the quitar.  A teď se zeptej někoho doma – já se ptala dcery Báry – Do you play the quitar? Bára mi odpověděla – No, I don´t.  klidně si do tabulky můžeš obyčejnou tužkou psát fajfku nebo křížek – fajfka = kladná odpověď ´ano, křížek = záporná odpověď = ne.

Až budeš mít odpovědi u všech obrázků, vezmi si školní sešit a vyber si 5 různých obrázků a napiš mi věty o nich.

Opět příklad. Psala jsem, že hraji na kytaru a moje dcera Bára řekla, že nehraje. Proto napíšu tyto dvě věty:  I play the quitar. My daughter doesn´t play the quitar.  ( pokud by dcera hrála na kytaru, věty by byla takto –  Bára plays the quitar.) Tak se do toho pusť.  

Věty mi vyfoť a pošli na e-mail, messenger nebo whatsapp a dostaneš jedničku, když se ti to povede.  Prima týden!

 

pátek 24. 4. 2020

výsledky online testu - známky vám dám do bakaláře, přehled máte v tabulce a ještě vám sem dám celou tabulku, abyste viděli, kde jste chybovali - přehled v tabulce s odpovědí je 5. ročník_ unit 4cd_slovíčka (Odpovědi) (1).pdf

počet bodů 10 / 11 Matyáš B. známka
8 / 11 Jan K. 2
11 / 11 Jakub Krotký 1
11 / 11 Štěpán Z 1
10 / 11 Václav Š 1
10 / 11 Petr K 1
10 / 11 Eliška J.  1
10 / 11 Adéla Š 1
10 / 11 Adéla M 1
10 / 11 Míra S. 1
     
nenapsali: Vojta N
  Patrik N
  Laylla N
  Anežka N
  Niky N

Ahoj páťáci. 

Máte stále možnost si vyplnit testík - pokud jste tak již neučinili. Výsledky a známky dostanete do bakaláře. Znova vás chci uklidnit, že i když vám to napíše chybu a vy víte, že odpověď je správně, je tomu tak, protože systém neumí poznat velká a malá písmena ve slově a to vám již vyhodnotí jako chybu. 

Dneska zkusíme společně potrénovat otázky. proč se to učíme? Potřebujete se umět zeptat na věci, které vás zajímají. A jsem si jistá, že až se situace s koronavirem uklidní, určitě budete s rodiči cestovat a bude fajn, že jim pomůžete třeba v obchodě něco koupit nebo v hotelu udělat registraci na ubytování.

Přečti si můj výklad, nic si nepiš. Už víme, že  otázky tvoříme pomocí DO/DOES na začátku, pokud se ptáme na něco, na co odpovíme jen ano nebo ne.

Pokud chceme zjistit více věcí, tak se zeptáme s tázacím slovem na začátku – např. Kdy přijdeš? Kde máš tašku? Kdo je ten pán? Kam chodíš do školy?  Vy už některé otázky umíte.  Že ne? Jak se řekne anglicky – Jak se jmenuješ? …… Ano, správně.  What´s your name? Tam máte na začátku slovo what – jaké – je tvoje jméno. How are you? Jak se máš?  How old are you? Kolik je ti let?  

Kde bydlíš? Where do you live? I live in Bubovice.  Bydlím v Bubovicích.
 Where does Matěj live?  Kde bydlí Matěj?  Matěj lives in Dobrá Voda. Matěj bydlí v Dobré Vodě.

Podíváme se od učebnice na stranu 47/cvičení 5.a  Máte zde tvořit otázky. Jak na to? Jukni níže.  Takto tam máte příklad:

1. When ……. she have breakfast?    Je zde SHE = ona = proto musí být v otázce DOES

When does she have breakfast? Kdy (ona) snídá?

Kdyby ta otázka byla jinak – When ……. you have breakfast?   Co bys tam doplnil/a?

Ano, tam musí být DO – When do you have breakfast? Kdy ty snídáš?

Pokus se napsat zbylé otázky celé do školního sešitu, vyfoť mi to a pošli libovolným způsobem, hlavně se nezapomeň podepsat, abych věděla, kdo mi píše . Pokud to stihneš do úterý, můžeš dostat jedničku. Pokud to nestihneš,  ve středu sem dám řešení a už to nebudu hodnotit na jedničku. Jestli tomu nerozumíš, ozvi se a uděláme cvičení společně! Mějte se prima. J.D.

 

22.4. – středa

Ahoj páťáci.

Jak vám šla výuka slovní zásoby?  Dáte si testík? Otevřu vám jej jen do pátečního poledne. Známky vám pak napíšu. Pokud dopisujete odpovědi, používejte malé písmeno na začátku. Já ty testy stejně ještě projdu, takže výsledek nemusí být správný, nepozná to v odpovědi malé a velké písmeno a neuzná to ani malinkou chybu či překlep, ale já ano. Tak s chutí do toho! Máš dva pokusy. pro jistotu ještě odkaz na test zde -https://forms.gle/wUfryKbmo8UFnfN26

Tady jen čti: Dneska se budeme učit něco nového. Prozatím jsme tvořili otázky tak, že se na ně odpovídalo jen ANO nebo NE.  Například: Do you get up at 7? Vstáváš v sedm hodin?

Ale my se dneska naučíme, jaká slova dát do otázky, pokud se chceš zeptat například na to, kdy vstáváš?

Do školního sešitu si prosím napište nejdříve toto:

Zde piš do školního sešitu:

Tázací výrazy

často začínají WH,-, někdy lze i použít slovo HOW

Výraz , který používáme           v otázkách na ….

Who  /Kdo                                                     osoby

What/which /Co, jaký, který                             věci

Where /Kde                                                   místa

When  /Kdy                                                   čas

Why     /Proč                                                 důvody

How     / Jak                                                 způsob

Příklad:

When do you play tennis? Kdy hraješ tenis? I play tennis every Monday at 5. Hraji tenis každý den v pět hodin.

Where does Anna live? Kde bydlí Anna? She lives in Březnice. Bydlí v Březnici. - konec zápisu do sešitu 

Dále si stáhněte přiloženou tabulku s_tab_question_words_cz.pdf. Prohlídněte si ji. Je ve formátu pdf, snad se ti to podaří zobrazit. Jsou tam moc hezké příklady otázek s tázacími výrazy na začátku. je to dobrýn pomocník při tvoření otázek.

To je dneska vše. Příště si to zkusíme procvičit. Bye, bye :-) 

20. 4 . – pondělí

Ahoj páťáci.

Jak vám šla výuka slovní zásoby? Jestli moc ne, klidně se vraťte do páteční výuky a znova si slovíčka projdi. Dneska uděláme něco málo v pracovním sešitě Project 1.

Jukněte na stranu 38 a udělejte si cvičení 1 ( napiš k obrázku název sportu ) a cvičení 2 ( najdi v osmisměrce  jeden další hudební nástroj, 6 sportů, jedno místo na sport ( poradím ti, je to park ), místo, kde se plave ( anglicky bazén )

 Řešení:

Cvičení 1 ……   2. tennis  3. Table tennis   4. Football  5. Basketball 6. Karate 7 . swimming 8. Ice hockey

Cvičení 2 – violin, piano, baskeball, tennis, volleyball, skiing, football, swimming, - místa na sport – park ( to ti může přijít divné, ale v Británii se může a sportuje v parcích tomu určených – hraje se tam fotbal, kriket  a dokonce se tam i jezdí na koni! ), bazén se řekne anglicky "pool" - čteme půl

Pro zábavu odkaz na jedno online pexeso – bohužel musíš zadat, že hrajete dva, i když jste sami - nebo přiber sourozence nebo rodiče :-)

Ve středu bych vám na slovíčka ráda dala krátký online testík. Neboj, bude to snadné.

To je pro dnešek vše!   Prima týden. J.D.

 

pátek 17. 4.  

Ahoj všem,

Úvodem se chci omluvit. Napsala jsem ve středu chybně kontrolu cvičení 5/str.37, přehodila jsem první dvě odpovědi. Opravila jsem je, ale je možné, že je někdo již opravil špatně. Prosím ještě jednou o kontrolu. Správně je to takto: ( 2 - plays, 3 - play, 4  - Anna, Linda, don´t, 5- Stephen and Linda   don´t , 6 - Anna, Stephen, don´t like) 

Dneska se zaměříme na slovíčka. Trochu jsme je teď na úkor přítomného času zanedbávali. Podíváme se nejdříve do pracovního sešitu na stranu 76 – tam máte přehled slovní zásoby. Nás dneska zajímá lekce 4 c a také lekce 4d

Neboj, pomůžu ti s tím.

 

Slovíčka máte na odkazu pod tímto textem. Nejdřív si jej přečti. Jak s tímto programem pracovat? Po kliknutí se dostaneš přímo do programu. Nemusíš se registrovat. Hned na první stránce si sroluj - sjeď myší nebo prstem na obrazovce dolů a všechna slova hned uvidíš, včetně překladu a také tam máš možnost si je pustit a opakovat si výslovnost, aby ses je naučil. Ale to je teprve začátek. Vlevo nahoře uvidíš slovo flashcards - na to když si klikneš, tak se ti slovíčka budou otáčet jako kartičky, z jedné strany v AJ a z druhé v ČJ.  Můžeš se procvičit, jestli si vzpomeneš, jak se slovo vysloví nebo co znamená. Budeš tam mít všechny z celé lekce 4d a 4c, podle toho, kterou lekci si otevřeš. Každá má svůj vlastní odkaz. Když klikneš na LEARN - tak se se učíš, musíš vybrat ze 4 vyriant tu správnou. Slovíčko BACK tě vrátí zpátky na hlavní stránku. WRITE - piš. To je těžší, musíš napsat na řádek slovo správně podle toho, co máš napsané nahoře. Vždy tě to opraví a napíše ti, jak je to správně, pokud uděláš chybu. Opět ti pomůže k návratu na další stránku slovíčko BACK. SPELL - napiš, co slyšíš - slovíčko se ti přečte, ty jej musíš správně napsat. A na konci máš test, kde se můžeš vyzkoušet. A aby to nebyla taková nuda, máš tam i hry :-) Ale ty si projdi už samostatně. Doufám, že se ti tento program bude líbit. Já ho mám moc ráda a vytvářím v něm už dlouho různá procvičování. Je to opravdu veliký pomocník při výuce slovní zásoby. Takže jdeme na to. Klikni si na lekci.

Lekce 4D     Lekce 4C     

Pokud se budeš chtít pochlubit, jak se ti to dařilo, napiš mi - kamkoliv, kde spolu komunikujeme - whatsapp, messenger, e-mail. Takže. Enjoy a krásný víkend. J.D.

 

15. 4. – středa – úkoly

 

Ahoj všem.

 

Dneska budeme procvičovat opět přítomný čas. Nejdříve si udělejte kontrolu cvičení 5/str.37, dostali jste zadání již 3. dubna a ještě jste nedostali výsledky ke kontrole. ( 2 - plays, 3 - play, 4  - Anna, Linda, don´t, 5- Stephen and Linda   don´t , 6 - Anna, Stephen, don´t like)  ...  Jak se ti cvičení podařilo?

Dneska na té samé straně máme cvičení 6/str. 37. Prohlédni si obrázky a k tomu je vždy text, který tomu obrázku neodpovídá. Tvým úkolem bude napsat první větu v záporu a druhou správně. Podíváme se společně na příklad. U prvního obrázku vidíš kluka, co jde s kytarou v ruce. Pod obrázkem je ale napsáno toto: I play the drums after school. ( Po škole hraji na bubny.) Pravda to není. Proto větu opravíš do 3.os j.č.  – On nehraje na bubny, on hraje na kytaru. He doesn´t play the drums, he plays the quitar.

Abych pomohla, napíšu ti, které věty dál budou v jaké osobě. Pamatuj si, že když je to 3.os.j.č., tak je ta první věta v záporu vždy s DOESN´ T – a pak v kladné větě sloveso má koncovku ,-S

Prohlédni si příklady vět.

She doesn´t work at school, she works in a hospital.  (nepravuje ve škole, pracuje v nemocnici)

Ve všech ostatních osobách se zápor tvoří pomocí DON´T – a  sloveso má pak stejný tvar i v kladné větě bez koncovky.

I don´t work at school, I work in a hospital.

Zde je pomoc pro vytvoření úkolu:

2. věta bude s osobou they ( pozor, zápor tvoříme pomocí slova don´t)

3. we ( zápor pomocí don´t )

4. the party ( to je 3.os.j.č.!! ) – takže zápor doesn´t a v opravené větě, kdy párty začíná musí být ,-s za slovesem start!!! – starts J

5. I (don´t )

6. I ( don´t )

Můžeš se rovnou zkontrolovat

2. They don´t work in a hospital, they work in a shop. (nepracují v nemocnici, pracují v obchodě)

3. We don´t drink tea for breakfast, we drink milk. ( nepijeme čaj k snídani, pijeme mléko)

4. The party doesn´t start at half past six, it starts at six. ( Párty nezačíná v 6:30, začíná v 6)

 5. I don´t get up at ten to nice, I get up at half past seven. (Nevstávám v 8:50, vstávám v 7:30)

6. I don´t do my homework in my bedroom, I do homework in the kitchen. Nedělám si úkol v mém pokoji, dělám si úkol v kuchyni.

5. ročník učivo středa 6.-13.4. Velikonoce  skákací-zajíc.gif

Milé děti, dnes se nebudeme učit v učebnici, ale oslavíme společně Velikonoce. Nejprve si zkuste udělat zde cvičení na slovíčka týkající se Velikonoc.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/easter

Teď si pusť video o tradičním slavení Velikonoc ve Velké Británii. Video se bude zastavovat a ty budeš doplňovat správné odpovědi. A to je pro dnešek vše.

https://en.islcollective.com/video-lessons/easter-britain?fbclid=IwAR3iz1g07Nny24Xd3fGT344l9f8_ryZjtkvmVENpmUZVrikW-GIhaKsoqr4

Měj se krásně.

Milé děti, přeji vám i celé rodině krásné Velikonoce. Protože máte od čtvrtka volno, další přípravy dostanete až další týden ve středu. Odpočiňte si a užijte si velikonoční prázdniny. Vaše J.D.

Výsledky online testu hodiny - známka

  Jméno a příjmení: známka
  Jakub K 1
  Petr K 1
  Václav Š 1
  Matyas B 1
  Adéla Má 1
  Laylla  2-
  Štěpan Z 1
  Vojta K 2-
  Aděla Š 3
  Anežka H 1
nevyplnil:  Míra N
  Patrik N
  Niki X - nemocný
  Honza N
  Eliška N
     

pátek  3 . dubna 2020 

Ahoj páťáci? 

Připomínám vám testík – nebojte, můžete jej zkusit 2x. Testík je vypracován na opakování tvoření hodin. Tak se na to před tím ještě podívej třeba v sešitu nebo v učebnici na straně 40.

Na vypracování budete mít čas do neděle 5. dubna do 12:00 hodin.  Odkaz je tady

Kontrola cvičení – str. 45/cvičení 5b
1- don´t, 2-doesn´t 3 -don´t 4- doesn´t 5-doesn´t 6- don´t 7 - don´t 

Dneska pracujeme v pracovním sešitě Project 1 – strana 37, cvičení 5.  Podívej se do tabulky, co kdo dělá a nedělá – fajfka je, že dělá, křížek, že nedělá a vedle dopiš věty v přítomném čase – buď v kladné podobě nebo v záporu s použitím don´t – doesn´t . Jak na to? Koukni na příklad – v první větě je, že Anna nehraje volejbal. Když se koukneš do tabulky, vidíš u Anny křížek u aktivity s volejbalem, proto tam je doplněné doesn´t . Anna doesn´t play volleyball. Postupuj stejným způsobem.  Řešení dostanete v pondělí.

Hezký víkend. J.D.

 

středa 1 . dubna 2020 

Ahoj páťáci? 

bojící-se-myš.gif

Zadám vám testík – nebojte, můžete jej zkusit 2x. Testík je vypracován na opakování tvoření hodin. Tak se na to před tím ještě podívej třeba v sešitu nebo v učebnici na straně 40.

Na vypracování budete mít čas do neděle 5. dubna do 12:00 hodin. 

Odkaz na test je tady

Dneska budeme pracovat s učebnicí.  Na straně 44/cvičení 2

Prohlédni si obrázky nahoře. Pod obrázky máš 3 texty, ve kterých Predeep, Meena a Charlie mluví o svém volném čase. Poznáš, který popis aktivit se hodí ke kterému obrázku?

Do školního sešitu si opiš cvičení 5b/str.45. Tvým úkolem je napsat věty a doplnit do nich zápor v přítomném čase. Pamatuješ si, jak se to dělá?

don´t = osoby I, you, we, they

doesn´t  = jméno, he, she, it

Cvičení nefoť. V pátek si jej zkontrolujeme.

 

Pondělí  30.  března 2020 

Ahoj páťáci?  Dneska si  ještě procvičíme přítomný čas. Někteří z vás mi ještě stále neposlali úkol, co byl do dneška, zkontrolujte si, že jste jej odevzdali!! Bylo to tvoření otázek z vět – zadání je napsáno ve středečních úkolech z  25.3.

Dnes budete pracovat jen online.

Máte za sebou jedno procvičení tvoření otázek, kdy jste se měli rozhodnout, zda-li dáte do/does do otázky – to už poznáte.

Jedno online cvičení zde 

Potom si zopakujeme tvoření kladných a záporných vět v přítomném čase prostém.

Příklady na pročtení a připomenutí. Nic si nepište.

I get up at 7. Vstávám v 7 hodin.

I don´t get up at 7. Já nevstávám v 7.

U osob I, you, we, they – dáváme v záporu – když říkáme NE – slovo don´t

U osob he, she, it – dáváme za sloveso v kladné větě koncovku ,-(e)s  a v záporu dáváme doesn´t

Př. She gets up at 7. Ona vstává v 7 hodin. She doesn´t get up at seven. Ona nevstává v 7.

Pamatuj si, že v záporu u osob she, he, it nemá sloveso pak už tu koncovku ,- (e)s

online cvičení je zde.  Cvičení mi nefoťte, brzy vám připravím podobný test na známku. 

 

pátek 27. března 2020

Milí žáci, dnes nedostáváte žádnou novou práci. Dodělejte si resty a opakujte slovíčka.

Užijte si slunečný víkend! 

Image result for volno

 

 

středa 25. března 2020

Ahoj páťáci. Jak jste zvládli otázky?  Dneska si je ještě procvičíme. Někteří z vás mi ještě stále neposlali úkol, co byl do dneška – byl v tom dokumentu, který je v zadání z pátku 20. března !! Měli jste na něj dost času, tak prosím o dodatečné vypracování.

Moc hezké  a jednoduché procvičování máte zde: http://testy.mzs-vb.cz/spustit-test.php?id=388

Budete si vybírat Do – Does na začátku otázky. Je to lehké. Do se pojí vždy s osobou „I“ „you“ „we“ „they“, Does se pojí vždy se 3. os. j. č.

K tomu dostanete dneska další větičky a z nich budete tvořit otázky v přítomném čase prostém.

Do školního sešitu napsat a vyfotit a poslat jakkoliv do pátku 27.3. :

1. You listen to rock music.

2. Anna watches DVDs.

3. He reads books every day.

4. They go to school by bus.

5. We eat pizza.

 

 

 

PS: kdyby se někdo nudil a měl vše hotové - zkuste si tento testík   :-)  

úkoly na pátek  20. března a  pondělí 23. března 2020 

Ahoj páťáci. 

Protože toto je náročnější úkol, dám vám na něj více času. Zadávám úkol na dva dny, pátek i pondělí. 

Udělejte si testík na předložky.  Testík online  

V dokumentu najdete učivo - přečtěte si to - otázka v přítomném čase prostém – viz přítomný čas prostý_otázka_zápis5.ročník.docx

Je to nahrané ve wordu a připravené mnou, abyste si udělali zápis do školního sešitu. Pokud si to prohlížíte v mobilu, musíte si stáhnout appku, která umí zobrazit soubory s příponou DOCx. 

Dále máte na shlédnutí ještě jednu prezentaci s výkladem  - Jak se tvoří přítomný čas - komentovaná prezentace 

Mějte se hezky, Jana Doulová

 

 

 

učivo - středa 18. 3

 zapište si přehled učiva do školního sešitu, jedná se jen o předložky IN, ON, AT a příklady - viz. odkaz, potom půjdete do učebnice Project 1 - strana 41/cv.5 a v pracovním sešitě strana 35/ cv. 3 - pokud už to někdo má hotové , půjde na procvičování slovní zásoby sem

 

 

učivo - pondělí 16. 3

Vypracujte si následující cvičení, kde si procvičíte určování hodin odkaz zde  při dokončení cvičení si výsledky zkontrolujete tak, že kliknete na políčko Finish. 

List si zkontrolujte samostatně, neodesílejte jej učiteli :-)

Druhé procvičování času najdete zde.

Ani jedno cvičení mi tentokrát neposílejte ke kontrole, jen si to zkontrolujte na počítači :-)