AJ 9. ročník - Doulová
V případě potřeby prosím volejte na mobilní číslo:
720 171 456 - Jana Doulová nebo na e-mailovou adresu: doulova@zsbreznice.cz
Od pondělí 11.5. budou vzhledem k nástupu do škol a přípravám na přijímací zkoušky zadávány úkoly vždy v pondělí a ve středu. Budeme společně opakovat formou testů a online stránek, úkoly již nebude nutné zasílat. V případě jakýkoliv dotazů mě můžete kontaktovat na výše uvedené mobilní číslo nebo e-mail
Krásné prázdniny!
přípravy pondělí 15. června - 19. června
Ahoj deváťáci.
S některými z vás se ještě potkáme ve škole. Ráda bych, abyste si na hodinu připravili několik vět, které by vás měly představit. Je to vlastně malá příprava na vaše nové působiště v nové škole od září. Měli byste se umět představit, říci něco o sobě, co vás baví, co děláte ve volném čase, jaké jsou vaše oblíbené činnosti a předměty ve škole, něco málo o své rodině a o místě, kde bydlíte.
Pokud chcete malou inspiraci, určitě se podívejte na toto video . Jsou tam opravdu základní fráze, které zvládne každý z vás. Ještě jedno easy video - spíše na cestování, pokud se na dovolené s někým seznámíte.
Pondělí 8. června
Ahoj deváťáci,
většina z vás dneska dělá přijímací zkoušky. Moc vám držím palce! Pro ty, kteří zůstali doma a jsou již přijatí, trocha angličtiny na procvičení v online cvičení - tentokráte si dáme ptaní na cestu - Asking the way. To se může o prázdninách hodit :-).
pondělí 1. června a středa 3. června
Ahoj deváťáci,
už se vám za týden blíží příjímačky, proto opravdu jen krátké cvičení - procvičování - na zájmena a časy. Pokud se zapíšeš a vyplníš mou e-mailovou adresu, vyplněný pracovní list se mi pošle a můžeš v případě dobrého výsledku dostat známku.
Odkaz na pracovní online list se zájmeny je zde .
Odkaz na pracovní online list s opakováním časů je zde
Přeji vám všem, aby se vám zkoušky povedly a aby vás přijali na tu vaši vybranou a vysněnou školu.
Tfuj tfuj tfuj.
středa 27. května
Ahojky.
Tento týden si zopakujte i minulé časy, zde je několik krátkých videí.
pondělí 25. května
Ahoj deváťáci,
dneska si dáme opakování na přítomný čas prostý. Vyplňte si na zkoušku na opakování opravdu tento jednoduchý online pracovní list. Prima týden. J.D.
pondělí 17.5. a středa 20.5.
řešení + vaše odpovědi jsou v tomto přehledu - 9.tř. minulé časy (Odpovědi).xlsx
Výsledek | Jméno a příjmení |
22 / 23 | Karolína |
22 / 23 | Natálie |
21 / 23 | Antonie |
20 / 23 | Nikola |
9 / 23 | Tereza |
7 / 23 | Lenka |
9 / 23 | Jan V. |
18 / 23 | Valentýna |
14 / 23 | Vojta |
8 / 23 | Filip |
7 / 23 | Tomáš |
15 / 23 | Ondra |
5 / 23 | Jan Š |
9 / 23 | Josef |
10 / 23 | Štěpán |
Ahoj děváťáci,
někteří si ještě nevyplnili test na známky z minulého týdne! Odkaz je níže, prosím o vyplění. /Ondro, Andreo, Štěpáne, Míro, Matěji, Pepo/. Dám vám čas do úterý, potom test zavřu a vás ohodnotím jako nesplněno. Ostatním zveřejním výsledky a známky. Protože vás i nadále šetříme, abyste měli čas pracovat a učit se hlavně na matematiku a český jazyk, dneska jen online cvičení na přítomný čas - na pondělí
na středu - minulý čas prostý - nepravidelná slovesa
Prima týden. Jana Doulová
pondělí 11.5. a středa 13.5.
Některým z vás děkuji za úkol. Pokud mi ještě někdo chcete poslat recenzi na Broňu, budu ráda.
Vyplňte si do čtvrtka testík na procvičení minulých časů, máte dva pokusy.
středa 6. května
Ahoj deváťáci.
Dneska dostanete speciální úkol, který nesouvisí s učebnicí. Určitě znáte mého oblíbeného Broňu – nadšeného učitele z Brna a jeho youtube kanál. Teď mu vyšlo nové video a já bych chtěla, abyste se na něj podívali a vybrali si z jeho nabídky. O co se jedná nebudu prozrazovat. Vaším úkolem bude si pak najít podle video "cosi" - nechci napovídat - a napsat mi něco málo o "tom" – možná i důvod, proč vás zaujal zrovna tento odkaz nebo tato osoba. Můžete česky nebo anglicky. To je na vás. Doufám, že to bude pro vás užitečné a tento úkol si užijete! Have fun! Prima prodloužený víkend.
Pondělí 4. května
Ahoj deváťáci.
Dneska zase chvilku koukneme na vedlejší věty. Pamatujete si, že lidé se spojují vedlejší větou pomocí who/that a věci pomocí which/that?
Dneska se podíváme na tzv Object relative clauses – toto si napiš do školního sešitu - napíší si to pouze ti, kteří jdou na střední školu! Ostatní si to jen přečtou. Úkol je ale dole pro všechny!
Object relative clauses WHO, THAT nebo WHICH mohou být předmětem vztažné věty.
Poznámka od Doulové , to nepiš- Víme všichni z češtiny, co je to “podmět, předmět a přísudek, že?
Příklad: The card which Ken sent was nice. Pohled, který Ken poslal, byl milý. Ken sent the card = předmět
Here is the bag that/which you left on my desk. Zde je ta taška, kterou jste nechal na mém stole.
Jestliže jsou zájmena who, that nebo which předmětem vztažné věty, můžeme je vynechat.
The people (that,who) I have invited are my colleagues. Lidé, které jsem pozval, jsou moji kolegové.
Who is the old lady (that, who) we have just met? Kdo je ta stará dáma, kterou jsme právě potkali?
Where is the newspaper I bought this morning? Kde jsou ty noviny, které jsem dnes ráno koupil?
Za úkol máš vymyslet 6 vět, kde použiješ who, that, which – od každého dva příklady – a ty mi vyfoť a pošli. Termín máte do středy včetně. Díky. Budu se těšit.
Učivo na středu 29. 4. 2020
Ahoj deváťáci. Dneska pracovní sešit, strana 26/ cvičení 2 a 3.
Procvičte si should/shouldn´t/ might/ might not.
Dodám vám i řešení, abyste si to mohli hned odkontrolovat. Další úkoly budou až v pondělí 4. května. Užijte si volno.
Učivo na pondělí 27. 4. 2020
Ahoj deváťáci. Za test na slovíčka k lidskému tělu vás všechny chválím. Přidám vám sem ještě podrobnosti, abyste viděli, kde jste chybovali. Lidské tělo - testík - slovní zásoba (Odpovědi).pdf
Výsledek | Jméno a příjmení: | známka |
13 / 15 | Antonie | 2 |
15 / 15 | Karolína | 1 |
11 / 15 | Nikola | 2- |
12 / 15 | Jan Š. | 2 |
14 / 15 | Valentýna | 1 |
15 / 15 | Ondra | 1 |
15 / 15 | Štěpán | 1 |
8 / 15 | Mašek | 3 |
13 / 15 | TOMÁŠ | 2 |
12 / 15 | Filip | 2 |
10 / 15 | Josef | 3 |
14 / 15 | Jan V. | 1 |
14 / 15 | Tereza | 1 |
15 / 15 | Andrea | 1 |
13 / 15 | Natálie | 2 |
14 / 15 | Vojta | 1 |
Dneska si dáme Sweet Sue. Učebnice Project 4 - strana 34 – fotky máte na skupinovém chatu ve whatsappu. Přečtěte si komiks, podívejte se na slovní zásobu. Asi jste zjistili, že celý text je plný vět se spojením Should – shouldn´t nebo Might – Might not. Opět vám na příště udělám quizlet na slovíčka.
Napište si poznámky do školního sešitu:
Should – shouldn´t
- používáme pro udílení rad
I – you – he – she – it - we – you – they should = wear a setbelt in the car.
Měli bychom mít v autě pásy.
I – you – he – she – it - we – you – they = shouldn´t eat too much junk food.
Neměl bys jíst tolik nezdravého jídla.
Might – Might not
Vyjadřuje, že něco je – není či v budoucnu bude /nebude možné.
I – you – he – she – it - we – you – they might come to our party.
He might arrive tomorrow. I don´t know. Možná/třeba přijede zítra. Nevím.
I might not go to the sports centre tonight. Asi dneska nepůjdu do sportovního centra.
To je pro dnešek vše. Bye. J.D.
Učivo na pátek 24. 4. 2020
Ahoj deváťáci.
Pořád můžete psát testík na lidské tělo - odkaz máte dole v přípravě ze středy. Výsledky se dozvíte v pondělí. Dneska si dáme něco jednoduchého – učebnice strana 33/cv.6a Kdo je kdo? Kdo na to přijde, pošlete mi jména zleva doprava a v případě, že to je správně, máte za jedna. Hezký víkend. J.D.
Učivo na středu 22. 4. 2020
Ahojky.
Dneska jukneme na vedlejší věty. Není to nic těžkého, ale je potřeba si uvědomit, co je tím subjektem, který je ve vedlejší vztažné větě. Podle toho se použije buď that nebo who nebo which.
Přečtěte si znova ty výpisky a jukněte se na toto video a zkuste si jednoduché online cvičení.
test na slovíčka – tělo – slibovaný test – pokus máte jeden a to do pátku – pokud slovo dopisujete, piště jej s malým písmenkem na začátku. Pozor, je časově omezen.
Good luck
Učivo na pondělí 20. 4. 2020
Ahoj deváťáci,
Dneska si jen napíšeme poznámky k novému učivu. Jmenuje se "Subject relative clauses" – Vztažné věty.
Napište si tento nadpis do školního sešitu.
Subject relative clauses – Vztažné věty.
Vztažná zájmena:
lidé = who, that věci = which, that
Když chceme spojit dvě věty, abychom podali více informací o lidech a věcech, často použijeme vedlejší větu vztažnou. Abychom zachovali správný význam, nepíšeme nikdy mezi větami čárku! Přestože v čj je interpunkce vyžaduje.
He enjoyed the book. He read it last week. Užil si knihu. Četl ji minulý týden.
He enjoyed the book that he read last week. Užil si knihu, kterou četl minulý týden.
(hlavní věta ) (vedlejší věta vztažná)
Na začátku vztažné věty používáme vztažná zájmena THAT, WHO, WHICH
THAT – používáme pro lidi, zvířata, věci – to znamená, když chcete utvořit vedlejší větu, která se bude týkat lidí, zvířat nebo věcí
He´s the boy that I really like. Všimněte si, že před THAT není čárka!!! To je kluk, kterého mám vážně ráda.
The shop that I work in closes on Sundays. Obchod ,ve kterém pracuji, má v neděli zavřeno.
The jumper that I´m wearing today is very warm. Svetr, který mám dnes na sobě, je velice teplý.
WHO – můžeme použít pro lidi ( ale lze použít i THAT)
The girl who I saw in the park goes to my school. Dívka, kterou jsem viděl v parku, chodí ke mně do školy.
WHICH – můžeme použít u zvířat a věcí
There´s the cat which bit my hand! Tam je kočka, která mě kousla do ruky!
Here´s a poster which I bought yesterday. Tady je plakát, který jsem si včera koupila.
Ukážu vám, jak čárka může změnit význam celé věty:
The passengers who fastened their seatbelts survived. Ti cestující, kteří si připevnili pásy, přežili.
The passengers, who fastened their seatbelts, survived. Cestující si připevnili pásy a přežili.
To je vše. Díky. Zdravím. J.D.
Učivo na pátek 17. 4. 2020
Ahoj deváťáci.
Dneska fungujeme na tom, co jste se ve středu naučili (aspoň doufám ). K zopakování jděte na quizlet
A jinak pokračujeme v pracovním sešitě P4/ strana 24, cvičení 1 a 2 – tedy celá strana. Neposílejte mi to. Řešení nepotřebujete, správné odpovědi jste schopni si najít ve slovníčku. To je vše. Mějte se a krásný víkend. J.D.
PS: Příští týden očekávejte testík na slovní zásobu k lidskému tělu
Učivo na středu 15.4. 2020
Ahoj deváťáci, dneska se vrhneme na novou lekci a novou slovní zásobu.
Slovíčka k lekci 3A – you and your body - koukněte do pracovního sešitu na stranu 76.
Máte za úkol si je projít, projít si výslovnost a pokusit se je naučit. Aby vám to lépe šlo, tady máte odkaz na quizlet, kde tuto slovní zásobu máte a můžete si pomocí tohoto programu slovíčka lépe naučit. Slovíčka odpovídají přesně naší učebnici, tak jděte na to. Link na quizlet je zde. To je pro dnešek vše. Slovíčka si projděte, protože v pátek na ně budeme navazovat v učivu.
Zdravím. J.D.
9.ročník - učivo pondělí 6.4-13.4.2020
správné odpovědi na otázky
Maundy Thursday
1 13 (Jesus and 12 apostles),
2 it is not often celebrated,
3 She gives Maundy money to people at a different church each year (the amount matches her age);
Good Friday
1 go to church in the afternoon/fast,
2 no, it’s a public holiday.
3 hot cross buns;
holy / Black Saturday
1 it’s a normal weekend day.
2 it’s a normal weekend day;
Easter Sunday
1 Easter celebrations,
2 with an egg hunt, an Easter basket from the Easter Bunny;
Easter Monday
1 play a game of rolling eggs down a hill,
2 on the lawn of the White House,
3 it is not a public holiday in Scotland
Dnes se budeme věnovat Velikonocům – Easter. Stáhněte si tady prosím časopis Gate a přečtěte si článek na straně 6, 7.
Do školního sešitu si napište Easter a odpovězte na následující otázky, pro přehlednost vždy udělejte nadpis – např. Maundy Thursday (Zelený Čtvrtek)
Otázky neopisujte , jen krátce odpovídejte. Nejpozději do úterý 14.4. do 12:00 hodin mi otázky s odpovědí vyfoťte a pošlete známým způsobem. Budu vaši práci známkovat.
Maundy Thursday (Zelený Čtvrtek)
1 How many people took part?
2 How do Americans celebrate this day?
3 What does the Queen do in Britain?
Good Friday (Velký pátek)
1 How do Americans celebrate this day?
2 Do British people go to work or school on this day?
3 What do British people make on this day?
Holy / Black Saturday (Bílá sobota)
1 How do British people celebrate this day?
2 How do Americans celebrate this day?
Easter Sunday (Velikonoční neděle)
1 This is the main day for what?
2 How do children in the UK and the US celebrate this day?
Easter Monday (Velikonoční pondělí)
1 What do British children do on this day?
2 Where are most American children on this day?
3 How is Scotland different from the rest of the UK on this day?
Přeji vám všem krásné Velikonoce. J.D.
Učivo na pátek 3. 4. 2020
Ahoj deváťáci.
Kdo jej ještě nemáte - prosím vyplňte znova, pokud jste dělali test a nevyplnili jste v něm jméno a příjmení - je to moje chyba, v testu tato položka chyběla - odkaz je zde přiložený test - tázací dovětky. Test bude k dispozici do neděle 5. 4. do 12:00 hodin
Dneska budete opakovat since/ for – cvičení 5/strana 22 - pracovní sešit P4
Pak been – gone – cvičení 4/strana 22 - P4 pracovní sešit
A poslední cvičení na frázová slovesa – cvičení 2/ strana 22 v pracovním sešitě P4
Nic mi neposílejte, správné odpovědi vám dám rovnou, abyste se hned mohli zkontrolovat. jak vám to šlo?
Cvičení 4 – řešení – slovo „gone“ je u čísla: 2,4,6,7, zbytek je „been“
Cvičení 2 – řešení – 2)off 3) into 4) up/down 5) through 6) out of
Cvičení 5 – řešení – FOR je u čísla 2,3,5 SINCE je u čísla 4,6,
Hezký víkend - J.D.
Učivo na středu 1. 4. 2020
Ahoj deváťáci.
Udělejte si přiložený test na tázací dovětky.
Test bude k dispozici do neděle 5. 4. do 12:00 hodin
Můžete si jej zkusit 2x. Test bude hodnocen známkou 1 -3 – pokud jej nevyplníte, budete mít zapsáno N = nevypracoval a při neplnění úkolů během distančního studia na to bude přihlíženo v celkovém hodnocení na vysvědčení ve 2. pololetí.
tady máte řešení everyday English z pondělí, překlad jste jistě zvládli - P4_strana27_řešení.docx,
To je dneska vše. J.D.
Učivo na pondělí 30. 3. 2020
řešení cvičení TxF str.27/cv 3c ( 1,2,4 ) = F ( 3,5,6, ) = T
text z učebnice P4 – strana 27 – fotka je u příprav ze středy nebo whatsapp skupině
do školního sešitu cvičení 4a – Everyday English – užitečné fráze – najděte v textu na straně 26 (opět fotka v přípravách ze středy) a přeložte do čj, zapište si oboje do školního sešitu
to je vše – zápisky neposílejte. Díky.
Vše. Mějte se. J.D
9. ročník – pátek 27. 3. 2020
Milí žáci, dnes nedostáváte žádnou novou práci. Dodělejte si resty a opakujte slovíčka.
Užijte si slunečný víkend! PS: řešení T/F přidám v pondělí!
Ahoj deváťáci.
Učivo na středu 25. 3. 2020
Přečtěte si nafocený text z učebnice P4 – Luke´s in Project 4_strana 26.jpg
Text není kompletní závěr máte zde – je to poslech.přepis poslechu_Project 4_Kids_Luke´s trouble.jpg
Projděte si slovní zásobu k lekci 2D a do školního sešitu z fotky udělejte cvičení ze strany 27/ 3C – jen napište do šs jedna až šest a dopište True/False – Pravda/Lež. Project 4_strana 27.jpg
Ještě mnozí neposlali úkol z pondělka, protože jsem nenapsala, že to chci poslat. Takže ještě jednou, prosím vyfoťte mi to a pošlete. Pracovní sešit Project 4 cvičení 3/strana 20 – cvičení na tázací dovětky.
Vše. Mějte se. J.D.
Tato prosba trvá. Ráda bych udělala pro naši angličtinářskou skupinu whatsapp skupinku. Mohu vás poprosit, abyste si whatsapp stáhli do mobilu - pokud jej už nemáte - a napsali mi zprávu na 720 171 456 se jménem a třídou - upřesňuji proto, že dělám tyto skupiny i v jiném ročníku a stává se mi, že někdo napíše, abych jej přidala a nepodepíše se. Budeme mít možnost si rychle nasdílet cokoliv a napsat si, pokud to bude potřeba a zároveň si i zavolat.
Práce na pondělí - ještě mnozí neposlali, protože jsem nenapsala, že to chci poslat. Prosím vyfoťte mi to a pošlete. Pracovní sešit Project 4 cvičení 3/strana 20 – cvičení na tázací dovětky. Řešení dám v pátek.
To je vše :-) a platí pro vás ještě na celý týden další díl Extra English no 2 :-)
Nový díl Extra English – POPISEK PROSÍM POSLAT DO pátku 27. 3. 2020
Prima týden. J.D.
Učivo na pátek 20. 3. 2020
Nový díl Extra English – POPISEK PROSÍM POSLAT DO pátku 27. 3. 2020
práce na dnešní den - NAPIŠTE SI POZNÁMKY DO ŠS
NADPIS : Tázací dovětky
celý zápis máte uložený v tomto dokumentu - tázací dovětky_P4_U2_poznámky.docx
Mějte se prima, přeji hezký víkend! J.D.
Ahoj deváťáci.
učivo na středu 18.3.
nejdříve řešení z pondělka
Cvičení 1 – kontrola – c,b,a,d, - zbytek jsou vlastní odpovědi
Cvičení 2 – 2) out of 3) of 4) at 5) down 6) into 7) through
Cvičení 3 - máme hotové ze školy
Cvičení 4 - 2. Gay hasn´t watched a DVD. 3. Gay hasn´t done a project. 4. Gay´s bought a CD. 5. Gay´s revised for a test. 6. Gay hasn´t read a magazine.
a teď úkoly:
Slovní zásobu k lekci P4/U2 včetně výslovnosti máte zde. Proklikejte si to, máte tam možnost si to přehrát a vyzkoušet se.
dále máte opakování SINCE a FOR
Do školního sešitu si přepíšete tuto tabulku - klikni na odkaz - dohledáte ve slovníku chybějící slova - vlevo jsou podstatná jména a vpravo ve sloupci jsou přídavná jména - odvozená z těch podstatných, dopíšete vedle překlad do češtiny!
příklad: danger (nebezpečí ) dangerous (nebezpečný)
tabulku v sešitě mi do pátku vyfotíte a pošlete na mail nebo na whatsapp nebo messenger, budu hodnotit známkou 1 za 2 kredity
stále platí video Extra English - to je na celý tento týden a budu to hodnotit - viz. učivo 16. 3.
učivo - pondělí 16. 3.
Pracovní sešit Project 4 - strana 14/ cvičení 1,2,3,4
procvičíte si frázová slovesa, dále tvoření předpřítomného času
řešení dostanete ve středu 18. března
Budeme sledovat video na youtube ke zlepšení komunikačních a poslechových dovedností - Extra English - koukněte na první díl :-)
Celou dobu, kdy budeme fungovat takto na dálku, se budete koukat na seriál Extra English. Do pátku mi napište na e-mail pár vět, o čem je tato první epizoda. Celou dobu si budu pečlivě hlídat tyto úkoly, které budu hodnotit známkou výborně.