Jdi na obsah Jdi na menu
 


AJ 8. ročník - Klímová

 

V případě potřeby prosím volejte na mobilní číslo:  774 213 262 - Zuzana Klímová nebo na emailovou adresu: klimova@zsbreznice.cz

8.ročník 17.6. 

Milé děti,

tento týden skončíme s angličtinou :-). Online lekci nebudu již dělat, uvidíme se ve středu v 10,30 - určitě se připojte. 

Projdeme si fráze z kapitolky 4D a také procvičíme přítomný průběhový čas pro budoucnost.

Dívali jste se na ten Oxford Club? 

Také vám ve středu vrátím deníčky. 

A dětičky, přineste vygumované knihy, budu je vybírat. 

Mějte se krásně, a kdybychom se náhodou neviděli, přeji vám krásné prázdniny. 

8.ročník 11.6. po hodině ve škole 

Milé děti, 

byla jsem moc ráda, že jsem vás opět měla živé a zdravé ve třídě :-). Udělali jsme příběh v kapitolce 4D a domluvili jsme se, že si domácí úkol dávat nebudeme. S příběhem budeme pracovat i příště, vysvětlíme si, že přítomný průběhový čas se používá k naplánované a domluvené budoucnosti a budeme si hrát s frázemi. 

Zde si můžete přítomný průběhový čas pro budoucnost procvičovat.

Děti, přineste učebnice, které vyberu. Opravdu je důkladně prohlédněte, aby nebyly popsané, potom to při výuce vadí, jak se vám už určitě někdy stalo. Budu to kontrolovat. 

A ještě pro čtenáře - tady na té stránce se můžete zaregistrovat (Register), bude to po vás chtít jen email a nějaké heslo. Potom se stanete členen Oxford Clubu a můžete si tam zadarmo stáhnout asi 140 knih, které jsou členěny dle úrovní a pozor, každá kniha je i audio, je to prostě nádherná věc. Bohužel, tahle nabídka je časově omezená, jen do konce června, ale věřím, že určitě stihnete alespoň jednu nebo dvě knížečky přečíst.

Těším se příští týden.

 

 

Anglický jazyk 8.ročník pondělí 8.6. + čtvrtek 11.6.

Milé děti, připojte se dnes k online lekci v 11 hodin. Projdeme si domácí úkol a možná bude i překvapení. Tady je vyhodnocení testíku. 

Už se na vás všechny těším i v čtvrtek, kdy budeme mít lekci ve škole - hodina začíná v 8.30 - je tam drobná změna. Děti, které zůstávají doma, se mohou připojit k online lekci, budu mít ve škole kameru, můžete prožít výuku s námi. Po hodině zveřejním úkoly.

Mějte se krásně. 

8.ročník Středa 3.6. 2020

Milé děti,

Dovolte mi, abych vás na začátku pochválila za vaši vzornou docházku na online lekce. Až na výjimky jste jako hodinky :-)

Zde jsou výsledky z pracovního sešitu strana 39/4, 5

  1.  
  2. somebody
  3. nothing
  4. anybody
  5. anything
  6. everybody

 

  1.  
  2. His
  3. him
  4. he
  5. He
  6. his
  7. She
  8. her
  9. He
  10. she
  11. They
  12. their
  13. they
  14. he
  15. he
  16. he
  17. his
  18. his
  19. they
  20. him

Neurčitá zájmena si procvičujte zde.

Procvičování 1 

Procvičování 2 

Procvičování 3  

Dnes budete poslouchat příběh The Tailor of Swaffham , zkuste to bez učebnice,  nejprve si  projděte slovíčka z 4C v pracovním sešitě a na Quizletu zde.

Zkuste si odpovědět na otázky na straně 49 /2 plus 3 a, b. Vše vyfoťte a pošlete do nedělního večera.

A jako bonus si udělejte písničku – lyrics Somebody to love by the Queeen, tady ještě jednou v pdf Somebody to love -  lyrics si stáhněte, doplňte a pošlete na mejl nebo Whatssup také do nedělního večera.

Mějte se krásně.

8.ročník pondělí 1.6. 2020

Milé děti,

zde jsou výsledky hodnocení prezentací J Vítězové v hlavních kategoriích přihlašte se o cenu J

Online hodina bude 2.6. v 11 hodin na obvyklém odkaze. Tento týden bude jen jedna, ve středu zde najdete zadání práce do konce týdne.

Zítra (to je 2.6.) si projdeme vaše odpovědi, co se týká složených zájmen (10 větiček – Terezka Sinki už poslala – ostatní neposílat, projdeme při hodině)  a budeme si povídat a konverzovat.

Za domácí úkol si udělejte cvičeníčko 4, 5 v pracovním sešitě na straně 38. Neposílejte,  pokud budete v úterý  na hodině.

 

Je nyní důležité, abyste si udělali čas na online výuku, která vám nahradí živé vyučování. Pokud budete chybět nebo mít jakýkoliv problém, omlouvejte se prosím dopředu, ať vím, s kým mám počítat. V případě, že nebudete na online hodině, posíláte všechny úkoly.

Mějte se krásně.

8.ročník čtvrtek 28.5.2020

Milé dětičky,

děkuji za bohatou účast na online hodině. Naučili jsme se neurčitá zájmena - tady máte pěkný přehled Neurčitá zájmena  - buď si to vytiskněte nebo opište do školního sešitu. Znovu si zopakujte použití - krásně vysvětlené to najdete zde.

Za úkol si do  pondělí  napište do školních sešitů alespoň deset vět, ve kterých budou tato zájmena správně použita. :-) Zkontrolujeme na hodině. Pokud nebudete přítomni, zašlete na Whatssup.

Zde jsou výsledky našeho testíku - do Bakalářů zapíši známky. Vložila jsem tam sloupec s body, které považuji za správné - musela jsem opravit Google :-) 

Mějte se krásně.

 

 

8.ročník středa 27.5. 2020

Milé děti,

online lekce bude ve čtvrtek v 11 hodin - zítra je porada ve škole, proto se omlouvám.

Zde si můžete dále procvičovat some/any tentokrát ve videech.

About food 

Ratatouille 

And a great challagnge here 

Zítra naviděnou.

 

8.ročník pondělí 25.5. 2020

Milé děti, děkuji za zaslání 3 úkolů – popisu vaší cesty do školy, popisu cesty dle učebnice a také zhlédnutí Extra English 26.

Dnes si uděláme online lekci – připojte se v 11 hodin, budu se těšit. Projdeme si vaše odpovědi a budeme procvičovat navigaci.

Mějte se krásně.

Zde je procvičování SOME a ANY, ve středu to budeme potřebovat :-) 

a ještě tady 

a také tady 

8.ročník středa 20.5. 2020

 

Milé dětičky,

1. Do neděle bych byla ráda, kdybyste se opět podívali na Extra English Episode 26 a poslali mi alespoň pět výrazů anglicky a česky, které vás upoutaly.

2. Dále bych chtěla, abyste si vypsali alespoň tři rozhovory z učebnice, kde budete předstírat, že stojím na autobusové zastávce a vy mě navigujete na místa, která jsou v učebnici na straně 47/cvičení 5. (Mapa je ve cvičení 2) Používejte fráze, které jsme pilovali na online lekci.

3. Poté poslední video úkol, kde se nahrajete, jak mě navigujete od vás do školy. Pokud bydlíte na vesnici, cesta povede z vlakového nádraží. Moc se těším na krátká videa, která posílejte na Whatssup.

Všechny úkoly můžete posílat do nedělního večera do 18hodin.

Google testík nedávám, ale nabízím procvičování viz níže uvedené odkazy. Určitě si je udělejte! Testík vás nemine :-)

Easy peasy lemon squeezy

Also easy peasy lemon squeezy 

Somewhere in the middle :-)

Very difficult 

Mějte se krásně.

8.ročník pondělí 18.5. 2020

Milé dětičky,

Dnes v 11 proběhne avizovaná online lekce na Teams. Zde je odkaz.

Pro nepřítomné zveřejním po hodině odpovědi z pracovního sešitu.

It´s next to the police station - pracovní sešit 4B

1

2e, 3l, 4b, 5f, 6a, 7k, 8d, 9h, 10g, 11c, 12j

2

1a, the, the, the ,a, the, the, the

2a, the, hte, a, the, the, a/the

3

Thank you.

Excuse, do I get to the library, Thank you.

along here, the first turning on the left, you come to the traffic lights, the traffic lights, right, sports shop is on the left.

 

Directions Zde jsou fráze, které se naučte jako násobilku. Ve středu tu na vás bude čekat Google testík.

 

Mějte se krásně.

8.ročník středa 13.5. 2020

Milé dětičky,

tady jsou odpovědí.

  1. an – první zmínka
  2. the – 3.stupeň přídavných jmen
  3. -  - název ulice
  4. the – název muzea (kde platím ve městě J)
  5. -  - ustálený výraz
  6. the – řadová číslovka
  7. the – jedinečnost (je jen jedna pravá a jedna levá strana)
  8. a – po vazbě there is
  9. the – po předložce – je tam jen jeden roh
  10. a – první zmínka
  11. the – viz on the right
  12. the – po předložce
  13. – ustálené spojení
  14. the – druhá zmínka
  15. the – viz 7.

Dnes budete pokračovat v procvičování členů a také frází, které využijeme, když budeme někoho navigovat. Vypracujte si v pracovním sešitě strany 36, 37. Máte na to spoustu času, vyfocené strany očekávám do nedělního večera.

Společně s pracovním sešitem si nakreslete obrázky z této webovky a vypište si k nim fráze, které brzy využijeme právě při popisu cesty. J

Příští týden zadám práci v pondělí a ve středu si uděláme online lekci. Odkaz sem raději ještě v pondělí přidám. 

Mějte se opravdu, ale opravdu luxusně.

8.ročník pondělí 11.5. 2020

Milé děti, na začátek jedna dobrá zpráva – úkoly budete dostávat již jen v pondělí a středu.

Děkuji za zpracovaný testík. Výsledky jsou zde společně se správnými odpověďmi  (Ty najdete hned v prvním řádku u zuzu)

Výsledky testíku na určitý člen THE u vlastních jmen

 

Jinak děkuji za zaslané odpovědi. Kdo neposlal, dostal v Bakalářích N jako obvykle.

Zde jsou výsledky.

47/1

1.To the bank and then to the post office. To rob them.

2. Because the bank is close to the police station and the post office is near the prison and the courhouse.

47/3b

Tady jste správně doplnili do první části A/An a do druhé části THE.

 


A dnes si budete procvičovat právě použití členů určitých a neurčitých u obecných jmen. Zkuste si opsat rozhovor ze cvičení 4 (strana 47) a odůvodněte si, proč potřebujete jaký člen v každé mezeře.  Už se těším na vaše práce – zasílejte do úterního večera. Tedy u každého členu bude vysvětlení - např. první zmínka, název řeky, druhá zmínka atd.

Tady máte trošku teorie!

A  tady dva testíčky:

Procvičovani 1

Procvičování 2 

Mějte se krásně.

8.ročník středa 6.5. 2020

Děkuji za zaslané odpovědi.

Tady jsou věty správné.

  1. He saw a space rocket at the Science Museum.
  2. He fed the pigeons in Trafalgar Square.
  3. She wen on a boat on the River Thames.
  4. They wen shopoing in Oxford Street.
  5. They had lunch at the Tower of London.
  6. They swa the Prime Minister at the Houses of Parliament.
  7. Tehy went to a show at the Cambridge Theatre.

Dnes si udělejte testík na the zde. Zkuste to stihnout do neděle večer, ať můžu zveřejnit výsledky v pondělí.

Dnes začneme 4B – projděte si slovíčka v pracáku strana 77.  Poté si pusťte příběh It´s next to the police station! na straně 46 v učebnici a odpovězte na otázky ve cvičení 1. Zkuste udělat i cvičení 2a.

Napište si do školního sešitu poznámky k použití neurčitého členu A/AN a určitého členu THE u obecných jmen dle učebnice – tabulka 47/3b. Vše mi pošlete na Whatssup.

V pátek není nový úkol, podívejte se na Extra English. Prosím, abyste mi napsali HIGHLIGHTS (nejlepší okamžiky) z této epizody - zkrátka, co se vám nejvíc líbilo; stručně a výstižně.

Užijte si volno.

 

Mějte se krásně

8.ročník učivo pondělí 4.5.2020

Milé děti,

moc děkuji za krásné fotky z fotoúkolu - How can we improve our English. Fotogalerii si můžete prohlédnout zde:

 

Také děkuji za zaslanou Extra English 24 plus pracovní sešit s výsledky. Ty jsou zde:

1.

  1.  
  2. Buckingham Palace
  3. Houses of Parilament
  4. Lodon Eye
  5. Trafalgar Square
  6. Natual History Museum

2.

B6, C1, D3, E2,F5

3.

V křížovce vodorovně bylo:

fountain, tower

svisle bylo:

bridge, statue, clock

a diagonálně bylo:

museum,coumn, castle, square

4.

určitý člen v 2,4,8, 12, 14

zero article v 3, 5,6, 7, 9, 10, 11, 13, 15

5.

2in, 3at, 4 to, 5in, 6on, 7in, 8to, 9in, 10at, 11 in, 12to, 13 in, 14to, 15at, 16 in, 17 in, 18 on, 19on

6.byly vaše odpovědi, byla jsem trochu smutná, že jste to udělali tak stručné – v Březnici se dá dělat přece spousta věcí J

 

Na rozehřátí si udělejte několik cvičeníček na určitý člen u vlastních jmen:

Cvičení 1

Cvičení 2

Cvičení 3 

Cvičení 4 

 

Potom si udělejte tady poslech They all went to London. a do školního sešitu mi napište, co jednotliví lidé dělali v Londýně a také kde. Dávejte si pozor na použití správného členu J Vyfotit, poslat do úterý večer.

Mějte se krásně.

AKTUÁLNÍ - dobrovolný úkol k 4.5.2020

Čtení na dlouhé koronavirové večery 

Překlady E13, 14 :-)

Broni youtuberské video 

8. ročník učivo středa 29.4.2020

Milé děti,

děkuji za zaslané odpovědi. Řešení zde:

You were right - Trish really wants to go shopping next time as her dad told her she can go shopping when she is at home. 

They managed to see:

Buckingham Palace

the London Eye

Madam Tussauds

the Victoria Palace Theatre

the Natural History Museum

Hyde Park

 

Dnes si udělejte pracovní sešit stranu 34 a 35. Vyfoťte a pošlete na Whattsup.

Navíc vám dávám fotoúkol. Vyfoťte se, jak se učíte anglicky a k tomu jednu radu, jak se učit. Například Nikolka se vyfotí, jak kouká na seriál na Ororu, pošle fotku a k tomu připíše If you want to improve your English, you should watch TV series on Ororo.tv. Nejlepší bude, když textík vložíte do fotky a tu mi pošlete. 

Pošlete na Whatssup, udělám nástěnku.

V pátek nebudu dávat nové úkoly, máme svátek lásky, hezky si ho užijte. Jen zde zveřejním vítěze ankety. Vy se podívejte na Extra English 24 a napište mi alespoň pět výrazů, které vás zaujmou. 

A tady něco pro pobavení - Quarantine workout - rozumíte všem výrazům?

Mějte se krásně ZK.

8. ročník učivo pondělí 27.4.2020

Milé děti,

 

Dnes budete procvičovat porozumění textu – nejprve si projděte slovíčka v pracovním sešitu na straně 77 Unit 4A. Poté si pusťte vypravování  A trip to London   a zkuste mi odpovědět na tyto otázky.

What does Trish want to do next time? Why? 

Nekoukejte do učebnice, poslech si můžete pustit tolikrát, kolikrát budete potřebovat.

Kromě odpovědi na první otázku mi napište, na jaká míste se Trish podívala. Vyfoťte a pošlete na Whatssup.

Zde si udělejte trénink :-) 

Mějte se krásně.

8.ročník učivo pátek 24.4.2020

Milé děti,

dnes jsem si prohlédla vaše odpovědi na Test Unit 3. Musela jsem to opravit ještě jednou - Google Formuláře jsou zrádné v tom, že pokud není odpověď přesně jako vzor, nepočítá body. Dopadli jste  slušně, zde se podívejte na vaše výsledky a zde si pečlivě prohlédněte správné odpovědi, zítra se o tom můžeme bavit.

Setkáme se v 11 hodin dopoledne, zde je pozvánka. Budeme si povídat o určitém členu THE, kde se používá u vlastních jmen (zeměpisných názvů a názvů míst ve městě).

Těším se na popis Extra English Episode 23.

Zde jsou odkazy na procvičení členů.

Cvičení 1

Cvičení 2

Přehled 

 

Mějte se krásně. 

 

8. ročník učivo středa 22.4.2020

Milé děti,

Easter Quiz Solutions tady je řešení Velikonočního kvízu. Až na jednu zapomněnku jste všichni test vypracovali - skvělé!!! Známky máte v Bakalářích. 

Výsledky opáčka z Unit 3 zpracuji na pátek plus vaše výsledky. Máte tedy ještě čas! A poprosím vás, abyste hlasovali o top prezentaci, chtěla bych už vyhlásit vítěze :-).

 

Dnes se začneme zabývat členy J, hurá, konečně to urovnáme a doplníme! Doporučuji psát si poznámky do školního sešitu, abyste si v něm mohli vždy najít pravidlo a podle něj se řídit.

Dnes nás čekají vlastní jména – tedy názvy. Naučíme se, kdy se používá určitý člen a kdy nikoliv. Zde je pěkný přehled, který bych chtěla, abyste si opsali do školních sešitů.

Pečlivě si jej zapište, pokud byste čemukoliv nerozuměli, v pátek se můžete zeptat. Za domácí úkol se prosím podívejte na seznam památek z videa o Londýně a napište mi jej znovu, tentokrát však doplňte the (určitý člen) všude tam, kde si myslíte, že by měl být.

 

Vyzkoušejte si lehce použití the zde a také tady:

V pátek budeme mít online lekci, kde si budeme povídat o členu THE v 11 hodin. Pozvánku pošle Adam (děkuji Adámku).

Mějte se krásně!!!

 

8. ročník učivo pondělí 20.4.2020

Milé děti,

dnes tady máme opakování Unit 3 – pusťte se do toho, hrajte fair, odpovědi čekám do středy, kdy také zveřejním odpovědi na Easter Quiz a také tramtadadá vyhlásím vítěze o top prezentaci ve všech kategoriích :-).

Pořád platí, že si píšete deníček každé dva dny, a v pátek jsme zapomněli na další Extra English – tak si ji necháme na pátek - to bychom si mohli říci opět při online lekci (plánuji na pátek, včas pošlu pozvánku - bude v 10hodin).

A jako ochutnávku si pusťte tady video o krásném Londýně. Za úkol mi pošlete všech deset památek, o kterých se bude ve videu hovořit.

Můžete si je prohlédnout zde na virtuální prohlídce

Mějte se krásně.

8. ročník učivo pátek 17.4.2020

Milé děti,

tady je Velikonoční testík.

Vychází mi to, že dnes bychom měli psát opakovací test z celé 3.Unit. Napíšeme si ho, sestavím ho v Google forms, ale až v pondělí. Dnes si ještě jednou projděte celou 3.lekci jak v učebnici tak v pracovním sešitě, a pokud něčemu nerozumíte, nebo neumíte,neváhejte se připojit na Teams meeting v 10 hodin pod tímto odkazem

Zde jsou odpovědi ze strany 42.

Cvičení 1

1were climbing,2fell,3didn´t have,4ran,5found, 6dialled,7arrived,8took,9was travelling,10took,11were going,12had,13was sitting,14grabbed,15stopped

Cvičení 2 dle vašich nápadů 

Cvičení 3 

1bedroom, 2window, 3dining room, 4kitchen, 5dest, 6 downstairs, 7 garden, 8 front door, 9 garage.

Celou lekci si můžete projet zde:

A nezapomeňte hlasovat o top prezentaci. Díky!

Užijte si víkend ZK.

Vyhodnocení prezentací The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland 

Milé děti, tady se podívejte do galerie, kde najdete vaše krásné prezentace. Pečlivě si je prohlédněte, nic prosím neměňte, nemažte atd. Večer sem dám tabulku, kde budete práce hodnotit a také hlasovat o top výtvor, který odměním sladkou cenou. Všichni máte ode mě jedničku, protože je vidět, že jste si s tím dali obrovskou práci. Jednotlivé komentáře pošlu soukromě. 

Galerie prezentací 

Pozor! Zde můžete hlasovat o nejlepší prezentaci ve třech kategoriích - celkový vzhled, použitý jazyk, náročnost :-) 

Martin už prezentaci poslal, upravila jsem galerii a hlasovací formulář :-) Adam je poslední, Adame, to přece nedopustíš.

And the Winner Is…. – The American Girl Spot

8. ročník učivo středa 15.4.2020

Milé děti,

daly jste si velkou práci s Velikonocemi – také jsem to ocenila v Bakalářích. Odpovědi jsou zde – přečtěte si je, v pátek vám dám lehký kvíz za jedničku.

Dnes si zopakujte látku z celé 3. Unit na straně 42 – vše do školních sešitů, nic mi neposílejte, odpovědi zveřejním v pátek. Také si můžete dál procvičovat minulé časy zde - cvičení 1, cvičení 2, cvičení 3.

Pro náročné je zde úkol navíc (jen cvičení E4 - překlad textu) - ten poprosím napsat ve Wordu, nebo do emailu, abych ho mohla pořádně opravit a viděli jste vše dokonale. 

 

Mějte se krásně, ZK

8. ročník učivo pondělí 6.4-13.4.2020 Velikonoce

Milé děti,

mockrát děkuji za zaslané prezentace o Velké Británii, zatím jsem dostala úžasná díla. Brzy je zveřejním a budeme s nimi dále pracovat.  Také děkuji za vyplnění testíku na look and sound a Extra English 22 – známky máte již zapsané v Bakalářích.  Doufám, že jste si užili článku/fotek o krutém životě královské rodiny J.

Dnes se budeme věnovat Velikonocům – Easter. Stáhněte si Gate Easter a přečtěte si článek na straně 6, 7.

Do školního sešitu si napište Easter a odpovězte na následující Easter Questions.docx.

Až budete mít hotovo, zkuste si poslechnout tady Recording 1, Recording 2, Recording 3, Recording 4, Recording 5, Recording 6.

Poznáte, o jakou Velikonoční tradici se jedná? Vše pište do sešitu, vyfoťte a pošlete ke kontrole. Máte čas do pondělí 13.dubna.

Mějte se krásně a užijte si Velikonoce J

8. ročník učivo pátek 3.4. 2020 

Milé děti, děkuji za testíky, dnes je opravím a známky dám na Bakaláře - máte čas do neděle  12 hodin. Také děkuji za zaslané prezentace, zatím je to jedna prezentace krásnější než druhá, nemám ještě zkontrolované texty. :-) 

Výsledky 40/2

James – Scotland                              in 1920s – Ireland

Edward – Wales                                 1999-Scotland

Elizabeth I – England                        teh 16th century – Ireland

Vím, že pracujete na prezentacích, mám tady pro vás testík na Extra English 22. Ten prosím zkuste vyplnit také do neděle do 12 hodin, hned vám potom zapíši známky.  Pro odlehčení se podívejte na krutý život královské rodiny. Napište mi svými slovy do sešitu alespoň deset věcí, které nesmějí dělat. J (mustn´t  -nesmí; can´t – nemůžou). Můžete taky napsat, jestli vás něco překvapilo. J

Mějte se krásně!

učivo středa 1.4.2020

Milá děcka,

na začátek si vyzkoušejte krátký testík na slovesa look and sound. Máte dva pokusy, čas do neděle do 12 h.

 

Tady je řešení z pondělka:

40/1

  1. United Kingdom
  2. England
  3. No
  4. Edinburgh (Scotland), Cardiff (Wales), Belfast (Northern Ireland)
  5. Dublin

Zkuste si článek přečíst ještě jednou a vypracujte si cvičení 2. Příště zase pošlu odpovědi. Vše do školního sešitu, nic nefotit. Na pátek máte ještě Extra English 22. Bude testíček maličký. A pracujte na prezentacích, dostala jsem už dvě a obě jsou naprosto úžasné.  

Můžete mi zavolat, pokud si s čímkoliv nevíte rady!

učivo 30.3. 2020 pondělí

Milé žákyně a žákové,

děkuji za zaslané emaily - všimli jste si zajisté v Bakalářích N - nevypracoval. Je to hlavně informativní hodnocení pro rodiče, ovšem bude to i zohledněno ve výsledné známce. Pokud byste měli nějaké reklamace, že jsem vám nezapsala cokoliv, ozvěte se, bohužel, jak mi posíláte práce na email, whatssup eventuálně FB, stane se, že to nezaznamenám. Proto preferuji email.

Pokud úkol doděláte pozdě, nebojte se mi ho poslat. Ráda vám N změním.

Zde je zadání prezentací - termín odevzdání je příští pondělí do 12 hodin, tentokrát budu hodnotit 1 - 3. Zadání prezentace.docx

Na středu si udělejte čtení na straně 40/cvičení 1 - odpovědi zveřejním ve středu. Do pátku opět Extra English, neposílejte mi obsah, v pátek dám krátký testík za jedničku.

Mějte se krásně!

Tady  je přehled témat prezentací.

V tomto odkazu se můžete inspirovat :-) s tématem prezentace.

učivo 27.3.2020

 

Milé děti, děkuju za tabulku, už je skoro plná :-)

Tady je řešení toho opáčka z pracovního sešitu.

1 2 an earthquake, 3 lightning, 4 an eruption, 5 an avalanche, 6 a flood

2 2 was playing, 3 was throwing, 4 was running, 5 wasn´t raining, 6 fell, 7 was trying, 8 fell, 9 shouted, 10 saw, 11 jumped, 12 swam, 13 brought

3 2were you reading, 3 were you sitting, 4 Was it raining? 5 did you leave the living room, 6 did you go, 7 did you go upstairs, 8 Did you see, 9 was he doing, 10 Was he carrying

4 tvoje vlastní odpovědi

5 1saw, 2 were having, happened, 3 was crossing, came, 4 wasn´t looking, hit, 5 waw, took out, phoned, 6 arrived, were waiting, asked, 7 were talking, came, took, 8 was listening, heard

I can ...

1 tvoje odpovědi

2 anything, out , come, place, joking

3 sounds, That sounds, looks

 

Na víkend vám nedávám žádnou práci, hezky si odpočiňte, dodělejte si restíky a vězte, že když máte v Bakaláři N jako nesplněno, můžete to vždy napravit dodáním práce, N vám změním v každém případě, i když to bude později.

Podívejte se na pěkná videa (Broňa, English with Lucy, Ted Talk) a hlavně načerpejte nových sil. Trochu se obávám vám zadávat projekt, protože vím, že by mi ho jisté šikulky poslali hned zítra ráno. Sbírejte si informace, zadání zveřejním v pondělí. 

Mějte se krásně!

učivo středa 25.3. 2020 

Ahoj! Děkuji za úkoly.

Tady je řešení z učebnice 39/5a – interesting, cool, nice a 39/5b a v pracovním sešitě jste měli mít 31/3 2f, 3b, 4a, 5g, 6e, 7i, 8h, 9d a ve 31/4 2e, 3f, 4c, 5a, 6b

 Na pátek se těším na popis 21.dílu Extra English plus si udělejte opáčko  na straně  32, 33 – máte z toho již něco hotového? Dále se budeme bavit o Velké Británii a budete mít za úkol vypracovat pěknou powerpointovou prezentaci na jakýkoliv aspekt života ve VB – například jídlo, sport, památky, velká města atd. Do pátku si rozmyslete, o čem byste chtěli psát a napište mi – tentokrát na whatssup pro rychlejší komunikaci. J Projekt ještě nedělejte J napíšu vám přesně, jak budu prezentaci chtít.

 

učivo pondělí 23.3.2020

Děkuji za všechny vaše emaily, je vidět, že něco děláte! J

Na středu si udělejte v učebnici na straně 39 cv.5 a, b – vše do školního  sešitu.

Jako bonus si vypracujte v pracovním sešitě stranu 31 cv.3, 4.

A pozor mám tady psací úkol za jedničku (váha 1) – napište mi o své oblíbené COMPUTER GAME J formou emailu, kde mi řeknete:

jak se jmenuje

co se v té hře dá dělat

jaké jsou tam postavy

proč se ti líbí J

a zkuste mě pozvat, ať si s tebou zahraju.

A tady si můžete pustit audio knihu úplně zadarmo - dokonce vás to otestuje, na jaké jste úrovni - toto je Malý princ, ale ještě je tam takto zpracovaný Robinson Crusoe :-) kdo to zkusí číst??

učivo - pátek 20. 3

Řešení ze středy

Budeme se zabývat Sense verbs, tady je moje vysvětlení Slovesa smyslového vnímání.docx To si přepište do sešitu, nebo vytiskněte a vlepte. 

Slovesa smyslového vnímání

 

 

Tady si všimněte, že po těchto slovesech následuje PŘÍDAVNÉ JMÉNO a ne PŘÍSLOVCE, jak říkáme v češtine.

Vypadáš krásně. ALE v angličtině You look beautiful.

Tyto slovesa používám, když chci říci, jak na mě něco/někdo působí.

Look

vypadat

You look tired.

Sound

znít

That sounds great.

Taste

chutnat

The soup tastes amazing.

Feel

být na omak, cítit

It feels soft.

Smell

cítit

You smell lovely.

Když mluvím o svém vnímání, používám slovesa tyto, která se většinou používají se slovesem CAN – mám schopnost.

see

Vidět

I can see a red ball.

hear

Slyšet

I can hear a strange noise.

Taste

Cítit chutí

I can taste garlic in the soup.

Feel

Cítit tělem

I can feel the cold wind.

Smell

Cítit nosem

I can smell something burning.

Zatím se podívejte na toto video a napište mi na email, co jste se dozvěděli - stačí mi deset krátkých vět - příkladů z videa plus jejich překlad do češtiny. Tady je ještě jedna stránka, kde je několik příkladů ze seriálů právě s těmito slovesy (musíte sjet trochu níž na stránce).

 

Taky vám doporučuji English with Lucy - zkuste se mrknout na tohle video a napište mi anglicky pět rad, které dává ke zlepšení angličtiny.

 

Dobrovolný úkol z TedTalk - podívejte se na video s polyglotkou  Lýdií Machovou - mluví 8 jazyky a je jí krásně rozumět. Jaké je tajemství úspěchu při učení se cizím jazykům? 

 

 

učivo - středa 18. 3

Řešení úkolu z pondělí 16.3.

39/2 - 1T, 2 DS, 3F – It is a computer game., 4F Trish has got Virtual Soap on her computer., 5T, 6F She´s a student., 7F She wanted to dance with Lewis., 8DS 

Učebnice strana 39/4 a - přeložit do školního sešitu, 39/4b přiřadit a zapsat do školního sešitu 

Pracovní sešit strana 30.