Aj 8. ročník - Doulová
V případě potřeby prosím volejte na mobilní číslo: 720 171 456 - Jana Doulová nebo na
e-mailovou adresu: doulova@zsbreznice.cz
od pondělí 11. května bude distanční výuka zadávána jen 2x týdně - v pondělí a ve středu :-)
Krásné prázdniny!
Pondělí 15.6. – pátek 19.6.
Ahoj osmáci.
Ve čtvrtek budeme trénovat rozhovor se ptaním na cestu. Budeme pokračovat dále v opakování členů a slovní zásoby z lekce 4.
Projděte si moc hezké online procvičování zde. Vyberte si podtržené odkazy, projděte si dole slovní zásobu, koukněte na videa :-).
To je vše.
pondělí 8. 6. a čtvrtek 11. 6.
Ahoj osmáci.
V úterý 9. 6. naši online hodinu už mít nebude, protože se uvidíme ve čtvrtek 11. 6. ve škole osobně. Budeme pokračovat dále v opakování členů a slovní zásoby z lekce 4. Moc hezké online procvičování je zde - bude vás to bavit :-)
Podíváme se na opakování ,-body a ,-thing a také na stranu 51 – 7a – návrhy – pozvání na volnočasové aktivity.
Hezký výklad je ještě zde
Online cvičení zde
To je vše. Těším se na osobní setkání s každým z vás. Naviděnou ve čtvrtek!
středa 3. června
na naší společné online hodině jsme zopakovali slovní zásobu k lekci 4b, prošli si důležité fráze k popisu cesty a dále jsme se podívali na užití členů v textu.
protože to je aktuální učivo, i můj odkaz na procvičování se ponese nyní v tomto duchu.
ptaní se na cestu - online testík zde a druhý zde
velmi easy slovní zásoba - zde
další online hodina, pokud to nezměním na chatu whatsappu pro AJ v 8. tříde - bude v úterý 9. 6. v 10:00 hodin. Hezký víkend.
pondělí 1. června
Ahoj osmáci.
Protože máme v úterý online hodinu, která by měla být věnována vysvětlení některých jevů ve 4. lekci, která už byla z většiny zaměřena na samostudium, příprava na dnešek bude velmi krátká, jen pro ty, kteří na hodině nebudou.
Pořád opakujeme základní gramatické jevy z AJ. Minule jste si udělali jednoduchá cvičení na velké číslovky, dneska zopakujeme řadové číslovky a zájmena. Klikněte si na odkazy a opět mi pošlete, jak vám to šlo - pokud se zaregistrujete, lze výsledky odeslat hned po vyplnění na můj email - doulova@zsbreznice.cz a nemusíte nic fotit apod.
STŘEDA 27. května
Ahoj osmáci.
Minule jsme začali opakovat číslovky. Dneska na ně dáme online cvičení. Pokud se vám to cvičení povede screenout, tak mi jej pošlete, můžete dostat známku.
Velké číslovky – psaní a poslech a letopočty – zde a - zde
Těším se na viděnou v úterý. Domluvíme se na systému hodin a příprav.
pondělí 25. května
Ahoj osmáci.
Protože jsme velice šikovní a probrali jsme látku, kterou máme v ŠVP, vrhneme se na opakování a procvičování, protože to vám nezaškodí.
Začneme číslovkami. Vím, že s nimi máte pořád potíže, tak se na ně podíváme.
Nejdříve si do školního sešitu udělejte krátké výpisky:
Numbers – Čísla
v britské angličtině při čtení velkých čísel vkládáme slovo „AND“ = česky „A“
podívej se, kdy:
150 – čteme one hundred and fifty
2,150 two thousand one hundred and fifty ( pozn. při psaní tisíce používají místo tečky nebo mezery desetinnou čárku!!! )
2,050 two thousand and fifty
Místo toho, abychom říkali jeden tisíc – one thousand, one hundred – můžeme použít i a thousand, a hundred
Tisíce a stovky nemají množné číslo – nedáváme koncovku ,-s two thousand
!!! NE two thousands !!!
Letopočet - zde si udělejte jen poznámku, nepište to celé.
Datum by nebylo kompletní, kdybychom nedokázali přečíst letopočet. Do roku 2000 se letopočet četl jako dvě dvojčíslí:
1994 (nineteen ninety-four)
1621 (sixteen twenty-one)
1066 (ten sixty-six)
Od roku 2000 čteme letopočty jako obyčejná čísla:
2000 - year two thousand
2001 - two thousand (and) one
2010 - two thousand (and) ten
pro ještě lepší přehled kompletní výklad včetně řadových číslovek na tomto odkazu Prima týden. J.D.
Středa 20. května
Ahoj osmáci.
Dokončujeme opakování 4. lekce.
V pracovním sešitu na straně 42 – 43 udělejte cvičení 3,4
Řešení vám sem dám hned. Nepodvádějte a vyzkoušejte si nejdříve doplnit, co zvládnete.
3) statue, square, buildings, palace, museum, directions, theatre, roundabout, bridge
4) nothing, something, anywhere, Somebody, nobody
Hezký zbytek týdne.
pondělí 18. května
Ahoj osmáci.
Budeme opakovat some,-/any,- a také slovní zásobu
cvičení 2,3 strana 54 – učebnice – napsat řešení do šs. Řešení vám dám ve středu. Posílat jej nemusíte.
Hezký týden. Jana Doulová
středa 13. května
Ahoj osmáci. Budeme opakovat členy – podívejte se do šs na zapsaná pravidla zkuste si toto cvičení.
Učebnice strana 54/ opakování – cvičení 1 – doplň A/AN, THE nebo NIC!!!!
Napište si do ŠS jen čísla 1- 11 a napište mi řešení a pošlete mi vypracované.
Další přípravy budou v pondělí 18. května. Prima zbytek týdne. J.D.
Pondělí 11. května
Dneska práce s textem v pracovním sešitě. Vrátíme se zpátky na stranu 38 – pracovní sešit Project 3. Máte tam text týkající se Londýna, jeho historie a jeho struktury. Přečtete si text pozorně a na základě informací pak snadno k názvům v rámečku 1 – 5 připíšete písmenka z mapy a také další věci, které jsou v rámečku u cvičení 2 – každý popis patří k jedné části v Londýně. A aby toho nebylo málo, udělejte si ještě text pravda – lež – cvičení 3/strana 39. Vše mi vyfoťte a pošlete. Díky.
středa 6. května
Ahoj osmáci. Odpovědi na minikvíz o pandemii moru – 1b,2c,3a,4c,
Dneska dostanete speciální úkol, který nesouvisí s učebnicí. Určitě znáte mého oblíbeného Broňu – nadšeného učitele z Brna a jeho youtube kanál. Teď mu vyšlo nové video a já bych chtěla, abyste se na něj podívali a vybrali si z jeho nabídky. O co se jedná nebudu prozrazovat. Vaším úkolem bude si pak najít podle video "cosi" - nechci napovídat - a napsat mi něco málo o "tom" – možná i důvod, proč vás zaujal zrovna tento odkaz nebo tato osoba. Můžete česky nebo anglicky. To je na vás. Doufám, že to bude pro vás užitečné a tento úkol si užijete! Have fun! Prima prodloužený víkend.
Pondělí 4. května
Ahoj osmáci.
Někteří z vás mi ještě neodevzdali zadaný úkol ze středy - odpovědi k textu o New Yorku. Prosím pošlete jej co nejrychleji.
Dnešní úkol je opět s textem. Týká se pandemie jedné nemoci, která se šířila Evropou a světem ve čtrnáctém a poté znova v sedmnáctém století. Byl to mor – anglicky plague. Přečtěte si na straně 53 v učebnici, jak se dostal mor do Evropy, kolik lidí zemřelo a co jej způsobilo. Zkuste najít správné odpovědi v z textu v minikvízu u cvičení 1. Správné řešení vám dám ve středu.
Prima týden všem. J.D
Učivo na pondělí 27. dubna
Ahoj osmáci.
Pamatujete si, že přítomný čas průběhový umí vyjádřit i to, co se bude dít v budoucnu?
Pokud jste si to přečetli na tomto odkazu, tak snadno uděláte cvičení 6a – strana 51 v učebnici project 3 – nejdříve jen ústně – vše bude ve 3.os. j.č. – potom si vyberte 4 dny a napište si do školního sešitu nadpis – Přítomný čas průběhový pro naplánovanou budoucnost – vyberte si tři věty a ty tam vytvořte . Jako příklad máte větu dole – On Monday he´s having lunch with the Prime Minister. V pondělí obědvá s ministerským předsedou.
Jak na to? Použijete sloveso být – ve 3.os.j.č. – he´s (nebo dlouhý tvar he is ) a pak dáte sloveso do průběhové formy – having, going, appearing, playing …. A dopíšete zbytek věty. Větu mi přeložte do češtiny, ať vím, že tomu rozumíte. Neposílejte mi to, zkouknu to později. Díky. To je vše.
Učivo pátek 24. dubna
Ahoj osmáci,
dneska to bude rychlé. Pracovní sešit strana 40/cv. Vypadá to složité, ale není. Je to z KIDS. Máte doplnit chybějící slova, nápovědou je vždy to první písmeno ze slova, které tam chybí. Hecněte se! Je to na jedničku s kreditem 3, pokud to pošlete. Prima víkend. J.D.
Učivo středa 22. dubna
Ahoj osmáci,
Prošli jste si slovíčka z lekce 4d? Určitě si slovíčka opakujte, jsou důležitá pro pochopení a komunikaci.
Dneska si dáme KIDS – strana 50 v učebnici. 09 Pista 09.mp3
Uděláme si poslech a k tomu cvičení 1b – doplň správné chybějící jméno a pak cvičení 2 – TxF nebo se o tom nemluví? Tohle cvičení 2 - pravda /lež - si udělejte do školního sešitu a pošlete mi ho do pátku na e-mail nebo whatsapp.To je vše. Prima zbytek týdne. J.D.
Učivo pondělí 20. dubna
Ahoj osmáci,
Dneska si dáme práci v pracovním sešitě a novou slovní zásobu k lekci 4d. – klikněte si na online procvičení na quizletu. Jak to funguje? Koukněte na něj, když si proklikáte vlevo všechna cvičení vlevo, naučíte se snadněji slovní zásobu k této lekci. Nejdříve ale srolujte dolů – vidíte tam koníka a moje jméno – a dole jsou všechny slovíčka včetně překladu a obrázku – tam se vám i přehrají, pomůže vám to v učení. Vlevo si pak dáte flashcards – kartičky se slovíčky – na jedné straně je anglicky slovo a na druhé obrázek s českým překladem, learn – je výuka, write – piš, spell – hláskování, test – ověř si to, play = tam jsou hry. To je při pondělku všechno.
Prima týden. J.D.
Učivo pátek 17. dubna
Ahoj osmáci.
Dnes si udělejte kontrolu cvičení 3b/strana 49 - správně je to takto 1 - something, 2 - somebody 3 - nothing 4 - anybody - 5 anything 6 - nobody - 7 - everybody. Potom jděte do pracovního sešitu Project 3 – strana 39 a udělejte si cvičení 4.
( Pavel má volno, protože jsme jej udělali společně) Posílám ještě jedno online cvičení na some –any – no. Zkuste si jej.
https://agendaweb.org/exercises/grammar/anything-something
To je vše. Hezký víkend. J.D.
Učivo středa - 15. dubna
Ahoj osmáci.
Prohlídněte si tuto prezentaci na neurčitá zájmena. Že nevíte, co to je? Hned to zjistíte.
Tato prezentace by vám měla sloužit jako výklad dané látky – dole jsem vám připsala ještě stručný výklad můj na příkladu vět.
Určitě vzpomínáte na some/any ( Project 2 - unit 4 - jídlo - dohledejte si to ) – to je základ – some v kladné větě, any v otázce a v záporu, kdy se dává nothing a anything již víte z prezentace.
V příloze máte souborsomebody_přehled.pdf a v něm obrázek s tabulkou. Pokud můžete, tak si ji vytiskněte a nalepte, pokud ne, napište si ji do školního sešitu. Je důležitá. Je to přehled neurčitých zájmen. Podívejte se na příklady vět:
Příklady:
We need to buy some food. ( kladná věta, proto some )
There‘s nothing in the fridge. ( nothing – nic – v kladné větě) V lednici nic není.
Somebody has taken my pen – who was it? ( somebody – někdo v kladné větě) Někdo mi bzal pero, kdo to byl?
Everybody knows that London is the capital of England. Každý ví, že Londýn je hlavní město Anglie.
Potom si udělejte cvičení 3b/strana 49 – doplňte some – any – no – písemně do ŠS – každou větu si odůvodněte, zda-li jste to dali správně.
Řiďte se pravidlem – some - v kladné větě, any – v záporné větě – musí tam být NOT (don´t, doesn´t, didn´t , can´t, isn´t , aren´t ) No – je v kladné větě
8. ročník učivo pondělí 6.4-13.4.2020
Ahoj osmáci!
Dnes se nebudeme věnovat gramatice, ale oslavíme Velikonoce – Easter.
Pusťte si tady písničku – je to webová stránka lyricstraining.com – zde je spousta písniček pro studenty angličtiny, kde si můžete pustit vaši oblíbenou Billie Eilish a doplňovat chybějící slova. Vy si pusťte na zkoušku jednu velikonoční.
Nyní si prohlédněte prezentaci. Do školních sešitů si nadepište Easter a opište otázky. Zkuste na ně odpovědět. Celou práci mi vyfoťte a pošlete, budu se moc těšit. Stačí mi to poslat do úterý 14. dubna.
- What´s the name of the day Jesus was crucified? (Jak se říká dnu, kdy byl Ježíš ukřižován)
- Why do people celebrate Easter?(Proč se slaví Velikonoce)
- What is „Easter Egg Roll“ and where do people celebrate it?(Co to je Easter Egg Roll a kde se slavi?)
- What do people call the week before Easter in Spain?(Jak se říká týdnu před Velikonocemi ve Španělsku?)
- What do people wear in Ethiopia?(Co nosí lidé v Etiopii?)
- What is „Egg- Knocking Game“ and where do people celebrate it?(Co je to Egg-Knocking Game a kde se slaví?)
- What are the Easter traditions in our country?
To je vše, přeji vám i celé rodině krásné Velikonoce – Happy EASTER! Vaše J.D.
Učivo pátek - 3. dubna
Ahoj osmáci.
Online testík - Londýn a věci k němu -
Vypracujte jej do pondělí 6. 4. 2020 do 15:00 hodin.
O čem byl příběh?
Ve Swaffhamu žil krejčí, který měl manželku a 5 dětí. I když pracoval těžce, neměli moc peněz. Jednou usnul na zahradě a zdál se mu sen, že má jít do Londýna na London bridge a najde tam poklad. Manželka se mu vysmála, on přesto šel. Cesta do Londýna mu zabrala 4 dny, našel Londýnský most a chodil po něm tam a zpátky. Druhý den jej dokonce okradli. Byl smutný, že nemá nic. Až se k němu přiklonil jeden trhovec a ptal se ho, co tady dělá. Krejčí mu vypověděl o svém snu a a trhovec mu na to řekl, že je to zvláštní, ale že jemu se také zdál sen. Že měl kopat na zahradě pod starým dubem a tam najde poklad. A kde? Ptal se krejčík. V nějakém Swaffhamu, řekl trhovec. Krejčík poděkoval, vyskočil a běžel domu. Cesta mu trvala 4 dny. Kde máš poklad, ptala se manželka. On jen vzal rýč a šel na zahradu pod starý dub. Tam vykopal dřevěnou truhlu plnou zlata a stříbra.
Odpovědi na cvičení 2 – strana 49. Tailor_odpovědi.docx
Hezký vikend - J.D.
Učivo středa - 1. dubna
Ahoj osmáci.
Máme půlku týdne, jste již tři týdny na distančním studiu. Od některých z vás nemám stále žádné úkoly. Ozvěte se, pokud něčemu nerozumíte nebo potřebujete jinak pomoci!!! Úkoly jsou povinné pro všechny u vás.
Dneska budeme pracovat s učebnicí. Vezměte si k ruce i pracovní sešit se slovní zásobou z lekce 4c.
Najděte si učebnici Project 3 strana 48 – článek o krejčím z městečka Swaffham. Přečtěte si jeho příběh a pokuste se co nejlépe pochopit, o co tam jde. Nic nemusíte nikam psát, je to pouze čtení.
K tomu máte cvičení 2/str. 49 – v toto cvičení ale odpovědi - jednoslovné - vypracujte do školního sešitu. Neposílejte mi je, odpovědi a stručnou kostru příběhu vám dám v pátek 3. dubna.
A podívejte se na stranu 44 a 45 v učebnici. V pátek dostanete online testík na známky, který se odvíjí od těchto dvou stran.
Prima středu. J.D.
Učivo pondělí - 30. března
Ahoj osmáci.
Jak se máte? Dneska budeme pracovat s učebnicí.
Učebnice Project 3 strana 47
Cvičení 2a/strana 47 – podívejte se na obrázek a najděte podle příběhu trasu, kde je banka a kde je pošta?
Udělejte do školního sešitu cvičení 4/strana 47 a pošlete mi to na mail nebo whatsapp nejpozději do pátku 3. 4. 2020 do 12:00 hodin.
Zdravím. J.D.
8. ročník – pátek 25. 3. 2020
Milí žáci, dnes nedostáváte žádnou novou práci. Dodělejte si resty a opakujte slovíčka.
Užijte si slunečný víkend! vaše teacher :-)
Ahoj osmáci,
Učivo středa – 25.3.
Pracovní sešit project 3 strana 36/cvičení 1 – řešení: 2e, 3l, 4b, 5f, 6a, 7k, 8d, 9h, 10g, 11c, 12j
Pracovní sešit project 3 strana36/cv. 2 – vyzkoušejte si sami doplnit členy. Musíte vzít v úvahu všechny gramatické jevy.
První úlohu uděláme spolu: The people are on the station.
* Excuse me, how can I get to the museum? – muzea jsou vždy se členem THE
- Go down here, till you come to a roundabout. – je tady člen neurčitý „a“ – mluvíme o kruhovém objezdu poprvé, není to nic, co máme na seznamu se členem THE
Turn left at the roundabout ( mluvíme o kruhovém objezdu podruhé, dáme člen THE) , than turn the second turning on the right ( the second – řadová číslovka, vždy člen the – on the right – napravo vždy the – když je tam ON předložka).That´s Treeview street. There´s a sport shop on the corner. ( vazba there´s je vždy „a“ – there´s a, předložka ON the corner). Go down there till you´ll see the museum on the left. (muzeum má vždy the a ještě o něm mluvíme podruhé, ON the left – na levo – se členem the – předložka ON).
*Thank you.
Druhý rozhovor si zkuste samostatně, vše se pokuste zdůvodnit.
Dám vám rovnou řešení – ale nepodvádějte :-) - zkuste si to nejdříve sami
2. rozhovor – cvičení 2/2 strana 36 pracovní sešit Project 3
Řešení: a, the, the, a, the, the, a/the(lze obojí)
Vedle do mapy barevně nakreslete, kudy vede vysvětlená cesta z obou rozhovorů. Uvědomte si vždy, kde se ti lidé ptají. Nápověda: The people are at the station – rozhovor jedna. Rozhovor dvě – The people are at the traffic lights.
Učivo pondělí – 23.3.
Osmáci, mám prosbu. Ráda bych udělala pro naši skupina whatsapp skupinu. Mohu vás poprosit, abyste si whatsapp stáhli do mobilu - pokud jej už nemáte - a napsali mi zprávu na 720 171 456 se jménem a třídou - upřesňuji proto, že dělám tyto skupiny i v jiném ročníku a stává se mi, že někdo napíše, abych jej přidala a nepodepíše se. Budeme mít možnost si rychle nasdílet cokoliv a napsat si, pokud to bude potřeba a zároveň si i zavolat.
Děkuji za pomoc.
Pracovní sešit Project 3 strana 36/cvičení 1 – vprostřed máte různé značky a okolo popis, co to znamená – př. „i“ je u jedničky – znamená to jdi po kruhovém objezdu
Pracovní sešit Project 3 strana 71/ kapitola 4.2.
Do školního sešitu nadpis: Člen určitý THE/ a člen neurčitý A/AN
Napište si použití podle pracáku do ŠS – neopisujte vše, jen člen určitý používáme: pak ten bod 1, 2, 3 a, člen neurčitý používáme: body 1,2, pokud uznáte za vhodné, tak i ten příklad. Zamyslete se nad tím, co jste si opsali. Důvěřuji vám, že pracujete samostatně, proto to nemusíte fotit a posílat mi to.
Zdravím – J.D.
Učivo – pátek 20. 3.
Ahoj osmáci.
Koukněte se na Broňu a jeho výklad členů :-)
Na straně 71 v pracovním sešitě v kapitole 4.1. – the with place names – si pouze doplňte do ŠS poznámky k tomu, co už máme z našich společných hodin k tématu "kde a kdy se dávají členy".
Video na další týden – Extra English - díl druhý
Opět na to máte celý týden do příštího pátku tzn. 27.3. 2020
Zdravím a hezký víkend – J.D.
Ahoj osmáci,
učivo - středa 18. 3.
Kontrola řešení - cv. 4/ strana 35
řešení: THE je pouze u 2,4,8,12,14
Cv.5 / strana 35
Projít si slovní zásobu z lekce 4B - pomoc s výslovností máte na tomto odkazu na quizletu
učebnice Project 3 - strana 46- Komix - přečíst
video s prvním dílem a věty němu platí po celý tento týden
Mějte se. J.D.
učivo - pondělí 16. 3.
Pracovní sešit Project 3 - strana 35/ cvičení 4 a 5
ve cvičení 4 máte doplnit člen THE nebo NIC
řiďte se pravidlem, které jsme si zapsali do školního sešitu, kdy a kde dáváme člen THE
cvičení 5 je na předložky místa - doplňte IN, ON, AT, TO,
řešení dostanete ve středu 18. března
Celou dobu, kdy budeme fungovat takto na dálku, se budete koukat na seriál Extra English. Do pátku mi napište na e-mail pár vět, o čem je tato první epizoda (můžete i česky). Celou dobu si budu pečlivě hlídat tyto úkoly, které budu hodnotit známkou výborně.
Video na youtube - koukněte na první díl :-)