AJ 6. ročník - Doulová
V případě potřeby prosím volejte na mobilní číslo: 720 171 456 - Jana Doulová nebo na e-mailovou adresu: doulova@zsbreznice.cz
Od pondělí 11. května bude výuka v distančním studiu zadávána pouze dvakrát týdně - v pondělí a ve středu!
Krásné prázdniny!
6. ročník – středa 10. června - úterý 16. června
Ahoj šesťáci,
dneska budete opět pokračovat v opakování 3. lekce, tentokráte pracovní sešit a bez nápovědy.
Strana 33 - vyplň ji celou, vyfoť a pošli do neděle - pokud nejsi v mé skupině na AJ nebo nechodíš do školy. Vy, co chodíte do školy, mi úkol ukážete v úterý na hodině!
Cvičení 5 – napiš věty o praseti bradavičnatém, použij 3. Stupeň stupňování přídavných jmen.
Cvičení 6 – srovnej slova do správného pořadí a slož otázku k odpovědi.
Cvičení 7 – dej rozhovor do správného pořadí, očísluj řádky tak, jak jsou správně za sebou
6. ročník – pondělí 8. června a úterý 9. června
Na naší úterní hodině si zkontrolujeme vaše odpovědi ze strany 32. Na zítřejší/úterní hodinu se podívejte se na straně 46 v učebnici na stránku Culture – budeme pracovat s texty. Projděte si zatím novou slovní zásobu, více uděláme ve škole společně. ahojky. J.D.
6. ročník – středa 3. června
Ahoj šesťáci,
dneska budete pokračovat v opakování 3. lekce, tentokráte pracovní sešit a bez nápovědy.
Strana 32 – vyplň ji celou, vyfoť a pošli.
Co máš dělat? Cvičení 1 – popiš části zvířat, cvičení 2 – across = rovně, down = dolů – máš do tajenky doplnit slova opačného významu – např. 1 long – do tajenky vodorovně napíšeš slovo opačného významu k long a to je short
Cvičení 3 – zakroužkuj všechna slova, která se hodí místo prázdného místa ve větě
Cvičení 4 – napiš pravdivé věty ve 2. Stupni stupňování přídavných jmen – třeba lion, monkey, heavy – Lev je těžší než opice. A lion is heavier than a monkey.
Čas máš do neděle 7. června – vyplň, vyfoť a pošli. V pondělí na online hodině to zkontrolujeme.
Děkuji. J.D.
6. ročník – pondělí 1. června
Ahoj šesťáci,
přípravy pro ty, kteří nebudou na online hodině, sem dám po online hodině. Co budete potřebovat? Vezměte si k sobě k ruce školní sešit, pracovní sešit a učebnici. Ničeho se nebojte, podíváme se společně na nějaké učivo, které jste si opakovali sami doma a samozřejmě se můžete zeptat na cokoliv, co potřebujete dovysvětlit.
Těším se na vás v 10. hodin. J.D. odkaz na konferenci je tento
dneska jsem si zopakovali slovní zásobu, popsali jsme zvířata a udělali si číslovky - opakování z učebnice na straně 44. cv.1-4 - a stupňování přídavných jmen.
6. ročník – středa 27. května
Ahoj šesťáci,
dneska budete pracovat s učebnicí a podíváme se na opakování 3. lekce. Učebnice strana 44.
Zopakujeme si číslovky – pusť si poslech 55 Project_Explore_SB_1_1.55.mp3 – a do školního sešitu zapiš číslovky, které uslyšíš – jedná se o cvičení 1
Cvičení 2 – prohlédni si obrázky zvířat a v tabulce nad nimi máš slovní zásobu, kterou byste měli umět použít v jednoduchých větách k popisu vzhledu zvířat.
Cvičení 3 – pojmenuješ hmyz a malá zvířátka na obrázku u cvičení 3
Pro tvou kontrolu přidávám krátké řešení – podívej se ale až na závěr, abyste vědeli, jestli vše umíte nebo potřebujete některá slovíčka ještě doprocvičit a doučit se
Kontrola: cv. 1 – a) 300 b) 690 c) 7,000 d) 4,820 e) 235 f) 9,547
Cvičení 2 – tvoje odpovědi – např. It´s got big tusks and a long trunk, it´s heavy. (elephant). It´s ugly. It´s got dark hair and big hooves. (boffalo), It´s got light fur and a long tail. (monkey), it´s pretty, it´s got a long neck and a big beak. It´s got wings and pink feathers. ( flamingo)
3- ant, spider, bee, beetle, cricket, centipede, butterfly, mosquito
Hezký víkend! Těším se na slyšenou v pondělí.
6. ročník – pondělí 25. května
Ahoj šesťáci,
dneska budete pracovat s textem – přečtete si příběh z Afriky o jednom chlapci. Pracovní sešit, strana 31
Prohlédni si obrázky a u cvičení 2 – je zde nakreslený příběh - a u cvičení 1 vyber slova, která se týkají příběhu. Tak co jste zakroužkovali?
Pusťte si nejdříve poslech Project_Explore_Workbook_1_17.mp3 – celý text se vám přečte a pak se vrhneme na jednotlivá cvičení.
Možná nebudeš znát všechna nová slova – znáš slovo „a trap“? To znamená past.
U cvičení 2 máš osm odstavců a 8 obrázků. Každý odstavec popisuje situaci na jednom z obrázků. Doplň ke každému obrázku číslo odstavce.
Cvičení 3 se týká opět toho textu – napiš odpověď – klidně jednoslovně – anglicky – ke každé otázce.
Cvičení 4 je nepovinné. Pokud chceš, můžeš jej také udělat.
A to je vše. Celou stránku mi prosím po dokončení vyfoť a pošli. Dostanete kompletní známku za práci s textem a porozumění ze všech tří cvičení 1- 3.
Cvičení 4 bude hodnoceno jen jedničkou v případě správných odpovědí.
Čas na vyplnění máte do pátku 29. května do 12. hodin.
Vaše práce budou hodnoceny takto: 1. cvičení – 2 body, 2. cvičení – 7 bodů 3. Cvičení – 2 body za každou odpověď – tedy 16 bodů
Prima týden. J.D.
6. ročník – středa 20. května
Trochu si zopakujeme odpovědi. Pracovní sešit, cvičení 2/strana 30, zakroužkuj správný palec
Učebnice strana 43 – poslech 53 Project_Explore_SB_1_1.53.mp3
To jsou přídavná jména, která nám umožňují popisovat vlastnosti zvířat – umíš je přeložit? Podívej se na 5b – máš tam zvířata,která přídavná jména by podle tebe nejlépe vystihla tato zvířata?
Zkus si říct nahlas a použij při tom vyjádření myšlenky – I think a tiger is amazing. Každý máme svůj úhel pohledu a každému se líbí něco jiného. Pokud máš rád pavouky a myslíš, že jsou krásní, proč ne?
Cvičení 6a je opět poslech. Máš tady 4 rozhovory a máš určit, který rozhovor se týká kterého obrázku. Project_Explore_SB_1_1.54.mp3
Řešení – 1d 2c 3b 4a
To je dnes vše. Pořád platí, že si procvičuj slovní zásobu!
6. ročník – pondělí 18. května
Ahoj šesťáci,
Přečetli jste si článek v učebnici o lidech, kteří se starají v zoo o zvířata. Nyní se podíváme zase trochu na rozšíření slovní zásoby.
Učebnice strana 43 – 4a
Vezmi si školní sešit a napiš si vše, co ti zde vyznačím šikmým písmem.
Nejdříve se v učebnici podívej se na ty barevné tabulky. Je u nich robotí kocour a druhé kočka. Přečti si je.
Pokud se chceš zeptat na názor, použij tyto otázky:
Piš: Nadpis: Ask for an opinion – Ptáme se na názor
What do you think about …. zoos? I think they´re fantastic. For me, I don´t like them.
Co si myslíte o …. zoo? Myslím, že jsou fantastické. Za mě, já je nemám rád.
How do you feel about …….holding it? Jaký je váš názor na/ Jak se cítíš, když ……. držíš tohle v ruce?
Pokud s někým nebo něčím souhlasíš, můžeš použít tyto odpovědi:
I agree./Souhlasím. Mee too./Já taky. I think so, too./Také si to myslím. Me neither./Já také ne.
I don´t agree either./ Také nesouhlasím.
Pokud s něčím nesouhlasíš – můžeš odpovídat takto:
I don´t agree./Nesouhlasím. I don´t think so./ To si nemyslím.
Udělej si cvičení pod tabulkami – co doplníš? Jukni na řešení.
1. What do you think about a tarantula? I think they´re ugly. I don´t agree, I think, they are beautiful.
2. How do you feel about working in a zoo? For me, it´s the best job in the world. Me too, it´s a fantastic job.
3. What do you think about having a scorpion as a pet? I think it´s a great idea. I don´t think so, I think they are scary.
Vím, že je to hodně slovní zásoby, ale je užitetečná při konverzaci a pokud ji umíte vhodně použít, vypovídá to o vaší vyšší úrovni anglického jazyka :-). Prima týden.
6. ročník - středa 13. května
Ahoj šesťáci.
Dneska dostanete speciální úkol, který nesouvisí s učebnicí. Určitě znáte mého oblíbeného Broňu – nadšeného učitele z Brna a jeho youtube kanál. Teď mu vyšlo další video a já bych chtěla, abyste se na něj podívali. Tématem jsou youtubeři nebo odkazy, které vám mohou pomoci si zlepšit či se naučit angličtinu. Myslím, že už většina z vás některého z nich zná. Vaším úkolem bude napsat mi něco málo o tom, co jste viděli – možná i důvod, proč vás zaujal zrovna tento odkaz nebo tato osoba. Můžete česky. Doufám, že to bude pro vás užitečné a tento úkol si užijete! Have fun! Další úkol dostanete až v pondělí. Odpočiňte si. https://www.youtube.com/watch?v=AeXvMq0xFuY
Pondělí 11. května
Přečtěte si text v časopise o lvech a napište mi stručně, co jste se dozvěděli – stačí mi 4 věty česky! Můžete i víc, kdo bude chtít. Máte na to týden. Budu se těšit. Přečíst si samozřejmě v časopise můžete cokoliv, co se vám líbí.
PS – pokud by měl někdo problém ten text rozbalit, napište mi, zkusím vám jej poslat elektronicky ofocený. Strana 12 – Lvi
Časopis RandR RaR-CZ-MAG-2020-05.pdf Prima týden.
středa 6. května
Ahoj šesťáci.
V pondělí jsme natrénovali slovíčka, dneska se podíváme na fotopříběh. Učebnice strana 42. Přidám vám sem poslech a pusťte si fotopříběh bohužel bez videa. Do školního sešitu odpovězte na otázky cvičení 2 pod příběhem. Odpovědi mi vyfoťte a pošlete, máte čas klidně do pondělka. Má být hezké počasí a v pátek je státní svátek, takže tento týden je toto poslední úkol z angličtiny! Slyším, že máte radost? Huráááá. V pondělí zase nové úkoly. Mějte se.
Budu se těšit. J.D.
pondělí 4. května
Ahoj šesťáci.
Dneska začneme další lekci – 3d – s názvem A day with a keeper.
Jukneme se nejdříve na slovní zásobu. Opět nám pomůže quizlet. Slovíčka jsou v pracovním sešitě na straně 82 lekce 3D – máme tady everyday English a slovíčka.
Naučit se slovíčka je váš dnešní a jediný úkol :-) odkaz na quizlet a slovní zásobu pro vás máte zde
Mějte prima týden. J.D.
Neděle 3. května
výsledky vašeho testíku na stupňování přídavných jmen - detailní rozpis chyb a vysvětlení je zde v tomto souboru 6.ročník_Stupňování přídavných jmen_JDO (Odpovědi).xlsx
pokud jste někde překvapeni známkou - spíše pozitivně - je to tím, že pc neumí rozpoznat, pokud napíšete slovo správně, ale třeba jen s velkým písmenkem na začátku, případně jsem uznávala i drobné překlepy nebo chybějící písmenka :-) , prostě tady je lidský faktor důležitý . Celkově máte pochvalu, je vidět, že jste to zvládli!
Výsledek | známka | jméno. |
12 / 13 | 1 | Štěpka |
13 / 13 | 1 | Karel |
10 / 13 | 2 | Simona |
13 / 13 | 1 | Ester Emily |
13 / 13 | 1 | Petr S |
13 / 13 | 1 | Linda |
12 / 13 | 1 | Ondra |
12 / 13 | 1 | Lukáš V |
10 / 13 | 2 | Karolína |
11 / 13 | 1 | Eda |
11 / 13 | 1 | Kačka Bě |
13 / 13 | 1 | Diana |
středa 29 . dubna
Ahoj šesťáci.
Na začátek si dáme opakovací testík na stupňování přídavných jmen. Jukněte se na to do sešitu, je to hlavní učivo této lekce, tak potřebuji, aby jste to ovládali.
Máte zase dva pokusy – určitě to dáte. Testík bude jen na hezké známky. máte čas do neděle 3. května.
Dneska si dáme něco krátkého. Už jste někdy jedli hmyz? Brrrrr ... Byli jste u nás v kulturním domě, když tam byla hmyzí show? Já nebyla, ale viděla jsem fotky a samozřejmě v Asii jsem viděla, co vše se nechá jíst. Nejsem moc statečná, asi bych brouka dobrovolně nesnědla. V pracovním sešitu na straně 29 máte cvičení 8a. Máte tam pět otázek a dole 5 odpovědí. Najdete, která odpověď - písmeno – patří ke které otázce?
Dole pod tabulkou máte ještě cvičení B – stačí slovem odpovědět na otázky.
Přeji vám prima prodloužený víkend. Virtuálně se potkáme až 4. května.
Řešení: 8a – 2e, 3a, 4b, 5d
Řešení: 8b – 2. Red insects are often poisonous. 3. They all taste different. 4. They´re easy to cathc and tehy don´t have a strong taste. 5. Yes, it is.
pondělí 27. dubna
Ahoj šesťáci.
Test na číslovky dopadl skvěle. Pokud jste jej neviděli, koukněte se do páteční přípravy, jsou tam výsledky.
Dneska budeme více procvičovat otázky. Jukněte se v učebnici na stranu 41 cvičení 5c – vyberte správné slovo, které byste použili k vytvoření otázky na vytučněné slovo ve větě 1 – 7
Příklad – Earthworms love on every continent, but not on Antarctica. Žížaly žijí na každém kontinentu, ale ne na Antarktidě.
Vytučněné máte „on every continent, but not on Antarctica“ – máte tři tázací slova When – kdy, What – co, Where – kde – a máte se zeptat Kde? Aby odpověď byla na každém kontinentu, ne na Antarktidě. Chápete? J Pokud ne, jsem vám k dispozici! Ozvěte se a pomůžu ráda vám online pomůžu. Nebojte se ozvat! Další máte udělat v pracovním sešitě na straně 29/ cvičení 5 a 6
Řešení přidám hned:
řešení 41/5c) 1c,2c,3b,4a,5c,6b,7c
Řešení pracovní sešit:
Cvičení 5 strana 29 1)long, 2)old 3)far 4)big 5)heavy 6)fast 7)tall 8)strong
Cvičení 6 strana 29 1 – Where, 2 How 3 What colour 4 How long 6 What 6 How many
Pro dnešek vše. Krásný týden!!!
Pátek 24. dubna
Výsledky testíku + známka: Velké číslovky online (Odpovědi).pdf- červená políčka jsou chybné odpovědi
Výsledek - opravila Doulová | Napiš své jméno. | známka |
10 / 10 | Lukáš V | 1 |
8 / 10 | Simona | 2 |
9 / 10 | Kačka Bě | 1 |
9 / 10 | Petr Sv | 1 |
9 / 10 | Diana | 1 |
9 / 10 | Štěpka | 1 |
9 / 10 | Karel | 1 |
8 / 10 | Ester Emily | 2 |
9 / 10 | Karolína | 1 |
9 / 10 | Ondra | 1 |
9 / 10 | Eda | 1 |
9 / 10 | Alex | 1 |
10 / 10 | Linda | 1 |
8 / 10 | Matěj | 2 |
9 / 10 | Lukáš H | 1 |
9 / 10 | Zuzana Kasíková | 1 |
nenapsal | ||
Káťa Br | N |
Ahoj šesťáci. Ještě můžete i dnes dopoledne zkusit krátký testík na číslovky. Držím palce. Jak jste dopadli se dozvíte po víkendu, ale určitě - co jsem zatím viděla - to máte správně a na jedničky!
Dneska si uděláme poznámky do školního sešitu. Budeme tvořit otázky - otázky jsou důežité, v jazyce velmi. když potřebuješ zjistit jakoukoliv informaci, musíš vědět, jak se zeptat. Tak jdeme na to! Napiš si dnešní datum. Opiš si prosím zápis níže.
Tázací výrazy
často začínají WH,-, někdy lze i použít slovo HOW
Výraz , který používáme v otázkách na ….
Who /Kdo osoby
What/which /Co, jaký, který věci
Where /Kde místa
When /Kdy čas
Why /Proč důvody
How / Jak způsob
( Komentář od Doulové - to si nepiš - všechna tázací slova se nauč! je to nesmírně důležité je umět, protože pomocí těchto slov tvoříš různé druhy otázek - můžeš pokračovat ve psaní )
V otázkách na podrobnější informace často používáme spojení HOW a k tomu přídavné jméno
How long ( jak dlouho ) – for ten days ( po dobu deseti dnů)
How old ( jak starý ) – ten years old
How far? ( jak vzdálený ) – ten metres
How big? ( jak velký ) – very big
How fast? jak rychlý - ten kilometres per hour – 10 km za hodinu
How long ( Jak dlouhý ) is the longest earthworm?
How fast ( jak rychle ) do millipedes move?
How old starý/big - velký/heavy- těžký is your dog ?
Otázku tvoříme změnou pořadí slov ve větě. Podívej se.
Silverback gorrilas live in the jungle.
Where do Silverback gorrilas live?
Posílám ti ještě přehlednou tabulku s_tab_question_words_cz.pdf, kde se můžeš ještě lépe zorientovat. Pokud máte možnost, tak si ji vytiskni. Pokud ne, nic se neděje, prohlédni si ji. Dneska toho bylo hodně ke psaní. Teď chvilku odlož pero a učení a jdi se proběhnout na zahradu nebo po bytě a dej si přestávku. To je pro dnešek vše. Potrénujeme toto společně po neděli. Za úkol máte se ta tázací slova naučit, aby se vám otázky pak snáze tvořily! Hezký víkend!!!!
středa - 22. dubna
Ahoj šesťáci.
Dneska budeme psát krátký testík na číslovky. Určitě se vám povede. Máte dva pokusy. Test si můžete napsat do pátečního poledne, bude hodnocen známkou. Držím palce!
Dneska kromě online testu si uděláme jeden kvíz. Neděs se. Pro legraci. Jukni se na stranu 40 v učebnici – cvičení 4a.
Máš tady 8 otázek – vyzkoušej si napsat svoje odpovědi na otázky v kvízu do školního sešitu – samozřejmě ne celé, jen např. 1c atd …. Přidám ti poslech s řešením. Project_Explore_SB_1_1.49.mp3 ,Správné řešení je pod přípravou z pondělí, abyste nepodváděli sami sebe :-). Sjeď jen myší nebo prstem dolů pod pondělní přípravu.
Když knížku otočíš, dozvíš se, jak jsi na tom ve znalostech hmyzu – je tam bodové skóre hned pod těmi otázkami.
Měj se fajn. J.D.
pondělí - 20. dubna
Ahoj šesťáci.
Jak se máte v pondělí? Doufám, že prima. Tak jdeme na to.
Dnes opakujeme číslovky a slovíčka - v pracovním sešitě cvičení 1 a 2 – strana 28
Dávám ke kontrole hned řešení ( ale nejdříve si to zkus sám/a udělat):
Cv. 1 -----1c, 2g, 3a, 4f, 5h, 6d, 7b, 8e
cv. 2 – dohledejte podle slovní zásoby – najděte v osmisměrce a dopište k obrázku
ant |
bee |
beetle |
butterfly |
centipede |
cricket |
dragonfly |
earthworm |
fly |
hundred |
millipede |
mosquito |
scorpion |
snail |
spider |
thousand |
wasp |
To je vše, ve středu dostanete test na čísla. Zdravím. J.D.
k přípravě na středu 22.4. 2020 - správné řešení kvízu ze strany
40/cvičení 4a: 1a 2b 3c 4a 5 b 6b 7a 8a
pátek 17. dubna
Ahoj šesťáci,
Ve středu jsme začali velké číslovky, tak tady máte jedno online procvičování. Tak se na to koukněte a pokud něčemu nerozumíte, ozvěte se mi, prosím. procvičování číslovek
Dneska se vrhneme na procvičování nové slovní zásoby, a to u lekce 3C. V rámci toho tady mám pro vás opět quizlet. Koukněte na něj, když si proklikáte vlevo všechna cvičení vlevo, naučíte se snadněji slovní zásobu k této lekci. Nejdříve ale srolujte dolů – vidíte tam koníka a moje jméno – a dole jsou všechny slovíčka včetně překladu a obrázku – tam se vám i přehrají, pomůže vám to v učení. Vlevo si pak dáte flashcards – kartičky se slovíčky – na jedné straně je anglicky slovo a na druhé obrázek s českým překladem, learn – je výuka, write – piš, spell – hláskování, test – ověř si to, play = tam jsou hry. Pokud se chcete dostat zpátky na hlavní obrazovku, použijte BACK.
Doufám, že vám to bude fungovat a že vám to pomůže lépe si osvojit nová slovíčka. To je pro dnešek vše, užijte si slunečný víkend. J.D.
6. ročník učivo středa 15. Dubna
Ahoj šesťáci.
Doufám, že jste si odpočinuli a že máte chuť se vrhnout na další tajemství anglického jazyka. :-)
Dneska budeme dělat čísla – Numbers.
Nejdříve si do školního sešitu udělejte krátké výpisky:
Numbers – Čísla
v britské angličtině při čtení velkých čísel vkládáme slovo „AND“ = česky „A“
podívej se, kdy:
150 – čteme one hundred and fifty
2,150 two thousand one hundred and fifty ( pozn. při psaní tisíce používají místo tečky nebo mezery desetinnou čárku!!! )
2,050 two thousand and fifty
Místo toho, abychom říkali jeden tisíc – one thousand, one hundred – můžeme použít i a thousand, a hundred
Tisíce a stovky nemají množné číslo – nedáváme koncovku ,-s two thousand
!!! NE two thousands !!!
Nyní si uděláme poslechové cvičení – učebnice strana40 /cv. 1a - poslouchej a opakuj číslovky - Project_Explore_SB_1_1.45.mp3 , cvičení 1b je testík - napiš číslovky, co slyšíš do školního sešitu -Project_Explore_SB_1_1.46.mp3, když pak sjedeš dolů pod tuto přípravu, najdeš tam řešení ke kontrole. Nepodváděj :-) jestli se Ti to povede bez chyby, napiš mi to na whatsapp.
Pokud s tím někdo budete mít potíže, potřebujete si zopakovat číslovky, posílám odkaz na procvičování:
Pokud si to rozkliknete a sjedete dolů, všechny čísla uvidíte a po kliknutí na amplionek se vám i přehrají, dále s nimi můžete různě pracovat a procvičovat.
https://quizlet.com/502224343/big-numbers-pro-sesty-rocnik-flash-cards/
hned vám sem dám řešení poslechu 1b/strana 40 učebnice –
a) 925, b) 300 c) 450 d)4,900 e)8,465 f)1,859 g) 3,600 h) 7,620 i) 3,000
tak jakou bys měl známku? :-)
6. ročník učivo středa 6.-13.4. Velikonoce
Ahoj šesťáci! Vyhodnocení online testu máte pod touto přípravou.
Dnes se nebudeme učit nic nového v gramatice, ale budeme se věnovat Velikonocům – Easter! Jupííí!
Na procvičení slovíček si udělej tady křížovku. Najdeš všechna slova?
Potom se podívej na video – bude se ti zastavovat a ty budeš doplňovat chybějící slova. Jak se ti vedlo?
Milé děti, přeji vám i celé rodině krásné Velikonoce. Protože máte od čtvrtka volno, další přípravy dostanete až další týden ve středu. Odpočiňte si a užijte si velikonoční prázdniny. Vaše J.D.
výsledky online testu: někteří z vás jsou možná známkou mile překvapeni, důvod je jednoduchý, vaše odpověď byla správně, jen jste ji napsali např. s velkým písmenem na začátku a test ji vyhodnotil jako špatnou. prošla jsem si vaše odpovědi a dala známku podle správných odpovědí. nejvíce chyb se vám dařilo udělat u difficult - stupňujeme opisem - more difficult, friendly - je druhý stupeň friendlier - nice je druhý stupeň nicer - a u hot se zdvojuje t - hotter :-)
Linda | 2 |
Alex | 1 |
Kačka B | 1- |
Dída | 1* |
Eda | 1- |
Ester Emily | 1 |
Lukáš H | 1 |
Kája | 1 |
Lukáš V | 1 |
Ondra S | 1 |
Petr | 1 |
Síma | 1 |
Štěpka | 1- |
Zuzu | 1 |
Matěj | N |
Karolína | N |
Kačka Bě | N |
pátek 3. 4. 2020
Ahoj šesťáci.
připomínám online test na druhý stupeň stupňování přídavných jmen – tzn. small – smaller (toto je druhý stupeň) – termín vyplnění je do neděle 5. 4. a máte dva pokusy na vyplnění, test jsem zadávala již ve středu, kdo jej máte, pokračujte dál níže. kdo ne, klikni zde online test.
Řešení ze středy – udělejte si kontrolu.
Dneska pracujeme s učebnicí – strana 39/cvičení 6a
Which pet is the text about? O jakém zvířeti si myslíte, že je tento text? (ano, o kryse J)
How many of you would like to have a rat as a pet? Chtěl by někdo z vás krysu jako domácího mazlíka? ( bbrrr, já ne Lol)
Přečtěte si text a do školního sešitu si napište zvýrazněná slova níže a vedle dopište odpovědi - podle toho, co zjistíte v textu - stačí jen slovem.
kind of animal ( druh zvířete), name, age(věk), food and water, exercise (cvičení) – pokud tam něco nenajdete, napište NO - NE
To mi vyfoťte nebo napište do mailu nebo na whatsapp – prosím přímo mně, abychom nenapovídali odpovědi ostatním. Termín do pondělí 6. 4. hodin. Dostanete za to známku za práci s textem. Hezký víkend. J.D.
Středa 1. 4. 2020
Ahoj šesťáci.
Doufám, že jste si odpočinuli a teď se s nadšením vrhneme na naši výuku na dálku.
Dneska budeme procvičovat třetí stupeň stupňování přídavných jmen – tedy když je někdo/něco nej.
V pracovním sešitě na straně 26/ cvičení 2. Musíte si uvědomit slova opačného významu. To jsme spolu již trénovali – např. malý x velký ( small x big ). V tomto cvičení je to složitější, protože ta přídavná jména budete psát ve 3. Stupni – nejmenší x opak k tomu je největší – máte tam vždy na výběr z možností. Jukněte se sem, pokud si chcete vzpomenout, jaké jsou protiklady.
Cvičení 3/ strana 26 je další, co si uděláte – prohlédněte si namalované kočky a napište, čím vynikají oproti těm ostatním. Řešení dodám v pátek. Neposílejte mi ho.
Dále tady máte online test na druhý stupeň stupňování přídavných jmen – tzn. small – smaller
(toto je druhý stupeň) – termín vyplnění je do neděle 5. 4. do 12:00 hodin a máte dva pokusy na vyplnění.
pondělí 30. 3. - máte volno
Milí žáci, protože jsme s paní učitelkami na AJ vyhlásily tento pátek bez úkolů, ale vy jste už dostali úkol i na pátek, tak pokud máte hotovo, máte volno a pokud ne, tak si to můžete přeložit, protože máte volno od úkolů v pondělí. Nové úkoly ode mne dostanete až 1. dubna ve středu. Takže co? Odpočiňte si a jděte do přírody a užijte si slunečný víkend! PS: doufám, že se vám ten pes líbí :-)
Středa 25.3. 2020 a pátek 27.3.
Ahoj šesťáci.
Udělala jsem vám přípravu i na pátek v jedné, abyste toho neměli tolik.
Napíšete si další gramatiku do ŠS. Nadpis je:
Stupňování přídavných jmen – třetí stupeň - komu to lépe vyhovuje, stáhněte si to zde ve wordu, jinak text máte i níže - pozor, procvičování je ještě dole pod textem v odkazu.
Stupňování přídavných jmen_6.ročník.docx
3. stupeň přídavných jmen
- Přídavná jména máme krátká (mají jednu či dvě slabiky) a dlouhá (dvě a více slabik).
- Krátká přídavná jména stupňujeme pomocí koncovek –est (the longest, the coldest)
- Před 3. stupeň přídavného jména dáváme člen „the“ ( the flattest, the highest)
Kromě koncovky –,est a přidávání THE platí stejná pravidla jako u 2. stupně (změna –y na –i apod. (tabulka, kterou už máte v pracovním sešitě) – to znamená, že když ve druhém stupni něco změním, platí to i pro 3. stupeň
Př. BIG – BIGGER (zdvojuji G, přidám koncovku ,-er – THE BIGGEST – nechám dvě G ze druhého stupně a přidám koncovku ,-EST a člen THE před přídavné jméno.
Do ŠS - Dlouhá přídavná jména ( mají dvě a více slabik) stupňujeme opisem, tedy přidáním příslovcí more a the most (the most expensive, the most crowded)
crowded : zalidněný – more crowded : více zalidněný – the most crowded : nejvíce zalidněný
Poznámka od Doulové :
Je to snadné – beautiful – druhý stupeň je more beautiful – třetí stupeň the most beautiful
Vidíte, že se před dlouhé přídavné jméno dá jen slovo MORE v 2.st. a THE MOST – ve 3.st.A je to. To přídavné jméno beze změny opíšete. Takových přídavných jmen je pár, například crowded, intelligent, georgous, expensive …
Do ŠS – Nepravidelně ( jinak než koncovkou ) se stupňují tato přídavná jména. Good (dobrý) – better (lepší) – the best ( nejlepší)
Bad (špatný) – worse )horší) – the worst (nejhorší)
Far (vzdálený ) – farther (dále) – the farthest (nejdále)
Poznámka od Doulové : To se musíte naučit!!! Nelze to odvodit.
Pojďte se vyzkoušet. Do školního sešitu napište pod sebe tato přídavná jména a doplňte druhý a třetí stupeň. Vše vyfoťte a pošlete do pátku 27.3. mailem nebo na whatsapp do skupiny - klidně.
tall, light, small , long, big , pretty, heavy
kdo je šikovný a nudí se – procvičování online zde a zde – rovnou vám to ukáže, co máte špatně
http://testy.mzs-vb.cz/spustit-test.php?id=361
http://testy.mzs-vb.cz/spustit-test.php?id=362
pondělí 22. 3. 2020
Ahoj šesťáci,
Strana 38 učebnice – comics – přečíst a udělat cvičení 2 – spojte začátek a konec věty
Řešení -1c, 2f, 3a, 4e, 5d, 6b
Projít si slovní zásobu, najít si neznámá slova. Juknout se na slovíčka z lekce 3B – lehce si je projít J
Procvičování přímo vytvořené pro vás na tuto lekci je zde , máte možnost si projít výuku, výslovnost, psanou podobu slovíčka i si zahrát hru. Doufám, že vám to trochu usnadní přípravu a učení se slovíček samostatně doma.
Mějte se prima. J.D.
pátek 20. 3. 2020
Ahoj šesťáci.
Dneska si jen zkontrolujte cvičení a odpočiňte si, užijte si pátek, hezké počasí a víkend. Klikněte si na tento dokument - Poslech14_strana 25_cvičení 6_přepis poslechu.docx – pokud by to nešlo otevřít, musíte si stáhnout nějakou aplikaci, co prohlídne koncovku docx. A nebo mi napište na email a já to pošlu mailem. Je tam přepsáno řešení všech zadaných cvičení + přepsaný přepis toho poslechu z minula.
Mějte se fajn.
J.Doulová
učivo - středa 18. března
odkaz na video s vysvětlením stupňování přídavných jmen od mého kamaráda Broni :-)
Pracovní sešit Project Explore – strana 25 - cvičení 4 - použijte přídavná jména ze cvičení 2 a podle gramatických jevů je doplňte do tabulky – vlevo je sloupec v 1. tvaru – vpravo ve 2. tvaru stupňování přídavných jmen
řešení ke kontrole vám dám v pátek
Musíte si pustit poslech 25/cv.13 a 25/cv.14 a udělejte ta cvičení 4,5,6 "A" i "B "
poslech 13 je Project_Explore_Workbook_1_13.mp3
poslech 14 je Project_Explore_Workbook_1_14 (1).mp3
učivo - pondělí 16. 3. - úkol je do až do středy 18. března
procvičování v online učebnici - postupně si dodělávejte cvičení online v 1. a 2. lekci, která nemáte hotová - to je dlouhodobé zadání, nemusíte mít hotové do středy!!!!!!
Projděte si prezentaci - tento odkaz - stupňování přídavných jmen_2.stupeň.ppt
V pracovním sešitě na straně 76 máte přehled mluvnice, napište si do školního sešitu zápis podle pracovního sešitu a prezentace - Druhý stupeň - krátká přídavná jména
procvičování na stupňování přídavných jmen - 2. stupeň - online - pak zadejte finish a máte řešení
List si zkontrolujte samostatně, neodesílejte jej učiteli :-)