Jdi na obsah Jdi na menu
 


AJ 3. ročník - Doulová

případě potřeby prosím volejte na mobilní číslo: 720 171 456 - Jana Doulová nebo na

e-mailovou adresu: doulova@zsbreznice.cz

odkaz na fotogalerii s vašimi obrázky hmyzu jsou zde

od pondělí 11. května bude výuka zadávána pouze v pondělí a ve středu a to až do konce školního roku 2019-20

Milé děti, vítejte zpět ve škole. Ode dneška nic neposíláte, desky si necháváte ve škole. Děti, které pokračují v distanční výuce, posílají vše. 

Středa 17. 6.

Milé děti.

Blížíme se do konce, proto tato poslední příprava bude více obsáhlá, některá cvičení musíte projít dříve, než vrátíte paní učitelce ve škole učebnici, nezapomeňte ji zkontrolovat, vygumovat a podepsat do tabulky a napsat, jak knížka vypadá po roce vašeho používání.  Pracovní sešit vám bude zůstávat! O prázdninách procvičujte a opakujte slovíčka ze strany 61-63!

Dodělejte si postupně pracovní sešit strana 38-39-40-41-43-44-45 - není to povinné, je to pro tebe na procvičení slovíček z lekce The beach. 

My = moje – můj, Your – tvoje, tvůj, new – nový, old – starý Slovíčka strana 46 cv. 1 - dirty, wet, dry, clean, písnička Písnička strana 46 Let´s play in the sand

Tato slova potřebuješ znát, abys mohl dodělat cvičení na straně 39 v pracovním sešitě.

Budeme si číst příběh v učebnici na straně 45 – Příběh ze strany 45 - poslech, přečtěte si příběh o Hračkách - strana 50-51. Vše dobře dopadlo, viď?Story - poslední díl - The Toy story - část 3Na straně 47 v učebnici si prohlédni koloběh vody - to jste se učili v našem světě - poslech k textu je zde water cycle - The water cycle

 

To je vše. přeji Ti krásné prázdniny a naviděnou v září! 

Happy Summer Holiday Images And Quotes

 

Pondělí 15.6. 

Milé děti. 

Budeme pracovat s učebnicí. Otevřete si ji na straně 44 a podívejte se na cvičení 1. Prohlédni si, o čem si děti povídají. Na každém obrázku se baví o předmětu, který drží v ruce a používají slovo My = moje a your = tvůj/tvoje. poslech Poslech ke cvičení 1

Zopakujete si také slovo big - velký a small - malý. 

My – moje, your – tvoje – My spade is blue. Your spade is brown. Napiš si tyto věty do školního sešitu, věty už mi nefoťte.

Pak si přečti cvičení 2

U cvičení 2/strana 44 – doplň chybějící slova z obrázků – vše jen ústně.  

Řešení: 1) bag 2) ball 3) bucket 4) towel 5) spade 6) sandcastle  To je pro dnešek vše. Krásný týden! 

 

středa 10. 6.

Milé děti. 

V pondělí jste pracovaly samy na nové lekci a nové slovní zásobě. Dneska trochu potrénujte psaní slovíček. Strana 63/Unit 5 – napište si anglicky slovíčka z této lekce od slovíčka bucket do lekce od slovíčka bucket do věty Your spade is red.

Až to budeš mít, poslechneme si říkanku z učebnice. Máš ji na straně 63/ označenou jako Page 42 u Unit 5.

Look and say and clap with me, Are you ready? 123
Podívej se a říkej a tleskej se mnou. Jsi připravený? 123 A
Zbytku básničky už určitě rozumíš!

Pusť si poslech a říkej s nimi! (poslech 87 ) explore_together_1_class_audio_listening_087.mp3

A pak zde máš ještě poslech číslo 89/ cvičení v učebnici na straně 41/1 - Poslech č. 89

Podívej se na obrázky a uslyšíš jednoduché věty s There´s a na začátku. Ukazuj na obrázek podle toho, co slyšíš.

Řešení: 2 -There´s a sandcastle, 3 -There´s a towel. 6 - There´s the sea, 1 There´s a bucket – 5 – There´s a spade. 4 – There´s sand.

Poslední úkol je prohlédnout si aktivity vyfocené dole – throw a ball – házet míč, swim – plavat

pondělí 8. 6.

Úkol platí pro všechny, děti, které chodí do školy, mi obrázky ukáží ve škole na středeční hodině!

Milé děti,

Dneska začneme novou slovní zásobu. Opět vám dám na pomoc poslechy, abyste věděly, jak správně slovíčko vyslovit. Když se podíváte do učebnice na stranu 42, uvidíte nadpis The beach – to znamená v českém jazyce pláž. Už se blíží léto a proto se budeme učit slovní zásobu k tématu pláž a jak si na pláži nebo i u bazénu můžete hrát a co k tomu vše potřebujete.

Učebnici na straně 42 už máte otevřenou a pusťte si nyní poslech – 85 – uslyšíte slovíčka – sea – moře, sand – písek, sandcastle – hrad z písku, bucket – kbelík, spade – rýč, towel – ručník

explore_together_1_class_audio_listening_085.mp3

Poslechni si poslech 86 a ukazuj na slova, která slyšíš na obrázku v učebnici – poznáš je?

Jsou ve stejném pořadí jako u poslechu 85 -  sea – moře, sand – písek, sandcastle – hrad z písku, bucket – kbelík, spade – rýč, towel – ručník

explore_together_1_class_audio_listening_086.mp3

Nyní si vezmi školní sešit – nadepiš dnešní datum – a nakresli obrázky slovíček a popiš obrázek anglicky – např. nakresli hrad z písku – a pod něj napiš anglicky sandcastle. Tento slovníček mi vyfoť a pošli zase obvyklým způsobem.

Těším se na vaše práce. Hezký týden. 

středa 3.6.

Milí třeťáci.

Dneska budeme pracovat v pracovním sešitě na straně 36.

Cvičení 1 je lehké – podle učebnice na straně 40-41 zjisti, kdo řekl tu danou větu v bublině.

Řešení: 2)Hattie 3)Wanda 4) an ant 5) the beetle 6) Eddie

Cvičení 2 – kukni na mravence a napiš, co má kdo z nich na sobě – kousek popisu vždy už máš a máš dopsat chybějící text, aby vždy vznikla věta typu: Já mám na sobě …. – jako pomoc máš v rámečku vypsané oblečení, které máš doplnit.

Opět řešení ke kontrole: 1) T-shirt, 2) wearing – dress 3) wearing – jacket 4) I´m wearing a – a skirt 5) I´m wearing – a hat

3. cvičení – pospojuj 1 – 5 začátek věty s koncem – opět ty věty najdeš v příběhu z učebnice na straně 40 -41. Po spojení věty napiš na řádky dole.

Řešení: 2) They´re on the table. 3) They´re in the boxes. 4) It´s a spider. 5) It´s raining.

Cvičení 4 je na předložku IN (v) a ON (na)

Dopiš větu podle obrázku – použij in nebo on.

Příklad věta číslo 1 – kde jsou brouci? Oni jsou v autě. Where are the beetles? They´re in the car.

Řešení: 2) They´re in the tent. (stan), They´re on the motorbike. They´re on the table. They´re in the box. To je vše. Krásný víkend. 

pondělí 1.6.

Milé děti. Dneska je váš den. Je Mezinárodní den dětí! Hezky si ho oslavte, ať vám rodiče koupí něco dobrého.

Teď se spolu vrhneme na příběh hraček na straně 40-41 v učebnici.  Pamatuješ si ten minulý? Můžeš se podívat do učebnice na stranu 22-23, seznámili jsme se tam s hrošicí Hattie, s průzkumníkem Eddie, kamarádkou Wandou a opičkou Bubbles.

Pusť si poslech 84 explore_together_1_class_audio_listening_084.mp3a dívej se co se děje na obrázcích. O čem příběh je? Hattie se dostala do obchodu s hračkami a ostatní ji jedou najít a vysvobodit. Koho tam Eddie potkává? Velkého brouka= a beetle. Co vidíš na obrázku číslo 8? Jsou tam všude po místnosti= They´re everywhere. Jsou to mravenci= ants, kteří se na ně řítí. Co napadne Wandu na dalším obrázků? Oblékne Bubbles do oblečení a předstírají, že jsou jeden hmyz, uhádneš jaký?

Je na dalším obrázku - a spider. Před mravenci se dokázali ubránit, ale co se mezi tím děje s hrošicí Hattie? Jedna holčička si jí kupuje a společně s maminkou odjíždějí pryč. Poznáš kam? „They are going to the beach.“- Odjíždějí na pláž!

Prima den!

Středa 27. 5.

Milí třeťáčci.

Jistě víte, že někteří vaši spolužáci chodí od pondělí do školy již každý den. Dokonce se povedlo, že budeme mít společně ve škole i hodiny angličtiny a to v pondělí a ve středu vždy ráno od 8:00 hodin. I když nejste ve škole, budete se i nadále učit s námi.

Ve škole  děti nebudou rozděleni na skupinky tak, jak jste byli zvyklí, ale v každé třídě bude učit jedna paní učitelka na anglický jazyk.  Přípravy i nadále budou probíhat a budou dávány na tyto stránky 2 x týdně a pokud nechodíš do školy, určitě mi posílej vždy všechny úkoly, které budu chtít zkontrolovat a vidět. Vždy to je u dané přípravy napsané.

Dneska bude výuka jiná právě proto, že se po delší době potkám s vašimi kamarády ve škole. A i vy doma si zopakujete stejné věci.

Začni otázkami. Přečti si otázku a vždy na ni rovnou odpověz.

What´s your name? Jak se jmenuješ? My name is … Jmenuji se. Nebo také I´m  - Já jsem ..
How are you? Jak se máš?  I´m fine. I´m so so. Mám se dobře. Mám se nic moc.
What´s the weather like today? Jukni z okna a řekni, jaké je počasí.

Is it cloudy? Je oblačno?  Is it sunny? Je slunečno?  Is it rainy? Prší?  Is it snowy? Sněží?

A vždy na tu otázku odpověz yes, no. Is it cloudy? Yes. Is it snowy? No.

Další bude opakování slovíček a slovní zásoby.

Umíš vyjmenovat a správně napsat aspoň 5 členů rodiny?

Umíš vyjmenovat správně napsat alespoň 5 zvířat?

Umíš vyjmenovat a správně napsat 5 barev?

Umíš pojmenovat a správně napsat věci v tvé tašce a penálu?

Umíš pojmenovat předměty v parku? ( strom, kámen, rybník, řeka atd. ) použij věty s tvarem There´s  a  pro jednotné číslo – There are pro množné číslo ….

Umíš popsat, co mají na sobě právě teď členové tvé domácnosti a co máš na sobě ty?

Napočítáš do 20 a zpátky? Umíš číslovky napsat?

To je na dnešek hodně práce, pomocníkem v případě toho, že nevíš, ti může být slovníček v pracovním sešitě na straně 61 a dále, pak i tvůj školní sešit, kde máme tato slovíčka všechna vypsaná.

Hezky procvičuj a krásný víkend!

 

Pondělí 25.5.

Hezké pondělí!
Dnes se podíváme do pracovního sešitu na stranu 35. Uvidíš tabulku s obrázky a pod nima větičky, ve kterých chybí slovíčka. Podívej se vždy na začátek větičky, kde uvidíš číslo a písmenko - číslo odpovídá řádkům v tabulce a písmenka označují sloupečky. Vždy si najdi ke větě odpovídající políčko a správně doplň věty. Některá slovíčka jsou z předchozích lekcí, proto můžeš použít slovníček na konci pracovního sešitu. Cvičení mi do čtvrtka vyfoťte a pošlete (jen pro děti doma, co nechodí do školy!)

Pusť si zde krátký příběh o Gogovi, Jenny a Tonym. Procvičíš si oblečení i barvičky. Některá slovíčka třeba znát nebudeš, ale určitě je poznáš podle toho, co děti budou mít na sobě. V příběhu se několikrát opakuje slovíčko „want“= chtít.

 

středa 20. května

Ahoj třeťáci.

Dneska budete dělat samostatně. Pracovní sešit na straně 34. U cvičení jedna vidíš, že kluk je oblečený trochu jako na maškarní. Ale je to jinak, má na sobě dobové oblečení, které měl už v muzeu. Vzpomínáš si na pondělní článek v učebnici o muzeu, jak se děti po staru oblékly?  Celou stránku samostatně bez pomoci udělej a popros zase maminku nebo někoho z rodiny, aby mi to poslali. Obrázky vybarvi. Hlavně se těším na ten, na kterém namaluješ sebe! Krásný víkend.

pondělí 18. května

Ahoj třeťáčci.

Moc se mi líbily vaše grafy s ponožkami. Jste vážně šikovní.

Dneska se zase podíváme společně do učebnice.  Když se podíváš na stranu 38 a 39, tak uvidíš fotky dětí a maminky. Kde myslíš, že jsou? Jsou nějak jinak oblečení, viď?  Oni se totiž jeli podívat do školního muzea. Byli už jste někdy v muzeu? Jsou tam vystaveny staré věci a učíme se v něm o době, která byla hodně dávno. Toto muzeum je z doby, kdy ve Velké Británii vládla královna, která se jmenovala Viktorie. Představ si, že vládla celkem 64 let! Na trůn se dostala, když jí bylo 17 let. Je v Británii moc slavná a dokonce po ní pojmenovali hodně moc staveb, ulic a i celé období. Viktorie vládla od roku 1837 do roku 1901. A zavedla, že děti mladší 10 let chodily do školy a neplatily za to. To je zvláštní, viď? Vždyť my za to, že chodíme do naší březnické školy, také nic neplatíme. Ale v jiných zemích to není samozřejmost a za školy se platí. Pokud u nás v Česku navštěvuješ státní školu, také nic neplatíš.

Teď už víme, že jsou děti v muzeu. Dokonce se oblékly i s maminkou do oblečení, které bylo typické v té době, kdy vládla královna Viktorie.

Jsem si jistá, že už nepotřebuješ velkou pomoc, protože všemu, co je tady napsáno, rozumíš.

Možná jen obrázek 5Can I borrow your camera, please? Mohu si půjčit tvůj fotoaparát, prosím?
Yes, of course. Ano, samozřejmě.

Prohlédni si jednotlivé obrázky včetně popisků pod nimi. Pusť si poslech číslo 80  – popisky jsou přeházené, dokážeš si správně ukázat na aktuální obrázek, podle toho, co slyšíš? explore_together_1_class_audio_listening_080.mp3

Obrázky v poslechu jdou v tomto pořadí – nejdříve si to pusť a pak se zkontroluj – 1,2,4,5,3

Další poslech máme písničku – poslech 82 – její text máš na straně 63 v učebnici vlevo nahoře.  Je tam napsáno Page38/strana 38 –Listening 82 – poslech 82. explore_together_1_class_audio_listening_082.mp3

Can I borrow your camera, please? Mohu si půjčit tvůj fotoaparát, prosím?
Yes, of course. Ano, samozřejmě.
Here you are. Tady máš.

Take a photo, please.  Udělej fotku, prosím. 

Písničku si pusť a procvič si výslovnost. Otázka Can I borrow your – mohu si půjčit? Je tady v poslechu číslo 81 –explore_together_1_class_audio_listening_081.mp3 tato otázka je vlastně univerzální. Vyzkoušej si půjčit např. tužku, knížku,  míč. Umíš to? Can I borrow your pencil, please? Can I borrow your book, please? Can I borrow your ball, please?

Dneska jsem udělali zase hodně moc práce. Jste pašáci!

Závěrem bych ráda poděkovala rodičům za úžasnou pomoc. Bez vás bychom to, my angličtinářky, nezvládly. 
Je nám jasné, že pracujete a pomáháte dětem s úkoly a zastupujete nás ve zprostředkování toho, co chceme dětem předat. Moc si toho vážíme a děkujeme.

Přejeme vám klidný týden. Jana Doulová

 

středa 13. května

Ahoj třetáčci.

Dneska začneme pro změnu  v pracovním sešitě.

Na straně 32 se zahřeješ ve cvičení 1 a cvičení 2.  Myslím, že je to snadné, že už to uděláš během krátké chvilky. Mám pravdu? Posílám hned řešení ke kontrole, ale jsem si jistá, že to nepotřebuješ.

Řešení – cv.1 / strana 32 – 1. skirt 2. boots  3. shorts  4 jumper

Řešení – cv.2 / strana 32 zleva doprava 3,1,2,4    1. shorts  2. skirts  3. boots  4. jumper

Pamatuješ si grafy – dělali jsme je minulou hodinu na straně 37 v učebnici.  Dneska s nimi budeme pracovat. Ve cvičení 1/strana 33 – projdi si sloupce a dopiš počty dětí k oblečení.

Druhé cvičení je o tobě. SLOVO SOCK – (sok) je ponožka. Vyber si 4 barvy a vymaluj páry ponožek těmito barvami. Spočítej si je. Pak v tom grafu dole vybarvi každou ponožku jednou barvou, kterou jsi použil/a na vybarvení párů ponožek a nakresli sloupec do grafu s odpovídajícím počtem párů jednotlivých barev.  Popros zase někoho z rodiny, ať ti ten úkol vyfotí a pošle ke mně. Jsem zvědavá, jakou barvu ponožek máš nejraději. Další úkol dostanete až v pondělí. 

pondělí 11. května

Ahoj děti.

úvodem jsem moc chtěla poděkovat vám a rodičům za skvělá videa s úkolem. Škoda, že je sem nemohu dát, protože jste skvělí, báječní a moc hezky jste se naučili popisovat oblečení a říkat, co kdo má na sobě. Mám z vás radost, jste šikulky.

Dneska budeme společně mluvit o tom, co jsou to grafy. To je trochu divné, v angličtině mluvit o takové věci, co myslíš? Víš, co je to graf? Nevadí. Jdeme se podívat. Otevři si učebnici na straně 37. Tam máš nahoře nakreslený graf. Anglicky se mu říká BAR CHART A SURVEY (bár čárt a srvej). Graf slouží k tomu, aby se přehledně zaznamenaly nějaké získané informace.

V učebnici na straně 37 vidíš graf s oblečením. Je to graf z nějaké třídy, kde se spočítalo, kolik dětí mělo na sobě určitý druh oblečení.  Dneska budeme hodně poslouchat různá cvičení. Neboj, pomůžu ti se v tom zorientovat.

Poslech 77 – Look at the bar chart – Podívej se na sloupcový graf ve výzkumu.  Přečti si, co se bude dít. Uslyšíš informace ke grafům z učebnice ze strany 37. Co je jinak? Uslyšíš číslo, které ale na grafu není napsané – je to o tom, že podle výšky toho sloupce je jasné, že pokud je sloupec mezi 6 a 8 – tak se jedná o číslo 7. Chápeš? Podívej se, kolik je kterého oblečení – projdi si to sám a řekni si to nahlas klidně česky a pak se podívej na počet, který ti sem napíšu.
Triček je 7, svetříky jsou 4, saka jsou 2, kalhot je 9, sukní 5, šaty jsou 3x.

Teď si to poslechni –  poslech 77.mp3  a ukazuj si na oblečení, které slyšíš a uvědom si i ten počet. Poslech si pusť vícekrát, abys mu dobře rozuměl/a.

Seven children are wearing T-shirts. Sedm dětí mají na sobě tričko.
Four children are wearing jumpers. Čtyři děti mají na sobě svetřík.
Two children are wearing jackets. Dvě děti mají sako.
Nine children are wearing trousers. Devět dětí má na sobě kalhoty.
Five children are wearing skirts. Pět dětí má na sobě sukni.
Three children are wearing dresses.Tři děti mají na sobě šaty.

Poslech číslo 78 – poslech 78.mp3 poslouchej a říkej – Yes (ano) No (ne) podle grafu v učebnici

Uslyšíš zase věty, ale mohou v nich být nepravdivé údaje o počtu oblečení. Tvým úkolem je si uvědomit číslo a říct, jestli to je správný počet nebo ne. Řekneš yes/no.  Tady máš hned přepis i správou odpověď k poslechu za každou větou. Poslech si pusť opět klidně vícekrát.

Ten children are wearing T-shirts. Deset dětí má na sobě tričko. (NO)  ne
Four children are wearing jumpers. Čtyři děti mají na sobě svetřík. (YES) ano
Two children are wearing jackets. Dvě děti mají sako. (YES) ano
Nine children are wearing trousers. Devět dětí má na sobě kalhoty. (YES) ano
Sevenchildren are wearing skirts. Sedm dětí má na sobě sukni. (NO)  ne
Five children are wearing dresses. Pět dětí má na sobě šaty. (NO)  ne

 

Poslední dnešní cvičení bude opět poslech. 79 poslech 79.mp3

Budou se tě ptát na počet – Kolik dětí má na sobě – How many children are wearing? A teď čeho – T-shirt, jumpers, jackets, trousers, skirts, dresses?

Odpovědi: Triček je 7, svetříky jsou 4, saka jsou 2, kalhot je 9, sukní 5, šaty jsou 3.

To je pro dnešek všechno!  Jak ti to šlo?  Poznáš už v poslechovém cvičení druhy oblečení? Výborná práce!!!

Středa 6. května

Ahoj třeťáci.

Dneska budeme potřebovat nůžky, fixy nebo pastelky, pracovní sešit.

Na straně 57 máte vystřihovánku. Co myslíte, že budeme dělat?  Správně, vystříhneme si dvě papírové panenky – kluka a holku a budeme je oblékat. Pozor, vystřihujte jen podél přerušované čáry. Vybarvěte oblečení podle sebe, jak se vám to líbí. A skládejte. Používejte věty s tím, že na začátku bude buď He = On nebo She = ona – He is wearing – On má na sobě -  She is wearing – Ona má na sobě.  Můžeš papírovým postavičkám dát i jména a pak říkat Anna is wearing a red skirt (Anička má na sobě růžovou sukni )  – Peter is wearing blue shoes.  …  ( Peter má na sobě modré boty). Ukaž svoje postavičky někomu z rodiny, oblékni je a popisuj nahlas, co mají na sobě. Myslíš, že by tě mamka  nebo táta natočili a poslali krátké video, jak popisuješ postavičky? není to povinné, pokud nebudete mít možnost nebo se ti nebude chtít, tak se nic neděje! Ale snad se někdo odhodlá a já se budu moc těšit! Krásný prodloužený víkend.  Další úkoly budou zadány až na pondělí 11. května.

Pondělí  4. května

Dneska se naučíme novou slovní zásobu – učebnice strana 36 – cvičení 1

Pusťe si poslechové cvičení  72 – ukazujte si jednotlivé obrázky a opakujte. explore_together_1_class_audio_listening_072.mp3

A skirt – sukně , boots – vysoké boty, holinky,  a jumper – svetřík, shorts – šortky – tato slovíčka si napište do školního sešitu a nakreslete si je.

Další poslech dneska bude písnička – poslech 73 – It´s party time! Je večírek(párty)! explore_together_1_class_audio_listening_073.mp3

Podívejte se v učebnici na straně 36 na text písničky. Najdeš v textu již známá slovíčka, které jsme se naučili? Ukaž si je, přečti si je a řekni, co znamenají v češtině.

Opět ti pomůžu s pochopením textu písničky  –

It´s  party time, it´s party time. Let´s sing and dance and play. Je večírek! Pojďte si zazpívat, zatancovat a hrát si. Look at my party clothes? Podívej se na moje oblečení na večírek? Hip, hip hooray! Hip, hip, hurá! To je pro dnešek vše. Z této hodiny by ses měl/a naučit 4 nová slovíčka k tématu oblečení. Ještě si zopakuj ta, která ses už naučil před tím – jukni na str. 32 do učebnice a projdi si je. Všechny slovíčka byste měli umět číst, psát a vyslovit!  

See you on Wednesday! Uvidíme se ve středu.

Středa 29. dubna

Milí třeťáci.

V pondělí jsme poslouchali a četli příběh z učebnice.  Pamatuješ si, o čem příběh byl? Děti, maminka a Lucky jeli na párty do na oslavu 100. výročí školy. Dneska na příběh navážeme a budeme zase chvilku pracovat v pracovním sešitě. Otevři si jej na straně 31. U cvičení 1 máš obrázek ze slavnosti. Spočítej kusy oblečení a do kolečka napiš, kolik čeho vidíš.

Řešení:  3xdresses, 4 x hats , 3 x jackets,  2 x T-shirts

Prohlédni si znova obrázek nahoře na stránce 31 u cvičení 1. U cvičení 3 potřebuješ dobré oko. A to ty určitě máš. Podívej se na obrázek hlavy postavičky u cvičení 3, najdi ji na obrázku u cvičení 1 a zjisti,  co má na sobě. To správné oblečení zakroužkuj a napiš název toho oblečení vedle na prázdný řádek.  Opět ti dám hned řešení ke kontrole. Ale nepodváděj. Nejdříve si cvičení zkus udělat a potom se podívej na výsledky.  Máš to stejně jako já? Máš velkou pochvalu a napiš si do sešitu pod cvičení velkou jedničku. Nebo řekni mamince, ať Ti ji tam napíše. Pokud budeš mít cvičení správně a sám sis ho udělal/a, popros maminku nebo tatínka, aby mi to napsali a já si jedničku napíšu k sobě. Můžete mi cvičení i s jedničkou od maminky vyfotit a poslat na e-mail nebo na whatsapp.

Řešení: 1. Hat  2. Jacket  3. T-shirt  4. Dress  5. Trousers   6. shoes

To je pro dnešek vše. Měj se hezky. A protože v pátek je státní svátek, další práci dostaneš až v pondělí.
To už bude květen.

Pondělí 27. Dubna

Ahoj třeťáci. Jaký byl víkend?

Dneska si v učebnici přečteme další příběh. Pamatujete si, jak jsme se na straně 34 u cv.1 dívali na obrázky, kde Toby, Ella, maminka a Max nastupovali do auta a byli slavnostně oblečení?  Byla tam věta, Let´s go to the school party.  Jestli nevíš, podívej se do učebnice na stranu 34/cv.1  Odpovíš  mi na otázky k tomu obrázku:  What´s Ella wearing? (co má Ella na sobě) a  What´s Max wearing? ( Co má na sobě Max?)

Teď se podíváme, kam všichni společně jeli a proč byli slavnostně oblečení.  Opět vám sem dám poslechové cvičení explore_together_1_class_audio_listening_071.mp3. Poslouchej příběh a zároveň si ukazuj na postavy, které mluví. Potom si projdi text níže, pomůže ti s porozuměním toho, co se v příběhu děje.

1. obrázek Who can you see? (Koho vidíš?) ( Mum, Toby, Ella, Max)  What´s the weather like? (tohle otázku umíme – jaké je počasí?) – koukni na obrázek – Is it sunny? Is it hot? Yes.  Where are they? Kde jsou? Co myslíte? Ano, jsou ve škole. Když se podíváš na obrázek pořádně, tak uvidíš, že je tam cedule a na ní napsáno: 100 years old – slovíčko old už znáš z otázky – How old are you? Kolik je let? Tušíš? Ano, správně, old = 100 let stará. Jejich škola má stoleté výročí. Víš, jak je stará naše březnická škola? Máme to na plaketě ( to je taková cedule) na budově školy, když jdeš z venku k vrátnici po schodech. Zkusíte hádat? Napíšu ti to až na konci dnešní hodiny J.

Pomoc s textem: It´s sunny. Put on your hats. Je slunečno. Dejte si na hlavu vaše klobouky.

2. obrázek How many hats can you see? Kolik vidíš klobouků? Two.  Is Toby happy? No, he is sad. Je to šťastný? Není, je smutný. Víš, proč je Toby smutný?

Pomoc s textem: I am wearing my hat. I am wearing my hat. Where´s my hat? Mám na sobě svůj klobouk. Já mám na sobě svůj klobouk.  Kde je můj klobouk?  

3. obrázek – It´s ok. To je v pohodě. I´ve got the magic pencil. Mám kouzelnou tužku. I can draw a new hat. Mohu ti namalovat nový klobouk.

4. obrázek – Thank you, Max. Děkuji, Maxi.  Oh, no. Ale ne.  I can´t see. Nevidím.  It´s very big. Je moc velký.

5. obrázek – Look at Lucky! Lucky has got your hat! Podívej se na Luckyho! Má tvou čepici!

6. obrázek – Is Toby happy?  Je Toby šťastný? Yes! Víš, proč už není Toby smutný?

I´m wearing my hat now.  Už mám svou čepici. Let´s go to the school party. Pojďme na školní párty. 

To je vše. Dneska toho bylo opravdu hodně! Máš velikou pochvalu za to, že jsi zvládl/a takové množství práce. 

Ještě to stáří naší školy. Naše škola (stará budova) byla postavena v roce 1934. Kolik je jí tedy let?  Prima týden. J.D.

 

Pátek 24. 4. 2020

Hezký pátek! Dnes si opět zopakujeme oblečení. Umíš už popsat, co máš zrovna teď na sobě? Říkáme I am wearing - Mám na sobě .... A co má na sobě tvoje maminka nebo tatínek? Mum is wearing  ...  Dad is wearing ( maminká má na sobě  a nebo tatínek má na sobě ) ... A dokážeš už připojit, jakou barvu má tvoje oblečení? Skvělé! 

Podívej se do pracovního sešitu na stranu 30, cvičení 2. Zapiš podle obrázků do křížovky oblečení, které děti mají na sobě. A co máš na sobě ty? Podívej se na obrázky a zakroužkuj tu postavičku s oblečením, které máš i ty na sobě. Může jich být i víc :-) 

řešení v tajence: 1. T-shirt, 2. dress 3. shoes 4. hat 5. jacket 6. trousers
Chcete si trochu rozhýbat?  Pusťte si video zde a dívejte se na postavičky, co předvádějí a opakujte po nich - budete chodit, běhat, skákat a stát. Krásný víkend a v pondělí zase bye bye smiley J.D.

Středa 22.4.           

Dnes si zopakujeme, co jsme probírali minule: I´m wearing= já mám na sobě

Podívej se do prac. sešitu na stranu 30, cvičení 1. Mrkni se na větičky, přelož si je a ke každé napiš jméno podle obrázků, které jsou vedle.  Obrázky si potom vybarvi podle příběhu, který jsi poslouchal minule (uč. strana 34). J

Jak se zeptáte kamaráda co má na sobě? Použijeme otázku: What are you wearing? = Co máš na sobě?

Podívej se na video a dívej se co kdo má co na sobě. Nevadí, že všemu nerozumíš. Zkus alespoň hádat, mohou ti pomoci barvy oblečení.

Kontrola: 1 Laura, 2 Chris, 3 Rob

Hezký zbytek dne! bye bye - J.D.

Pondělí 20.4.

Hezký nový týden!

Moc vám děkuji za krásné obrázky oblečení! Moc se mi líbí! Dnes se podíváme do učebnice na stranu 34. Nahoře máme krátký příběh. Poslechni si k němu přiloženou nahrávku a dívej se na věty. Co by mohli znamenat? Větu „ I´m wearing a yellow T-shirt.“ Přeložíme jako „Mám na sobě žluté tričko.“ Další věta  „I´m wearing red trousers.“= Mám na sobě červené kalhoty. Pokud tedy budeš chtít říct, že máš nějaké oblečení na sobě, použiješ „I´m wearing“ a poté doplníš, co máš na sobě.

Podívej se na cvičení 2 v učebnici. Na obrázku vidíš 5 dětí a tvým úkolem je popsat co mají na sobě. Pořádně si je prohlídni a věty správně doplň. Pomohou ti barvičky, které jsou ve větách. Vyber si dvě jakékoliv věty, napiš si je do sešitu a poté přelož do češtiny.    explore_together_1_class_audio_listening_070.mp3 

Uč. 34/2 kontrola:

a I´m wearing a green hat.= Mám na sobě zelenou čepici.

b I´m wearing a red dress.= Mám na sobě červené šaty.

c I´m wearing an orange T-shirt.= Mám na sobě oranžové tričko.

d I´m wearing black shoes.= Mám na sobě černé boty.

e I´m wearing a pink jacket. = Mám na sobě růžovou bundu

Pátek 17. 4. 2020  - 3. ročník 

Ahoj třeťáčci! cool

Zopakujeme si, co jsme se naučili minule. Pamatuješ si to? Podívej se ještě jednou do učebnice na stranu 32 a projdi si jednotlivé oblečení. Poté se podívej do pracovního sešitu na straně 29. Co vidíš na každém obrázku? Zaškrtni správnou odpověď, jako vidíš u prvního obrázku a poté jednotlivé oblečení vybarvi správnou barvou (najdeš v rámečku dole na stránce).

Řešení:

  1. Červené tričko
  2. It´s a jacket, blue – modrá bunda
  3. They´re shoes, brown- hnědé boty
  4. It´s a dress, pink- růžové šaty
  5. It´s a hat, grey- šedá čepice
  6. They´re trousers, black- černé kalhoty

Které oblečení můžeme nosit teď na jaře? Nadepiš si do školního sešitu „Spring= jaro“, nakresli sebe a „oblékni se“ do oblečení, které teď můžeš nosit. Šipkou si ho popiš. Popros maminku nebo tatínka, nebo pokud to zvládneš sám či sama, aby mi to poslali na e-mail nebo whatsapp. Budu se těšit. vaše J.D.

Středa 15.4.

Ahoj třeťáčci! Jak jste si užili Velikonoce?
Společně teď začneme novou lekci 4, kde si budeme povídat o oblečení.

Podívej se do učebnice na stranu 32 a nakresli si do sešitu ze cvičení 3 jednotlivé oblečení a jak je anglicky píšeme (jacket= bunda, T-shirt= tričko, dress= šaty, hat= čepice, klobouk, trousers= kalhoty, shoes=boty). Všechno oblečení vidíš také na velkém obrázku.  Poslechni si písničku a ukazuj v učebnici jednotlivé oblečení, když  ho uslyšíš v písničce.

explore_together_1_class_audio_listening_066.mp3

Zastavuj si další nahrávku v dlouhých tichých pauzách a podle cvičení 3 sleduj, kde je nakreslené oblečení. Které oblečení si neslyšel? Poté zkontroluj v řešení.

explore_together_1_class_audio_listening_067.mp3

Řešení: 1. T-shirt, 2. Jacket, 3. Trousers, 4. Dress

 

3.ročník učivo pondělí, středa 6.-13.4. Velikonoce      

Ahoj třeťáčči. skákací-zajíc.gif

Dneska si budeme povídat o Velikonocích v Británii. Víš o tom, že děti tam nechodí koledovat, ale hledají čokoládová vajíčka na zahradě u nich doma? Tam jim je schoval velikonoční zajíc. Musejí hledat rychle, protože je hledají společně se sourozenci a kdo je rychlejší, toho nalezená vajíčka jsou.

Naučíme se i pár slovíček, která se týkají Velikonoc. 

Jukni se na toto video – Easter (čteme ístr) – tak se řeknou anglicky Velikonoce. Nejdříve si přečti, co tě v tom videu čeká. Na začátku videa Ti říkají, že jsou Velikonoce, velikonoční čas – Easter time.  Máš poslouchat a můžeš opakovat:  Easter bunny (velikoční zajíc), Easter eggs (velikonoční vajíčka) , Easter basket (velikonoční košík),  Easter lamb (velikonoční jehňátko) Happy Easter! Veselé Velikonoce! Video 

Do školního sešitu si udělejte nadpis EASTER – Velikonoce a napište si Happy Easter!

Nakreslete si obrázkový slovníček k Velikonocím.

Easter Bunny – Velikonoční zajíc,  Easter egg – Velikonoční vajíčko , Easter basket – košík

Ribbon – mašle ,   chocolate – čokoláda 

Milé děti, přeji vám i celé rodině krásné Velikonoce. Protože máte od čtvrtka volno, další přípravy dostanete až další týden ve středu. Odpočiňte si a užijte si velikonoční prázdniny. Vaše J.D.

Pátek 3. 4. 2020

Ahoj třeťáčci.kočka_animace.gif

Nejdříve připomínám testík. Už jste si jej napsali? Zadávala jsem jej již ve středu. Můžete jej zkusit 2x. Odkaz je zde. 

Dneska se podíváme do pracovního sešitu na stranu 27.

Nahoře je cvičení 1 – přečti si nahlas slova v rámečku nad cvičením 1. Znáš všechna slova? Pokud ne, podívej se do slovíčku na straně 62 v pracovním sešitě.

Projdi s v rámečku věty a podle obrázku se pokus doplnit, co chybí.
Vyber si slovo z rámečku a to dopiš do textu. 
Obrázek si vymaluj.

Řešení :  1. Bees,  2. Leaf   3. Yellow   4. Fly   5. Grasshoppers   6. Stick   7. Green   8. Hop 

Cvičení 2 – Projdi si názvy hmyzu v řadě nad cvičením 2. Umíš je vyjmenovat? Potom si vyber jeden druh a nakresli ho na kámen v prvním zarámovaném obrázku a jiný druh nakreslí do trávy ve druhém zarámovaném obrázku. Na každém z obrázků nakresli více kusů hmyzu, ale musí jít stále o stejný druh.  Obrázky vybarvi. Teď pod obrázek zkus napsat, co tam je. Návod k tomu, jak to dělat máš u cvičení 1. Podívej se. Popiš to stejně.

Až budeš mít hotovo,  popros maminku nebo tatínka, jestli by mi toto cvičení mohli vyfotit a poslat e-mailem nebo na whatsapp do středy 8. dubna.  Dostaneš za to známku. wink

Krásný víkend! J.D.

 

Středa 1. 4. 2020

Ahoj třeťáčci.běhající-pejsek.gif

Nejdříve připomínám testík? Už jste si jej napsali? Můžete 2x. 

Odkaz je zde. 

Dneska se podíváme do Tropical wordu – co to je? Učebnice strana 30.

Nahraji vám zase poslechové cvičení, které se bude týkat obrázků na straně 30 a 31. Půjdeme spolu krok po kroku. So, lets start. Začni tímto. Projdi si text u jednotlivých obrázků. Pomůžu Ti. Máš tam překlad. Tak otevři učebnici a jdeme na to.

Obrázek 1 – Can you see the ants? Vidíš mravence? They´re on a stick. Jsou na větvičce. They´re insects too. Jsou taky hmyz.

Obrázek 2 – Oscar and Holly are explorers.  Oscar a Holy jsou průzkumníci.  Today they are at Tropical World. Dneska jsou v Tropickém Světě.

Obrázek 3 – Here´s a butterfly.  Tady je motýl.  It´s on a leaf.  Je na listu.  It´s red, black and white. Je červený, černý a bílý.

Obrázek 4 – There are lots of beetles.  Tady je hodně brouků. They´re brown. Jsou hnědí.

Obrázek 5 – It´s a butterfly.  To je motýl. What a fantastic picture! Jaký krásný obrázek!  Thank you. Děkuji.

Teď už víš, co je u kterého obrázku a chápeš text. Dalším úkolem bude poslech.  Tvým úkolem bude poslouchat a najít obrázek, o kterém se mluví.  Pozor, nejdou popořadě podle čísel a také tam je daleko více mluveného textu.  Neboj se, to zvládneš. explore_together_1_class_audio_listening_060.mp3

Teď se zkontroluj – pořadí toho, jak mluvili -  obrázy byly pojmenovány v tomto pořadí číslo: 2,4,1,3,5.

A to je pro dnešek vše. Určitě vám to s mamkou nebo tatínkem šlo. Jste šikulky. vaše J.D.

Pondělí 30.3. 3. třída 

Hezké pondělí! 

Vyzkoušejte cvičení v dalším odkazeNejdřív se ale podívej, co tě čeká a jak se to cvičení dělá!

Zde máte popis, jak se se cvičením má pracovat.

V 1. cvičení musíme šipkou vzít slovíčko a přiřadit ho ke správnému obrázku. 

Ve 2.  cvičení vyberete pod obrázkem správnou možnost, podle toho co vidíte na obrázku. 

Ve 3.  cvičení budete potřebovat zvuk. Když klikneš šipkou na barevný čtverec, uslyšíš název zvířátka. Tvým úkolem je šipku podržet od čtverečku a vést čárku ke správnému obrázku. (POZOR- dvě kostičky ti řeknou stejný název zvířátka a proto ti poradím- červený čtvereček patří ke spider) 

Ve 4. Cvičení spoj podržením šipky vždy nejdříve obrázek a poté vyber správné slovíčko. 

Po vyplnění zmáčkni na slovo „FINISH“ a pak „CHECK MY ANSWERS“. Objeví se ti již opravený papír a zjistíš, co si vyplnil špatně. 

 

Do pátku 3. dubna do 12:00 hodin odklikněte tento testík! Můžete si jej zkusit 2x. Test bude hodnocen známkou 1 -3 – pokud jej nevyplníte, budete mít zapsáno N = nevypracoval a při neplnění úkolů během distančního studia bude přihlíženo v celkovém hodnocení na vysvědčení v 2. pololetí.

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář